BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Efekt będzie taki, że auto ciężej odpali ( w obecnej porze roku ), ale będzie pracować dobrze. Proponowałbym zacząć od mniejszych stężeń OR oraz co ważne: MIESZANIE OBU PALIW POZA ZBIORNIKIEM AUTA. Eksperymentując z OR zauważyłem, że auto przy mieszaniu obu paliw w kanistrze i dopiero z niego do baku powodowało lepszą pracę silnika niż po prostu wlanie obu paliw do zbiornika i liczenie na wymieszanie grawitacyjne
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
dokladnie to dopiero paczatki kiedy bio wchodzi na stacje ja sam zalatwiam sobie po 2 zl bio i tankuje tylko i wylacznie PÓŁ na PÓŁ bio i rope i tak jak pisales w pierwszym poscie lekka chmurka i zpach ale u mnie nic wiecej dalej po 180 sie jezdzi, tyle samo poli co ON. a ile taniej zatankowac 25l po 2 zl czyli 175 zl to nie 251 zl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=349439 Bylo MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=556302 Jest Mk4
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=556302 Jest Mk4
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Nie zrozumiałeś "thumbs" mieszanie tyczy się kombinacji ON z OR - wtedy jest sens mieszać. Dla ON i BIO mieszanie jest bezcelowe bowiem sam BIO jest samoistnym paliwem dla silników wysokoprężnych, to OR wymaga więcej uwagi, zainteresowania i wysiłku by na nim jeździć. BIO ze stacji to juz gotowe paliwo którego właściwości są już bardzo zbliżone do ON, a jedynymi momentami gdy poczujesz różnice miedzy ON-BIO to moze rano przy odpaleniu i zapach spalin koniec, nie widzę zatem sensu mieszania "50-50" jakby samo bio było paliwem Lucyfera
- maciek.wroc
- Gadatliwa bestia
- Posty: 716
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 22:14
- Lokalizacja: Wrocław/kozanów
- Kontakt:
Re: BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
ja ostatnio wlałem 50/50 i zmieszałem w bece i dopiero wlałem do baku i na narazie jeździ autoAdamm pisze:maciek.wroc, jezdzilby i na 100% rzepaku w lecie
VW Passat B5 Virus by DanoSoft 119 KM i 287 Nm viewtopic.php?p=3903908#3903908 NOWE FOTY ZAPRASZAM
MalowanieFelg.com
POLECAM
MalowanieFelg.com
POLECAM
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Podkusiliście mnie.
Musze spróbować. Mam jednak jedno pytanko czy lanie BIO nie wpływa negatywnie na części silnika ( turbina / wtryski / pompa ) ? Wiem że lanie opału kończy się krótszą żywotnością silnika ( wyższa temperatura spalania = więcej oktanów ).
Musze spróbować. Mam jednak jedno pytanko czy lanie BIO nie wpływa negatywnie na części silnika ( turbina / wtryski / pompa ) ? Wiem że lanie opału kończy się krótszą żywotnością silnika ( wyższa temperatura spalania = więcej oktanów ).
... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...
- maciek.wroc
- Gadatliwa bestia
- Posty: 716
- Rejestracja: wt cze 20, 2006 22:14
- Lokalizacja: Wrocław/kozanów
- Kontakt:
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
to co słyszałem ze bez BIO łatwo można uszczelki wywalić. Ale tylko słyszałem, ja sie skusiłem na pół na pól lanie czystego rzepaku z ropą. Kolega który ma dwa auta na rzepak powiedział mi ze jestem odwazny ze leje do silnika to. Mowi zebym spr. od czazsu do czasu czy mi nie przebywa oleju bo jak tak to rzepak się nei spala i idzie w olej
VW Passat B5 Virus by DanoSoft 119 KM i 287 Nm viewtopic.php?p=3903908#3903908 NOWE FOTY ZAPRASZAM
MalowanieFelg.com
POLECAM
MalowanieFelg.com
POLECAM
Re: BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Gaz LPG ma 120 oktanów i ilu ludzi na tym śmiga. [/quote]
Miałem autko na gaz Audi 80 B4 2.0 i powiem szczerze że miałem z nim same problemy właśnie przez gaz i świece zapłonowe, ale mniejsza o to.
Teraz kupiłem ropniaka i na razie jestem zadowolony - poczekamy do zimy.
Ja na gazie się przejechałem i więcej gazu w autko nie wstawię.
No ale to moje odczucia.
Koledzy gdzie załatwić ten rzepak ??
Miałem autko na gaz Audi 80 B4 2.0 i powiem szczerze że miałem z nim same problemy właśnie przez gaz i świece zapłonowe, ale mniejsza o to.
Teraz kupiłem ropniaka i na razie jestem zadowolony - poczekamy do zimy.
Ja na gazie się przejechałem i więcej gazu w autko nie wstawię.
No ale to moje odczucia.
Koledzy gdzie załatwić ten rzepak ??
... Każdy problem z założenia daje się rozwiązać ...
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Spróbuj wlać gorący olej z frytkownicy dpo plastikowego pojemnika, zobaczysz co się z nim stanie...wolę nie lać tego jeśli nie muszę.
Teoria że od B100 jak i od rzepaku rozłażą się plastiki i uszczelki jest w 100% prawdziwa. Im cieplej tym proces postępuje szybciej, najbardziej obrywa pompa i układ paliwowy.
Teoria że od B100 jak i od rzepaku rozłażą się plastiki i uszczelki jest w 100% prawdziwa. Im cieplej tym proces postępuje szybciej, najbardziej obrywa pompa i układ paliwowy.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
a zobacz co się dzieje z plastikowym opakowaniem wrzuconym do ognia ....... twoja wypowiedz jest śmieszna bio 100 co najwyżej rozpuszcza uszczelki i plastiki które mają dużą zawartość kauczuku. Mi pociekło z nastawnika na zwykłej ropie a po wymianie uszczelek i przejściu po czasie na bio 100 nic się nie dzieje , bio 100 ma lepsze właściwości smarne więc pompa i wtryski wcale nie dostają w dupę bardziej niż na zwykłej ropie ale ostatnio ropa zeszła trochę w dół a bio w górę i jeszcze miesiąc temu mi się opłacało lać bo ponad 60 gr różnicy a teraz jużnie bo na razie w gdańsku jest 20 gr różnicy więc leję on za 4.85 ze stacji i jest ok
- Krystian GTD
- Ma gadane
- Posty: 170
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
- Lokalizacja: Gdańsk
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
A gdzie tankujesz ON w Gdańsku za 4,85 chętnie bym kupił w tej cenie bo widziałem najtaniej po 4,99. Pozdro
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Panowie, usystematyzujmy bo mało tu faktów. BIO rzeczywiście może mieć agresywne działanie na elementy gumowe, ale to ze względu na proces tworzenia tego paliwa. Ot bowiem metanol będący składnikiem produkcji BIO jest odpowiedzialny za to "wpieprzanie uszczelek" i proszę nie myśleć, iż jest to proces jakiś natychmiastowy, błyskawiczny, czy też potwierdzony na wszystkich rodzajach elementów gumowych. Olej roślinny z którego jest robione BIO, nie posiada właściwości agresywnych bowiem nie zawiera metanolu, ani jego pochodnych, OR JEST BEZPIECZNY dla elementów gumowych.
Kolego Maciek.wroc zasilanie silników o bezpośrednim wtrysku paliwa OR jest zjawiskiem kontrowersyjnym według informacji od użytkowników z innych krajów jak i literatury naukowej. Za bezpieczną granicę, przy której nawet obecność OR w paliwie uznaje się nawet za pozytywne dla silnika i ekologi to do 30% lub do 20% w zależności od źródła i wówczas nie potrzebne są żadne modyfikacje pojazdu. Według portalu http://www.journeytoforever.org/" onclick="window.open(this.href);return false; zasilanie TDI wymaga większej temperatury OR przed wtryśnięciem do komory i ryzyko związane z polimeryzacją cząstek OR, tworzeniem nagaru i przedostawaniem się niespalonego OR do oleju silnikowego jest większe.
W ramach mojej pracy inżynierskiej byłem moim golfem 2 rok 1992 1,6TD (1V) z 300.000km wyposażonego w instalacje dwu-zbiornikową na hamowni gdzie zbadano przebieg momentu obrotowego jak i mocy dla obu paliw: ON i potem OR. Wynikami podzielę się niedługo gdy zeskanuje wyniki (a są ciekawe ). Niedługo też zrobię inne badania, których wynikami też się podzielę
Kolego Maciek.wroc zasilanie silników o bezpośrednim wtrysku paliwa OR jest zjawiskiem kontrowersyjnym według informacji od użytkowników z innych krajów jak i literatury naukowej. Za bezpieczną granicę, przy której nawet obecność OR w paliwie uznaje się nawet za pozytywne dla silnika i ekologi to do 30% lub do 20% w zależności od źródła i wówczas nie potrzebne są żadne modyfikacje pojazdu. Według portalu http://www.journeytoforever.org/" onclick="window.open(this.href);return false; zasilanie TDI wymaga większej temperatury OR przed wtryśnięciem do komory i ryzyko związane z polimeryzacją cząstek OR, tworzeniem nagaru i przedostawaniem się niespalonego OR do oleju silnikowego jest większe.
W ramach mojej pracy inżynierskiej byłem moim golfem 2 rok 1992 1,6TD (1V) z 300.000km wyposażonego w instalacje dwu-zbiornikową na hamowni gdzie zbadano przebieg momentu obrotowego jak i mocy dla obu paliw: ON i potem OR. Wynikami podzielę się niedługo gdy zeskanuje wyniki (a są ciekawe ). Niedługo też zrobię inne badania, których wynikami też się podzielę
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
Re: BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Moje spostrzeżenie co do jazdy na BIO100 to troche dymu przy pierwszym odpaleniu .
Nie pamiętam czy na zwykłym OR teżz tak było ?
Nie pamiętam czy na zwykłym OR teżz tak było ?
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
BIO100 w dieslu (1.9TDI 90KM 1Z)
Przy jeździe na OR pierwsze odpalenie to walnie zasłoną dymną u mnie, podobnie jest jak nie przepłukam układu z OR przed zgaszeniem silnika. Fakt faktem, zawsze uruchamiam na ON by przełączyć się potem na OR i gasić też na ON.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 117 gości