Strona 2 z 2

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: ndz lut 19, 2012 14:48
autor: Haki
JABcok20, może też mieć rację = w końcu pedał gazu w MK III - IV jest sterowany przez potencjometr ... który czasami lubi płatać figle

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: ndz lut 19, 2012 18:49
autor: DjExit
Czy jesteście pewni co do mostkowania przewodu idącego do turbiny z przewodem idącym do gruszki ? Czerwony-Niebieski ? Zrobiłem tak, a Czarny przewód idący do dolotu zostawiłem podłączonego do N75, którego też zostawiłem na wtyczce i powiem szczerze że mam wrażenie, że teraz nic nie ogranicza turbosprężarki! Słychać ją od 1500 obrotów i auto ciągnie jak szalone, bez trakcji na 3ce bez strzelania sprzęgłem a do 4 nie miałem się gdzie rozpędzić żeby sprawdzić waszą teorie. Jutro znajdę jakiś prosty i bezpieczny kawałek drogi żeby go przycisnąć do końca i sprawdzić, ale obawiam się czy przez takie połączenie wężyków nie rozwale turbiny..

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: ndz lut 19, 2012 19:01
autor: DjExit
Nawet patrząc na zasadę działania sterowania WG, połączenie przewodu czerwonego który jest od strony ciśnieniowej turbiny z niebieskim idącym do gruszki która jest w końcu sterowana ciśnieniowo spowoduje że po przekroczeniu jakiśtam obrotów WG będzie otwarte na maksa bez żadnej kontroli, czy źle myśle ?

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: ndz lut 19, 2012 19:04
autor: JABcok20
Chcesz sprawdzić pedał gazu to chyba najprościej odłączyć przepływke i jazda z maksymalnie wcisnietym gazem.

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: ndz lut 19, 2012 19:55
autor: DjExit
Odpiąłem przepływówkę i gaz do dechy, muł straszliwy się zrobił i ale nie ma efektu falowania kiedy już osiągnie swój max, czyli to nie potencjometr.

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: ndz lut 19, 2012 23:51
autor: munior
DjExit pisze:Nawet patrząc na zasadę działania sterowania WG, połączenie przewodu czerwonego który jest od strony ciśnieniowej turbiny z niebieskim idącym do gruszki która jest w końcu sterowana ciśnieniowo spowoduje że po przekroczeniu jakiśtam obrotów WG będzie otwarte na maksa bez żadnej kontroli, czy źle myśle ?
Dobrze myślisz ...
DjExit pisze:Czy jesteście pewni co do mostkowania przewodu idącego do turbiny z przewodem idącym do gruszki ? Czerwony-Niebieski ? Zrobiłem tak, a Czarny przewód idący do dolotu zostawiłem podłączonego do N75, którego też zostawiłem na wtyczce i powiem szczerze że mam wrażenie, że teraz nic nie ogranicza turbosprężarki! Słychać ją od 1500 obrotów i auto ciągnie jak szalone, bez trakcji na 3ce
Jesteśmy pewni :chytry: i skoro tak ci się dzieje ,to masz coś nie tak

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: pn lut 20, 2012 15:16
autor: Radek037
Witam Kolegów mam golfa 3 1,9 TDI 90 KM mam następujący problem po wymianie turbiny na urzywaną auto rozpędza sie do 140 km/h idzie dobrze najwieksza szybkosci to 160 km/h po zgaszeniu silnika wskazówka od obrotomierza zostaje na 900 obrotów oraz wskazniki od wody i paliwa caly czas dzsiałają Dziekuje z góry;)

Re: [1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: pn lut 20, 2012 17:23
autor: Haki
Radek037 pisze:Witam Kolegów mam golfa 3 1,9 TDI 90 KM mam następujący problem po wymianie turbiny na urzywaną auto rozpędza sie do 140 km/h idzie dobrze najwieksza szybkosci to 160 km/h po zgaszeniu silnika wskazówka od obrotomierza zostaje na 900 obrotów oraz wskazniki od wody i paliwa caly czas dzsiałają Dziekuje z góry;)
Dlaczego nie założyłeś osobnego tematu ?? to raz - dwa - podepnij VAG-a i zobacz co tam wypluje

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: śr lut 22, 2012 19:43
autor: DjExit
Panowie, sytuacja wygląda tak. bypass na zaworze wg waszego przepisu - żadnego falowania. Napryskałem do wnętrza zaworu WD40 i efekt jakiś jest, czasami gaz do dechy i leci aż do odcięcia bez problemu na maksymalnym ciśnieniu, ale tylko wrzucę bieg wyżej lub odpuszcze gaz na chwile i znowu lece do 3500obrotów i nagle utrata mocy jakby silnik zgasł, turbina się całkowicie wyącza na 0,5 - 1s i znowu pompuje by po 2s znowu odciąć.. ECU nie dostaje notflaufa, ani nie zapisuje żadnych błędów w pamięci. Jestem już gotowy ostatecznie kupić poraz kolejny ten N75 nówke za 200pln ale muszę wiedzieć czy to na pewno to. Jest jeszcze coś co mogę sprawdzić ? Czy jak bym podesłał na forum logi dynamiczne to coś jesteście w stanie z nich wywnioskować ?

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: śr lut 22, 2012 20:02
autor: Adamm
DjExit, skoro bypas sie sprawdzil to tylko n-75

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: śr lut 22, 2012 20:32
autor: munior
DjExit pisze:Czy jak bym podesłał na forum logi dynamiczne to coś jesteście w stanie z nich wywnioskować ?
Jesteśmy :grin: dawaj dynamicznie blok 011...choć jak mój przedmówca wspomniał ,wszystko wskazuje na n75...a N75 kupujemy nowe bo używka z 98 roku może mieć za sobą 300-400tys km i może być równie dobrze"wyklepana " i niesprawna jak twoja ...jak już brać używkę to trzeba wiedzieć z czego :chytry: i na pewno nie z auta gdzie taki zaworek steruje gruszką WG

[1Z po tuningu] Falujące obroty i moc na "gazie w desce"

: pn sie 20, 2012 12:01
autor: DjExit
Witam! Zapędziłem się w domysłach a wystarczyło kupić nówkę N75 Pierburga i samochód jak nowo narodzony :D Dziękuję wszystkim za pomoc, temat można zamknąć.