Strona 2 z 5

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: czw sie 04, 2011 23:17
autor: Sztomel
Jeśli chcesz kupić dokładnie identyczny siłownik jak w Twojej turbince to musi być o tym samym numerze co ten 434855-60. Ten, który kupił kolega ryszkens jest stosowany w turbo GT1749V czyli takim jak np. w silniku ASV ale to nie ma aż takiego znaczenia. Ważne by nie kupić ze zbyt długą lub krótką sztangą a resztę da się ustawić za pomocą vaga patrząc w parametry grupy 011 dynamicznie.

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: pt sie 05, 2011 13:10
autor: gelek82
ryszkens ma turbo GT1749V a ja o jakim symbolu ?
na pewno informacja ta ułatwi mi poszukiwania

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: pt sie 05, 2011 15:51
autor: gelek82
1. Na aledrogo oferują gruszkę tylko o numerze 434855-0015
Czy ryzykować i taką właśnie montować ?

2. W firmie SERWIS POMP oferują przygotowanie gruszki o parametrach pracy takich jak poszukiwany numer 434855-60 ?
Jak myślicie sprawdzi się to ?

Którą opcje polecacie ?

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: pt sie 05, 2011 16:33
autor: Tekilus
Panowie czyściłem swoją turbinę w ALH i też grucha była zapieczona. Zdziwiłem się czemu ona tak ciężko chodzi. Ale trochę się popsikało różnymi preparatami, posmarowało się na sworzniach smarem, trochę ją pomęczyłem i chodzi teraz jednym palcem. To jest tylko moje spostrzeżenie.

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: pt sie 05, 2011 17:02
autor: wesol
Ja wam powiem tak. Co jakis czas oraz świeżo po zakupie auta podaje troszke ropy z olejem w uklad podcisnieniowy tak by elektrozaworki przeczyscić i nasmarowac. Tak samo robie z gruszkami sterujacymi. Smaruje z obu stron. Tak czy siak guma w tych gruszkach jest olejo-odporna i po przepompowaniu tą miksture *#cenzura#* z gruszki i wszytsko pracuje elegancko. W tych gruszkach w skrajnych wypadkach koroduje sprezyna i ta gumowa membrana parcieje.

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: sob sie 06, 2011 07:57
autor: Sztomel
Właśnie, że nie sprężyna i nie membrana tylko sztanga wewnątrz gruchy pomiędzy jej mocowaniem do tłoka z membraną a uszczelnieniem przy wyjściu z gruchy i ta rdza się rozwarstwia i blokuje możliwość swobodnego poruszania się sztangi w gruszce właśnie przez ten uszczelniacz czyli bakelitową tulejkę z gumowym oringiem na niej. Ty wesol o ile się nie mylę pomykasz A4 a tam ten siłowniczek podciśnienia nie jest tak narażony na korozję jak w Golfie 4.

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: sob sie 06, 2011 08:50
autor: Fahoo
Sztomel, toż wesol, ma niebieskiego varianta z tego co pamiętam i tam tez gruszke szlak szybko trafia jeśli ktoś nie ma osłony pod autem

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: sob sie 06, 2011 11:22
autor: wesol
No tos mnie przestraszył. W sumie to mialem golfa AHF wczesniej a teraz golfiora ASZ oraz sharana AUY. Musze zalozyc te oslony pod silnikiem w obu autach. Zawsze jak sciagne to mam jakie sopory w ich zakladaniu :kac: Musz ejednak dodac ze nigdy nie mialem problemów z praca gruszki czy to w oplu czy to w vagach. Zawsze byly ladne nieskorodowane itp.

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: sob sie 06, 2011 21:16
autor: Fahoo
wesol, to ja ci nagram filmik jak wyglada moja gruszka z atd jeżdzonego bez osłony

Re: Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: czw sie 11, 2011 21:34
autor: gelek82
Zamówiłem i zamontowałem nową gruszkę.
Nie wiem czy ustawiłem dobrą długość cięgna ale pasuje w miejsce starej.
Robiłem test VAGIEM i gruszka ładnie chodzi w całym zakresie.


Mam jeszcze taki problem, że na biegu jałowym jak dodaje gazu to od 2200 do 2500 obr słychać jakby się silnik dławił i puszcza dużo dymu.
Miałem coś takiego zaraz po czyszczeniu turbiny i zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że brakuje odpowiedniej dawki powietrza.
Adaptował coś na kompie i potem było ok, z tego co pamiętam to mówił o przepustnicy lub egr.
Niestety teraz jest na wakacjach i muszę sam z waszą pomocą zmierzyć się z tym problemem.

Proszę o pomoc co i jak adaptować vagiem.
Dzięki

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: czw sie 11, 2011 22:41
autor: Sztomel
gelek82 pisze:od 2200 do 2500 obr słychać jakby się silnik dławił i puszcza dużo dymu.
Miałem coś takiego zaraz po czyszczeniu turbiny i zaprzyjaźniony mechanik powiedział, że brakuje odpowiedniej dawki powietrza.
i tu bym się z nim zgodził jeśli dymi na biało-szaro. Taki dym świadczy o braku powietrza dla silnika. Miałem identycznie jak nie otwierała mi się w pełni klapa gasząca na wlocie wewnątrz obudowy zaworu EGR ale ten objaw nie ma nic wspólnego z czyszczeniem turbo. Czasami klapa się przycina mechanicznie jak jest zbyt dużo nagaru wewnątrz obudowy EGR albo jak N239 (który steruje klapą dostaje zwarcia i przymyka tę klapę w trakcie jazdy) u mnie właśnie występował ten drugi przypadek a że dodatkowo wnętrze obudowy EGR było zawalone syfem to klapa nie zamykała się całkowicie tylko przepuszczała jeszcze pewną ilość powietrza doładowanego z turbo - wystarczy na początek odpiąć podciśnienie z N239 (znajduje się z tyłu kolektora ssącego i idzie do niego wężyk podciśnienia z czarnego plastikowego siłowniczka, który jest zamocowany z boku obudowy EGR od strony przegrody czołowej).

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: czw sie 11, 2011 23:03
autor: gelek82
W jakim celu mam odpiąć wężyk z N239 ?

Pamiętam, że mechanik sugerował abym wyczyścił EGR.

A co z tą adaptacją na vagu ? Nie daje mi to spokoju bo on coś tam zapisywał w programie.
Przegazował też kilka razy autko na jałowym do max obrotów.

Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: czw sie 11, 2011 23:20
autor: Fahoo
gelek82, mechanik wział kase za usługe wal do niego :jezor:

Re: Czyszczenie turbiny Golf IV ALH 90KM

: czw sie 11, 2011 23:53
autor: gelek82
Mechanik nie wzial ani grosza. Pomogl po sasiedzku.