Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

marcinfracek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 11, 2010 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: marcinfracek » ndz kwie 03, 2011 19:57

Adamm pisze:
marcinfracek pisze:No i poproszę mechanika żeby się przyjrzał czy sztanaga po uruchomieniu auta jest wciągana.
jesli jest i nie osiaga doladowania to wtedy kwestia regulacji, jesli nie jest wciagana to gdzies podcisnienie cieklo

No to teraz nawet dla mnie wszystko jasne.

Dziękuję Bardzo Chłopaki



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 03, 2011 21:49

Adamm pisze:italiano_83, chyba troche przesadzasz, jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby turbo wrocilo z regeneracji z nieustawiona sztanga.
Adamm, przecież ja tego turbo nie widzę :bajer: I trzeba jakieś założenia zrobić, więc jak turbo wraca z regeneracji to ja zakładam, że "wszystko" jest sprawne, gruszka sprawdzona lub wymieniona, mechanizm zmiennych kierownic chodzi prawidłowo, kolega marcinfracek napisał
marcinfracek pisze:Jeżeli chodzi o wężyk do gruszki to mechanik sprawdził i jest ok.
To się trochę możliwości ograniczają, tym bardziej że kolega nie narzeka na hamulce więc zakładam, że podciśnienie "robi swoje"

Ps. Jeszcze zapomniałem, są przecież logi wykonane przez kolegę jest 011bs w którym wyraźnie widać, że sztanga się rusza bo jest zmiana ciśnień.
No nie wiem jak ja coś źle rozumuje to niech mnie ktoś poprawi. Skoro w 011Bs sztanga się rusza, to czemu podczas jazdy miała by nie być wciągana na max ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: Adamm » ndz kwie 03, 2011 22:00

italiano_83, pisalem zanim popatrzylem na logi z pierwszego postu, myslalem ze turbo wcale nie pompuje a tu brakuje 0.2 bar wiec wychodzi na to ze gruszka nieustwona


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

marcinfracek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 11, 2010 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: marcinfracek » wt kwie 05, 2011 18:57

Panowie,

pokazałem to wszystko co napisaliście mojemu mechanikowi.
I powiedział mi że zanim będę dzwonił do gościa od turbiny to mi jeszcze raz rozbierze auto i obejrzy intercooler.
Bo że niby coś tam było mokro.
Ma to wpływ na całą sytuację?
Czy będę mu płacił za "głupiego robotę"???



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: italiano_83 » wt kwie 05, 2011 19:21

Patrząc na logi nie ma to większego sensu, już tłumaczę dlaczego. Po pierwsze z tego co widać w logach to jest niedoładowanie (ciśnienie które wytwarza turbosprężarka jest za niskie) i mogą być tego dwa powody, turbo z jakiegoś powodu nie jest wstanie wytworzyć ciśnienia-zła regulacja sztangi, dwa jest dziura w układzie doładowanie. Teraz gdyby była dziura to auto kopciło by na czarno podczas gwałtownego przyspieszania, a wskazania przepływomierza były by nienaturalnie wysokie, dlaczego, a dlatego że jak jest dziura w dolocie to turbo aby utrzymać ciśnienie doładowania musi więcej "pompować" a więc przez przepływomierz zaciągane jest więcej powietrza niż normalnie i przepływomierz wskazywał by zawyżone wartości ( przepływomierz to czujnik który mierzy masę zasysanego powietrza ) a u Ciebie w logu 003 są niskie wskazania, bo ciśnienie doładowania jest niskie.
Odnośnie mgły olejowej w dolocie to jest zawsze, trochę puszcza odma trochę turbo ( w tym przypadku nowe nie powinno) a mechanik powinien wyczyścić dolot i IC przed montażem regenerowanego turbo., jeśli chce sprawdzać to za darmo, bo już raz za to płaciłeś a jak mechanik nie jest pewien swojej roboty, to już jego problem a nie Twój. On bierze kasę za usługę i ma ją wykonać dobrze, a jak coś przeoczył to sorry, ale To już nie Twój problem.
Dla pewności możesz zrobić logi 010.011 dynamicznego razem wtedy będzie widać na 100% czy jest układ szczelny czy nie.


Odnośnie reklamacji to wyślij im loga i wytłumacz, że podczas testu dynamicznego pozycja trzecia (ciśnienie w układzie doładowania) powinna być równa pozycji drugiej ( ciśnienie zadane przez ECU - jednostkę sterującą z niewielką tolerancją 30-50mb powiedzmy) U Ciebie ciśnienie jest za niskie o 291mb a to jest za dużo, zaznacz, że układ doładowania jest szczelny i podejrzewasz złą regulacje długości sztangi,przez co kierownice w pozycji max doładowanie są za bardzo otwarte. I spytaj się czy bez utraty gwarancji możesz sam wykonać regulacje, pewnie się nie zgodzą i powiedzą, że oni wszyto dobrze zrobili, wtedy gwarancja jest mitem i sam sobie długość sztangi ustawisz.

PS
Ale ja ślepy jestem :rozpacz: Przecież jest log 010 011 dynamiczny - dolot jest szczelny :bigok: A ja się rozpisałem bez potrzeby :helm:


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

marcinfracek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: sob gru 11, 2010 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: marcinfracek » wt kwie 05, 2011 19:39

Dzwoniłem do gościa od turbiny,

Od razu wiedział o co chodzi.
Kazał mi odkręcić gruszkę ( dwie śruby )
Potem od zaworka jakiegoś odkręcić jakąś śrubę kontrującą i zrobić obrót żęby zmniejszyć odległość na sztandze:) czy jakoś tak:):) - tak jak pisał wcześniej italiano 83
w każdym bądź razie zgodził się żebym to sam zrobił- w sensie mój mechanik

I mówił jeszcze że on tego nie reguluje.Tak jak dostaje gruszkę tak zakłada:)

We wtorek środę mój mechanik to zrobi.
Dam znać czy wszystko gra.

Pozdrowienia



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: italiano_83 » wt kwie 05, 2011 19:50

marcinfracek pisze:Dzwoniłem do gościa od turbiny,

Od razu wiedział o co chodzi.
Kazał mi odkręcić gruszkę ( dwie śruby )
Potem od zaworka jakiegoś odkręcić jakąś śrubę kontrującą i zrobić obrót żęby zmniejszyć odległość na sztandze:) czy jakoś tak:):) - tak jak pisał wcześniej italiano 83
w każdym bądź razie zgodził się żebym to sam zrobił- w sensie mój mechanik

I mówił jeszcze że on tego nie reguluje.Tak jak dostaje gruszkę tak zakłada:)
To już jesteś "w domu" Skróć sztangę o obrót i zrób loga, zazwyczaj trzeba z dwa trzy razy regulować sztangę zanim "trafi" się we właściwą długość, po logach będziemy sprawdzać czy długość sztangi jest ok.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

master2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 06, 2017 19:07

Re: Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: master2007 » wt cze 06, 2017 19:10

italiano_83 pisze:Masz wykonać loga dynamicznego na trzecim biegu od 1400-4000 obr/min z gazem na 100% silnik ma mieć 90C na zegarach.
Wchodzisz w vag/engine/meass blocks i wybierasz grupy 003.008.011 rozpędzasz auto na 3 biegu tak żeby się toczyło i czekasz aż wskazówka obrotomierza opadnie do 1400 obr/min wciskasz log/start i but aż wskazówka minie 4000- cały czas na trzecim biegu. Zapisujesz logi i wrzucasz na forum przez tę stronkę
http://vaglog.rtnet.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; i robisz też loga 011.010 tez dynamicznego. A potem na postoju na biegu jałowym nie dotykając gazu wchodzisz w vag/engine/bassic settings i logujesz przez 60 grupę 011, będzie mrugać kontrolka świec żarowych - obroty biegu jałowego.
Sprawdź też jak radził Adam wężyk który idzie do gruszki podciśnienia przy turbo - jest tylko jedne ten wężyk łączy zawór n75 z gruszką podciśnienia.
Cześć :) Mam problem jak kolega w temacie czyli moje autko nie jedzie :/ Auto to ibiza III 1.9 TDI 101km - wiem wiem że nie to forum ale problem ten sam i mam nadzieje że pomożecie. :helm:
Oto moje logi dla grupy 003 i 011:
http://vaglog.pl/log-003_SL3o1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglog.pl/log-011_oUzMQ8.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj jeszcze kody błędu z VAG-a:
Obrazek

Co może być nie tak?



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: munior » wt cze 06, 2017 22:23

master2007 pisze:Co może być nie tak?
Praktycznie brak ciśnienia doładowania ...wypięty ,albo dziurawy wąż w dolocie


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

master2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 06, 2017 19:07

Re: Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: master2007 » wt cze 06, 2017 22:36

munior pisze:
master2007 pisze:Co może być nie tak?
Praktycznie brak ciśnienia doładowania ...wypięty ,albo dziurawy wąż w dolocie
Czyli nie było by tak źle. Postaram sie jutro to sprawdzić :)



master2007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt cze 06, 2017 19:07

Re: Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: master2007 » ndz cze 18, 2017 10:14

munior pisze:
master2007 pisze:Co może być nie tak?
Praktycznie brak ciśnienia doładowania ...wypięty ,albo dziurawy wąż w dolocie
Wąż od gruszki był walnięty :) Wielkie dzięki :pub:



Damian0145
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lip 27, 2012 17:50

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: Damian0145 » wt cze 27, 2017 12:04

jaki był powód regeneracji turbiny? w swoim AJM-ie miałem ten sam problem. Po wykonaniu logów wyszło, że przepływomierz zaniżał wartości. Po wymianie już nie wyskoczył błąd niskiego ciśnienia doładowania a auto zyskało na dynamice.



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: tom17 » śr lut 14, 2018 20:31

Aby nie zakładać nowego tematu proszę o ocenę logów. Problem taki sam jak u kolegów powyżej, z tym że turbo nie było regenerowane ani czyszczone (przebieg 310kkm). W bs11 sztanga porusza się natomiast wg specyfikacji vag powinno zmieniać się ciśnienie podczas przełączania N75 o min 80mbar - u mnie nie zmienia się.

Poniżej logi:
http://log.malonetuning.com/chart/22888 ... AAAA%3D%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
http://log.malonetuning.com/chart/22888 ... K0VsK0AAAA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://log.malonetuning.com/chart/22887 ... AAAA%3D%3D" onclick="window.open(this.href);return false;
http://log.malonetuning.com/chart/22887 ... K0VsK0AAAA" onclick="window.open(this.href);return false;

Podciśnienia i nieszczelności jestem w stanie sprawdzić.
Bardziej chodzi mi czy może być uszkodzony przepływomierz lub N75?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9270
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Wymieniłem turbo ale nie przyśpiesza

Post autor: wesol » śr lut 14, 2018 20:55

Delikatne są odchyłki w doładowaniu ale nie ma z tym problemu by to było przyczyną. Przeplywka też okej. Nie widzę tu problemu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 28 gości