Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 424
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?
To ja odpowiem Turbo wymieniłem na nowe przy 220 tys km bo stare miało luz osiowy i puszczało olej, a 2mas+sprzęgło zaraz po kupnie bo sie rozsypało Rozumiem Twoją intencję, jednakże chodzi troche o dmuchanie na zimne. O ile 2 mas czy łożysko można wymienić jak się zużyje, o tyle jak turbo sie rozsypie (doslownie) to może narobić bałaganu w silniku, tak samo ze szklankami i koszty się mnożą.
Re: Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?
Sprężarka - daje wyraźne oznaki słabości i to już dużo wcześniej zanim się wysra więc tu profilaktyka nie jest wskazana , tym bardziej że jej wymiana kosztuje dużo $$. Ja osobiście wymieniłem swoją spreżarkę po przebiegu 185 kkm, po tym jak zaczynała systematycznie łapać notlaufy - kupiłem nowego GT 1749 vb.Nie dałem się namówić na czyszczenie kierownic bo uważam , że to wystarczający przebieg na turbinę, tym bardziej że lubię "pocisnąć"
Łożysko koła - podobnie , daje znać o sobie dużo wcześniej i jego "wycie" niczym specjalnie nie grozi.Mamy ponadto stosunkowo dużo czasu na jego wymianę.
dwumas - podobnie jak sprężarka , daje wyraźne oznaki słabości i to już dużo wcześniej zanim się wysra więc tu profilaktyka również nie jest wskazana , tym bardziej że jej wymiana kosztuje dużo $$. Dam swój przykład - jeździłem z tłukąca się dwumasą przez 70 kkm aż sprzęgło pomału zaczynało mówić Pa pa - wtedy wymieniłem całość.
Co do szklanek, przebiegi w PD'kach powyżej 200kkm są dla nich znaczące i warto je sprawdzić, koszt ich wymiany i nakład pracy jest stosunkowo niewielki w stosunku do ewentualnych szkód i świętego spokoju.
A tym bardziej nie zastanawiałbym się nad ich wymianą przy okazji robienia rozrządu ( paski , rolki) i przebiegu ponad 200 kkm, no chyba że w niedalekiej przyszłości miałbym w planach sprzedaż auta.
Jak już pisałem mam obecnie 240 kkm na szafie i zamierzam conajmniej dobić do 400 kkm więc nie zamierzam robić pozornych oszczedności.
Łożysko koła - podobnie , daje znać o sobie dużo wcześniej i jego "wycie" niczym specjalnie nie grozi.Mamy ponadto stosunkowo dużo czasu na jego wymianę.
dwumas - podobnie jak sprężarka , daje wyraźne oznaki słabości i to już dużo wcześniej zanim się wysra więc tu profilaktyka również nie jest wskazana , tym bardziej że jej wymiana kosztuje dużo $$. Dam swój przykład - jeździłem z tłukąca się dwumasą przez 70 kkm aż sprzęgło pomału zaczynało mówić Pa pa - wtedy wymieniłem całość.
Co do szklanek, przebiegi w PD'kach powyżej 200kkm są dla nich znaczące i warto je sprawdzić, koszt ich wymiany i nakład pracy jest stosunkowo niewielki w stosunku do ewentualnych szkód i świętego spokoju.
A tym bardziej nie zastanawiałbym się nad ich wymianą przy okazji robienia rozrządu ( paski , rolki) i przebiegu ponad 200 kkm, no chyba że w niedalekiej przyszłości miałbym w planach sprzedaż auta.
Jak już pisałem mam obecnie 240 kkm na szafie i zamierzam conajmniej dobić do 400 kkm więc nie zamierzam robić pozornych oszczedności.
-
- Użytkownik
- Posty: 424
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Wałek rozrządu - zamiennik ? ori ?
Dlatego rozwarzam ich wymianę, a przy okazji zrobić chcę uszczelniacze zaworowe, bo to w zasadzie jedna robota.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości