Strona 2 z 2
Gibanie koła od wspomagania
: sob lip 23, 2011 00:20
autor: Derbi013
to da sie wymienic samo łożysko rolki??(taka jak jest na zdjeciu wyzej) do 1z?? poda ktos wymiary łożyska?
Gibanie koła od wspomagania
: śr wrz 14, 2011 17:41
autor: Tofikos
Sorki że odgrzebuje temat ale mam podobny problem jak autor tematu z tym że lekko giba mi się na boki koło pasowe na wale. Oprócz tego strasznie trzęsie w srodku samochodu i kierownica na jałowych obrotach. Po dodaniu lekko gazu wszystko jak reką odjął. Na zimnym silniku słychać także piski z okolic tej rolki napinacza, po rozgrzaniu trochę ustają ale wydawałoby się że dodatkowo charczy i szumi. Pasek od środka widać że ma popękane te rowki czyli do wymiany tak? I pytanie czy te lekkie gibanie koła pasowego może powodować to wszystko? Pasek jest napięty i to można powiedzieć że bardzo mocno. W jaki sposób powinien być napięty pasek alternatora tzn ile powinien po docisku na niego sie uginać? Na pewno powoduje to jakaś cześć z układu napędowego paska wieloklinowego. Tylko pytanie jaka? Jak po kolei zdiagnozować co jest dobre a co do wymiany bo nie chciałbym wymienić czegoś co jest dobre bo finansowo słabo stoje ;/
Gibanie koła od wspomagania
: śr wrz 14, 2011 21:42
autor: gluchy1984
A napinacz drży?,
Gibanie koła od wspomagania
: śr wrz 14, 2011 21:56
autor: Tofikos
Tak cały napinacz drzy
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Gibanie koła od wspomagania
: śr wrz 14, 2011 22:07
autor: gluchy1984
Mi drżał, w sodku było słychać dziwne dzwięki, wymieniłem na nowy za ok 140z ł i cisza i spokój.
Gibanie koła od wspomagania
: czw wrz 15, 2011 17:09
autor: Tofikos
No tak ale jeżeli koło pasowe ma lekke bicie na boki to też do wymiany? Czytałem o tym trochę i nieciekawa sprawa z tym...
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Bije same koło pasowe altka a te drugie jest dobre czyli wal może być jeszcze dobry bo przeraża mnie wymiana walu?
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ogólnie to planuje jutro i pojutrze posiedzieć i doprowadzić do stanu używalności ten motór
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pasek wieloklinowy mam popekany od wewnątrz to do wymiany? Jakiej firmy polecacie?
Gibanie koła od wspomagania
: czw wrz 15, 2011 20:38
autor: gluchy1984
Jak juz masz marny ten pasek to kup contitech, chyba ok 40 czy 50 zł, pozatym nie martw się tymi kołami trochę bić mogą u mnie tez tak ma i jakos jezdzi, ja bym wymienił napinacz i powinno być dobrze. Musisz zaryzykowac te sto parę złotych na niego, generalnie to czego byś się tam nie zdecydował wymianiać to w tych okolicach cenowych.
Re: Gibanie koła od wspomagania
: ndz wrz 18, 2011 10:04
autor: Tofikos
No i znalazłem rozwiązanie swojego problemu
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Poszperałem w necie i znalazłem jak sprawdzić koło pasowe. Robi się dwie kropki koło siebie. Jedna na kole wieloklinowym a drugie na tym mniejszym. Jeżeli po odpaleniu i zgaszeniu silnika nie przesuną się to koło jest ok. I tak było. Wyczytałem także że silnik taki jak ja mam czyli 1.9 tdi 1Z nie miały seryjnie montowanych sprzegiełek alternatora i to przyczyniało sie do podskakiwania napinacza i do szybszego eksploatowania go. Wymiana na sprzegiełko dobrej firmy 250 zł.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Do tego nowy pasek 43zł. I słychać teraz tylko klekotanie diesla
![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Wszystko równiutko i cichutko chodzi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Gibanie koła od wspomagania
: pt wrz 23, 2011 11:18
autor: mac-pol
Tofikos pisze:Wyczytałem także że silnik taki jak ja mam czyli 1.9 tdi 1Z nie miały seryjnie montowanych sprzegiełek alternatora i to przyczyniało sie do podskakiwania napinacza i do szybszego eksploatowania go. Wymiana na sprzegiełko dobrej firmy 250 zł.
w moim 1z (1996) akurat było sprzęgiełko
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
przekonałem się o tym w zeszłym tygodniu po zaczęło puszczać. za nowe zapłaciłem 190PLN
pozdro.