Strona 2 z 2

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: pn wrz 05, 2011 08:46
autor: Arkadiusz.gluchowicz
Ogarnąłem kabelek, żeby działał z VAG COMEM. Niedługo będą logi. Dziękuje jeszcze raz wszystkim za pomoc.

PoZDR.

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: pt wrz 23, 2011 23:09
autor: MiChAoS
u mnie problem rozwiazny ... wymina slupka i teraz jest marzenie :bigok: :bigok: zanim zaczniesz wymieniac cokolwiek, zmierz kompresje silnika :panna:

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: ndz wrz 25, 2011 11:24
autor: Arkadiusz.gluchowicz
U mnie pomogła zamiana n75 z n18.

Link do tematu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=420759" onclick="window.open(this.href);return false;

dzięki wielkie.

Pozdrawiam.

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: czw lut 28, 2013 21:35
autor: Przemula
Witam , prośba czy ktoś może wkleić foto lub podać link który to zawór N75 w 1.9 tdi ARL bo są dwa obok siebie i nie wiem który to czy ten po prawej czy bardziej po lewej stojąc przed autem , bo przy 120 Km spadek mocy więc pewnie jest on do wymiany . Chciałbym go wymienić ale nie wiem który to z tych dwóch . chyba że znacie jakis domowy sposób by problem rozwiązać bez jego wymiany .

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: czw lut 28, 2013 21:54
autor: italiano_83
Przemula pisze: bo przy 120 Km spadek mocy więc pewnie jest on do wymiany
N75 praktycznie się nie psuje.. a notlaufa masz z przeładowania, pewnie kierownice stoją w miejscu od sadzy i od tego zacznij zanim wydasz 120zł na n75 który zapewne jest sprawny. N75 ma białą główkę jest po prawej stronie stojąc przed autem ...

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: sob mar 02, 2013 21:20
autor: munior
Przemula pisze: prośba czy ktoś może wkleić foto lub podać link który to zawór N75 w 1.9 tdi ARL bo są dwa obok siebie i nie wiem który to czy ten po prawej czy bardziej po lewej stojąc przed autem , bo przy 120 Km spadek mocy więc pewnie jest on do wymiany .
italiano_83, ci napisał ...nie marnuj więc kasy na n75 bo się raczej nie psuje
italiano_83 pisze:pewnie kierownice stoją w miejscu od sadzy i od tego zacznij
o właśnie ,jak wyżej :grin: taka to" udana " konstrukcja :jezor: ...i nie ma żadnego "domowego sposobu "jak piszesz ,żeby się tego pozbyć :chytry: jedyny sposób to rozebranie turbiny i wyczyszczenie zapieczonych kierownic ...ja mam lepszy sposób ,auta z turbiną ze zmienną geometrią ,omijam szerokim łukiem ...i radzę to wszystkim którzy mnie o to pytają.Podniecanie się 110 konikami w takim AFN-nie jest śmieszne ,bo każda zrobiona 90 tka ze zwykłą turbiną T15 ,objeżdza takiego AFN-a z palcem w :ass: nawet jak jeżdzi normalnie ,bo akurat wyjątkowo nie stoją mu kierownice :jezor: ...ale staną ...wczesniej czy puzniej :hehe:

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: sob mar 02, 2013 22:18
autor: ja4rqu
a zrobiony afn objeżdża zrobioną 90 :bigok: :bigok: ale kolega w audi a4 b5 1z po chipie nie był w stanie mnie dognać gdy jeszcze miałem serie w passku, mu wyszło coś 113km. Nie taki diabeł straszny;) a geometri nie unikniemy, praktycznie nie ma nowych diesli bez tego ustrojstwa :pub:

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: wt mar 05, 2013 16:17
autor: Przemula
CZyli twierdzicie iz to może nie być przyczyna tkwiąca w n 75 . Radzicie by zacząć temat od czyszczenia turbiny ???
Bo problem jest u mnie taki że czasem gdy potrzebuje mu przyłożyć by odejść lub podczas wyprzedzania wyłączy się jakby turbo spadek mocy gigantyczny , problem z nika po zrestartowaniu i ponownym odpaleniu motoru .

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: śr mar 06, 2013 03:10
autor: Sztomel
Znana większość mechaników jak słyszy o przeładowaniu turbo w Golfie, Seacie, Audi czy Passacie od razu stawia na N75 a to błąd bo w 90% jest to wina zacinającej się zmiennej geometrii turbo. Wystarczy jej czyszczenie a nie regeneracja. Owszem, większość N75 pada ale tylko w silnikach z turbo bez zmiennej geometrii a z turbo z zaworem upustowym czyli o mocy 90 KM w A3 i Golfie oraz Leonie i Skodzie z silnikami o oznaczeniu AGR, Passatach i Audi A4 oraz starszej Skodzie o oznaczeniu 1Z i AHU.

[mk4] ARL - problem z doładowaniem, nie notlauf

: czw wrz 05, 2013 21:50
autor: Przemula
W swoim ARL już wyczysciłem turbo , nowa gruszka i n 75 i nadal jak go pogonie ponad 3000 obr to złapie i wyłaczy turbo , jak jeżdze spokojnie tak do 3000obr to się mu nic nie dzieje , jak zaczne gnieść to od razu ... brrrrr ;/ brak dostępu do vaga