Strona 2 z 2

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: pt kwie 29, 2011 19:53
autor: kkolekk
wymieniłem tuleje i oring, poduszki silnika i dalej szarpie poprawa jest gdy opóźnię kont wtrysku ale wtedy nie chce palić

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: pt kwie 29, 2011 20:19
autor: vision
kkolekk pisze: szarpanie zanika jak opóźnię kont wtrysku ale wtedy bardzo ciężko pali i strasznie kopci znowu jak przyśpiesze to autko chodzi jak złoto tylko szarpie
występuje w pewnych zakresach rpm , jak tak poszukaj głębiej

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: ndz maja 01, 2011 07:32
autor: kkolekk
co znaczy głębiej napisz dokładniej

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: wt maja 03, 2011 17:34
autor: czarnyblack
A co powiecie na to, ze przyczyna tego szarpania moze byc siłownik od pompy wtryskowej ? Chodzi mi o to http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/333 ... c2363.html" onclick="window.open(this.href);return false;. U mnie jest zalozony ponoc od astry, bo bylo podejrzenie ze daltego drga pedal gazu, a mial wibracje, dlatego bo pompa wtryskowa byla nieprzykrecona.

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: wt maja 03, 2011 19:43
autor: Krystian GTD
Siema. Dla tych którzy są samodzielnie wymienić tulejkę ośki gazu. Operacja jest bardzo prosta. Do wymiany oring + nowa tulejka (miedziana) ośki przyśpieszacza i oczywiście nowa uszczelka pod głowiczkę pompy wtryskowej. Najlepiej kupić zestaw naprawczy pompy wtryskowej Bosch. Czas naprawy ok 3h (bardzo wolny uważnym tempem).
1. Ściągasz linkę przyśpieszacza
2. Z tyłu pompy odkręcasz wahadło od regulacji dokładnych obrotów biegu jałowego (można też ostrożnie wypiąć dźwigienkę).
3. Odkręcasz przewód powrotny ON z pompy wtryskowej (klucz 17).
4. Demontujesz wspornik linki przyśpieszacza (ten czarny, przykręcony na 2 imbusy)
5. Wypinasz wtyczkę z elektrozaworu.
6. Odpinasz przewód podciśnienia LDA.
7. Wykręcasz z boku pompy (prawa strona) na głowiczce regulacje wydatku szczątkowego (klucz 10 i płaski śrubokręt).
8. Odkręcasz dźwignie ze sprężynami - uważaj sprężyny są bardzo mocno naciągnięte (podczas demontażu należy zapamiętać znaki na wielowypuście- żeby potem wiedzieć jak to złożyć do kupy, najlepiej zrobić sobie fotki).
9. Wykręć regulacje dawki paliwa (ułatwi to założenie głowiczki)
10. Odkręć wahadełko z przodu pompy (klucz 10) jak tego nie odkręcisz to podczas demontażu głowiczki uszkodzisz dźwigienkę ze sprężynkami (wewnątrz pompy).
11. Odkręć siłownik (ten czarny amortyzatorek).
12. Demontujesz głowiczkę pompy 4 śruby (klucz imbus, ciężko odkręcić jedną śrubę z prawej strony - najlepiej dogiąć sobie klucz imbusowy), podczas demontażu ostrożnie podnoś glowiczkę i uważaj na sprężynkę (wewnątrz pompy od naciągu wahadełka)- należy ją odpiąć.
13. Tulejkę starą wybijasz młotkiem a nową najlepiej jest wciągnąć za pomocą śruby, podkładek i nasadki (wyższej niż tulejka).
14. Zakładasz nowy oring na ośkę i nową uszczelkę głowiczki pompy.
15. Składasz wszystko w odwrotnej kolejności.
Ogólnie musisz robić wszystko bardzo uważnie i pamiętaj żeby nic nie wpadło do pompy wtryskowej (uważaj na tą małą sprężynkę).
Po montażu oczywiście należy wyregulować dawkę paliwa, wydatek resztkowy i obroty biegu jałowego.
viewtopic.php?t=101123&postdays=0&postorder=asc&start=0
Pozdro

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: czw gru 22, 2011 14:51
autor: czarnyblack
Ostatnio zauwazylem cos takiego, ze bedac na postoju i bardzo delikatnie zwiekszajac obroty silnika, od 1250 do 2000 nastepuje gwaltowny skok, nie da sie plynnie przejsc od poczatku do konca tego zakresu. Zamieszczam filmik, ktory obrazuje to, o co mi chodzi. Tutaj mozna szukac przyczyny szarpania? Dodam, ze wlasnie mniej wiecej w polowie tego zakresu obrotow nastepuje szarpanie.

" onclick="window.open(this.href);return false;

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: czw gru 22, 2011 15:30
autor: ja4rqu
a próbowałeś zmniejszyć dawkę? może w tym tkwi problem.

Z innej beczki u mnie po wymianie końcówek przy około od 1100 do 1250 obrotów silnik chodzi nierówno,tak jakby "podskakiwał" powyżej i poniżej tego zakresu jest ok. Problem z wtryskami?

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: czw gru 22, 2011 15:54
autor: czarnyblack
Dawki nikt nie ruszal, jest fabryczna to ja tez na razie ruszal tego nie bede.

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: czw gru 22, 2011 15:56
autor: arwam
problem twki nie w dawce a tylko w układzie sprężynek na governorze. nie robiłeś go i po tym się problem nie pojawił?


ja4rqu pisze:Z innej beczki u mnie po wymianie końcówek przy około od 1100 do 1250 obrotów silnik chodzi nierówno,tak jakby "podskakiwał" powyżej i poniżej tego zakresu jest ok. Problem z wtryskami?

w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś.

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: czw gru 22, 2011 17:17
autor: czarnyblack
Silnik totalna seria, nic niedłubane.

szarpanie na niskich obrotach 1.6 sb

: wt sty 31, 2012 12:58
autor: czarnyblack
A może spróbować ustawić wydatek resztkowy? W którą stronę go kręcić?