Strona 2 z 6

: czw mar 16, 2006 13:51
autor: el Kopyto
Załączenie turbinki nie jest zależne od obrotów a od obciążenia silnika, nie możesz przyspeszyć załączenia turbinki bo jest to zależne od bezwładności wałka, możesz jedynie opóźnić włączenie się zaworu upustowego, albo przez śrubę regulacyjną albo przez odcięcie (czyli zablokowanie) węża podającego powietrze o ustalonym ciśnieniu do teo zaworu. I nie prawdą jest, że turbina się cały czas kręci jak silnik pracuje, wystarczy zdjąć przewód od filtra powietrz do turbiny i spojrzeć na sprężarkę (tak apropo wiadomości od Cinka)

: czw mar 16, 2006 14:10
autor: Cinek
el Kopyto pisze:I nie prawdą jest, że turbina się cały czas kręci jak silnik pracuje, wystarczy zdjąć przewód od filtra powietrz do turbiny i spojrzeć na sprężarkę (tak apropo wiadomości od Cinka)
dziękuje za poprawienie mnie. zaczyna kręcić jak tylko energia spalin wydechu osiągnie taką wartość żę przekręci wirnik. a na postoju przy pracującym silniku obciążenie jest żadne więc sie nie kręci :bigok:można spowodować że sie zacznie kręcić ale po co.

: czw mar 16, 2006 14:20
autor: wynalazek
moze mi ktos napisac do czego sluzy regulacja przy tym kolektorze ssacym to jest taki okragly plastik z metalowa srubka w srodku znajduje sie z lewej strony kolektora z gory serdeczne dzieki

: czw mar 16, 2006 18:02
autor: Cinek
nie chciałbym zgadywać czy to czasem nie jest właśnie zawór upustowy. sprawdze wieczorem w aucie a potem etce i dam znać.

: pt mar 17, 2006 00:15
autor: naum
wynalazek, jeśli tak bardzo chcesz zwiększyć ciśnienie doładowania to lepiej zaopatrz się w manometr.

: pt mar 17, 2006 07:53
autor: el Kopyto
Ale przy zakładaniu manometru pamiętaj, ża należy dodać ok 0,4 bar (ponieważ turbina na początku pokrywa zapotrzebowanie silnika na powietrze a silnik wytwarza średnio ok 0,4 podciśnienia dopiero potem daje nadciśnienie które odczyta manometr). Widziałem kiedyś gdzieś, ale nie wiem gdzie waku-manometr w skali od -0,5 do 1,5 bar ten by wykazał poprawną wartość.

: pt mar 17, 2006 13:24
autor: wynalazek
jeszcze raz prosze o odpowiedz na temat tej regulacji przy kolektorze ssacym bo ja ta srobke troche wykrecilem i autojest o wiele zrywniejsze lecz nie wiem czy nie przedobrzylem i czy to nie szkodzi za bardzo mojemu autku z gory dzieki za ifo ------------------ pozdro wynalazek

: pt mar 17, 2006 13:41
autor: el Kopyto
Cinek pisze:nie chciałbym zgadywać czy to czasem nie jest właśnie zawór upustowy. sprawdze wieczorem w aucie a potem etce i dam znać.
Zawór upustowy nie może być w kolektorze ssącym. Nie mam pojęcia u mnie tego nie ma

[ Dodano: 17 Mar 2006 12:45 ]
wynalazek pisze:jeszcze raz prosze o odpowiedz na temat tej regulacji przy kolektorze ssacym bo ja ta srobke troche wykrecilem i autojest o wiele zrywniejsze lecz nie wiem czy nie przedobrzylem i czy to nie szkodzi za bardzo mojemu autku z gory dzieki za ifo ------------------ pozdro wynalazek
a mógłbyś to bardziej opisać bo nawet nie mam pomysłu co by to mogło być. Też mam golfa 1,6 TD i u mnie kolektor ssący jest gładki bez żadnych plastyków ze śrubkami

: pt mar 17, 2006 13:52
autor: wynalazek
ten plastik znajduje sie po lewej stronie kolektora pod wezem od filtra powietrza co doprowadza powietrze do turbiny to ma wys ok 7 cm a w srodku jest srubka na plaski wkretak

: pt mar 17, 2006 14:10
autor: el Kopyto
wynalazek pisze:ten plastik znajduje sie po lewej stronie kolektora pod wezem od filtra powietrza co doprowadza powietrze do turbiny to ma wys ok 7 cm a w srodku jest srubka na plaski wkretak
NIe mam pomysłu po co motować coś wewnątrz kolektora dolotowego, przecież będzie to wprowadzało tylko zawirowanie i opory powietrza. Regulacja? Ale czego?

: pt mar 17, 2006 14:30
autor: wynalazek
to nie jest wewnatrz tylko na zewnatrz kolektora jest przymocowane za pomoca zwyklej obejmy

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 13:33 ]
nie wiem co to jest za regulacja ale podczas wkrecania tej srubki zmniejszaja sie obroty biegu jalowego nie az tak znaczaco ale wyraznie slyszalnie

: pt mar 17, 2006 14:38
autor: el Kopyto
wynalazek pisze:to nie jest wewnatrz tylko na zewnatrz kolektora jest przymocowane za pomoca zwyklej obejmy

[ Dodano: Pią Mar 17, 2006 13:33 ]
nie wiem co to jest za regulacja ale podczas wkrecania tej srubki zmniejszaja sie obroty biegu jalowego nie az tak znaczaco ale wyraznie slyszalnie
A co jest do tego podłączone?

: pt mar 17, 2006 14:41
autor: wynalazek
do niego jest [podlaczony taki maly wezyk ktory laczy sie z tym duzym wezem ktory idzie od filtra powietrza do turbiny .

: pt mar 17, 2006 15:03
autor: el Kopyto
wynalazek pisze:do niego jest [podlaczony taki maly wezyk ktory laczy sie z tym duzym wezem ktory idzie od filtra powietrza do turbiny .
a zdrugiej stronu gdzie chodzi?