dziurawa gruszka od turba i objawy NOTLAUF-u??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

dziurawa gruszka od turba i objawy NOTLAUF-u??

Post autor: Harnold » ndz wrz 04, 2011 22:35

no ja jutro będe widział efekty pracy znajomego mechanika,ale podobno było trzeba dobrze ją przeczyścić bo w ciul dziadostwa było tam w niej czy na niej,jutro się wszystkiego dowiem i napisze co pomogło w tym problemie moim :)



Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

dziurawa gruszka od turba i objawy NOTLAUF-u??

Post autor: Harnold » pn wrz 05, 2011 14:32

no i okazało się że czyszczenie turbiny nie pomogło nic,również nowy zawór N75 nic nie zmienił.. :( dalej wykrywa błąd - przekroczona wartość graniczna doładowania turbosprężarki,nie wiem już co to może być,może ten czujnik od doładowania??bo gościu od diagnostyki mi tak powiedział...nie wiem czy moje auto z rocznika 2002 i tym silnikiem ATD 101km ma zmienną geometrię turbiny,na weekend pożyczę kabhel i wreszcie zrobie te logi



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

dziurawa gruszka od turba i objawy NOTLAUF-u??

Post autor: Sztomel » pn wrz 05, 2011 16:40

Harnold pisze:no i okazało się że czyszczenie turbiny nie pomogło nic
bo turbo trzeba zdemontować z silnika, ściągnąć muszlę gorącą, odkręcić pierścień z kierownicami spalin i wtedy czyścić a nie tylko turbo z zewnątrz :-)
Przy okazji : zloguj dynamicznie grupę 003 z 011, 008 z 010 oraz statycznie grupę 010 i będzie wiadomo czy czujnik ciśnienia barometrycznego czy też ciśnienia doładowania są sprawne.


Obrazek

Harnold
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: ndz lip 03, 2011 16:19
Lokalizacja: Dębica

dziurawa gruszka od turba i objawy NOTLAUF-u??

Post autor: Harnold » pn wrz 05, 2011 17:44

nie wiem jak to oni czyścili...mam nadzieję że wewnątrz,wiem że już troszke lepiej jest że nie odcina mi na 3ce,ani 4ce tylko na 5tce jak jadę powyżej 150km/h to jets o tyle lepiej :) i moge spokojnie na 3ce kręcić do 4.5k obr/min :D
będe miał kabelek na weekend no i będe posługiwał się polskim vagiem 2.5,myślisz że to dobry program?czy znasz ajkiś lepszy?powiedz mi jak mam te logi zrobić?coś wpisać czy coś?dzięki z góry



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

dziurawa gruszka od turba i objawy NOTLAUF-u??

Post autor: Sztomel » wt wrz 06, 2011 09:32

Nie używaj Polskiego Vaga bo to kaszana. Wgraj sobie wersję 311.2 N (angielska ale najlepsza). Logi robisz w taki sposób : Uruchamiasz silnik, podłączasz się z laptopem i vagiem do gniazda diagnostycznego, odczytujesz i kasujesz błędy, wchodzisz potem w 01 Engine, 08 Meas. Blocks i ustawiasz sobie od góry dwie grupy klikając na ikonkę "UP" przy górnym i środkowym wyborze grup a następnie klikasz na ikonkę "Log" w prawym dolnym rogu okienka dialogowego. Następnie na dłuższym i płaskim równym odcinku drogi rozpędzasz auto do 3 biegu i stabilizujesz na nim obroty na poziomie 1450 RPM. Następnie klikasz jednocześnie na ikonkę "Start" u dołu okienka i wciskasz pedał gazu całkowicie do podłogi na maksa. Rozpędzasz się na tym 3 biegu aż silnik osiągnie (patrząc na okienko pierwsze w jednej z grup) 4200 obrotów i klikasz na ikonkę "Stop" - taki napis pojawi się w miejscu ikonki "Start" zaraz po rozpoczęciu logowania a następnie jeszcze raz na ikonkę z napisem "Done/Close" by całkowicie zamknąć log i jednocześnie puszczasz pedał gazu i hamujesz. Jeśli w czasie logowania sterownik silnika wcześniej niż 4200 obrotów wejdzie w tryb awaryjny (odczuwalne wyraźne zmniejszenie dynamiki silnika w trakcie przyspieszania) to już wtedy klikasz na "Stop" i zamykasz log. Po każdym trybie awaryjnym musisz zgasić i ponownie odpalić silnik by ten tryb zresetować i ponownie ustawiasz sobie nowe grupy czyli np. u góry na 008 a w środkowej kolumnie z lewej strony na 010, klikasz na ikonkę "Log" i przy obroach 1450 na 3 biegu znowu wciskasz pedał gazu do "dechy" i jednocześnie klikasz na ikonkę "Start" i jedziesz aż silnik osiągnie 4200 obrotów lub wcześniej złapie tryb awaryjny. Potem tylko całkowicie wychodzisz z vaga aż zamknie się okienko dialogowe na pulpicie i klikasz na "Mój komputer", system "C", potem "Program Files" i w nim na VAG-COM a następnie na folder "Logs" i tam będziesz miał zapisane tyle logów ile różnych grup oddzielnie logowałeś. Wchdzisz następnie w przeglądarce internetowej na stronę http://vaglog.rtnet.pl" onclick="window.open(this.href);return false; i tam w okienku wpisujesz swój adres e-mailowy i klikasz na "OK". Teraz już nie pamiętam czy trzeba jeszcze jakoś potwierdzić swoje konto na tej stronie czy nie ale po każdym zalogowaniu się na niej pojawi się okienko i dwie ikonki z jego prawej strony. Najpierw klikasz na tę górną i otworzy Ci się okienko połączenia z danymi w Twoim kompie. Klikasz w nowym okienku by dojść do folderu "Logs" i otwierasz go a następnie zaznaczasz wszystkie logi (maksymalnie 20 naraz) i klikasz w dolną ikonkę z prawej strony "Otwórz". Wtedy zaznaczone logi wkleją się od razu w okienko strony vagloga i potem klikasz tylko w ikonkę "Wyślij" a po chwili logi zostaną na ww. stronie automatycznie przekonwertowane i pokazane w nowym okienku po lewej stronie strony. Nad okienkiem będziesz miał 3 opcje wyboru rodzaju linków - zaznaczasz BBCode (forum) a potem tylko z tego okienka kopiujesz linki do logów i wklejasz je w nowy utworzony przez Ciebie temat na forum w dziale "Diagnostyka" i już.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości