Strona 2 z 3

: wt sie 08, 2006 02:26
autor: Macienty
świece BERU, bo BOSCH schodzi na psy niesety... inek01, u mnie przy zapalaniu kontrolka sie tylko zapala, tzn mignie i VW pali :bigok:

: wt sie 08, 2006 08:07
autor: smoku14
A ja mam Bosch-a i nie narzekam. Swojego klekota grzeje max 5-7 s i pali z pierszego. Ojciec też ma Bosch-a i to samo. Dlatego polecam Bosch. :okej:
Ps. Jak padnie jedna to wymienia się wszystkie z tego co wiem.

: wt sie 08, 2006 09:46
autor: inek01
macientyvw pisze:inek01, u mnie przy zapalaniu kontrolka sie tylko zapala, tzn mignie i VW pali
Kontrolka zawsze raz mignie (nie znaczy ze swiece grzeja). Znaczy ze wszystko ok z ukladem. Gorzej jakby migac caly czas...

: wt sie 08, 2006 10:03
autor: specWROC
ja rano zapalam na dotyk tyle ze zanim auto złapie ładne obroty to zatrzęsie tak silnikiem z 2-3 razy czy to są świece?

: wt sie 08, 2006 15:37
autor: woyteck
wczesniej mialem swiece BOSCH teraz mam BERU i nie widze roznicy

: wt sie 08, 2006 15:40
autor: RobertP
Kryspin pisze:a to prawda że Iskry są jakieś długo i krótkogrzejące?? Bo tak kiedyś słyszałem
nie wiem jak ISKRY ale BOSCH napewno ma coś takiego , bo ja mam

[ Dodano: Wto Sie 08, 2006 15:44 ]
mkris pisze:Witam chlopaki!
Dolacze sie do tematu,moje pytanie jakiej firmy sa najlepsze swiece zarowe?
Chce kupic do mojego TDI'ka i znajduje tylko firmy "BERU" i "BOSCH" co polecacie?
Dzieki.
nie wiem jak BERU nie miałem okazji ale powiem ISKRY sa do d...y
miałem MONARKA były OK ale jak miałem porzebe odpalenia samochodu na prostowniku to je szlag trafił z drugiej strony są niedrogie ! i nie przejździłem za wiele na nich ok 2tyś - więc uważam że są dobrą alternatywą żeby nie te odpalanie na prostowniku :-(
teraz mam Boscha i jest OK już po 20tyś - autko pali pwoedzmy od pierwszego strzała ...

: wt sie 08, 2006 16:58
autor: vw_vandal
No może ja też się wypowiem. Jeżdziłem na Monarkach (syf totalny wymieniłem 2 komplety i nie przejechałem 25 tyś.)na Bosh'ach zrobiłem prawie 100 tyś. a na Beru nie wiem ale mnustwo i jeszcze są.

Co do sprawdzenia świec możesz sprawdzić tak jak piszą na krótko plusem, ale ten patent ma małą wade bo wykryjesz tylko wadliwą świecę. Ja jestem zwolenikiem wykręcania świeć i sprawdzania bo nie raz się okazuje, że dwie grzeją szybko, a dwie się ślimaczą, kilka razy się z takim czymś spotkałem.

Oraz jak wymieniasz to wymieniaj komplet i taki jaki masz automat czyli albo szybko albo wolno grzejne. Jeżeli masz automat szybko grzejny to świece szybko grzejne - oczywiste. Miałem sąsiada który chyba w miesiącu zmienił 6 kompletów świeć aż mu doradziłem żeby sprawdził jaki ma automat i miał wolno grzejny a świece szybko i też szybko się paliły :)

: wt sie 08, 2006 21:05
autor: Igor1
Ja mam beru ( orginalne) 8 miesiecy i ganiają bardzo dobrze iskry wytrzymały 3 tg.

: śr sie 09, 2006 15:40
autor: vw_vandal
Igor1, ale przecież te reklamy Dobre bo polskie ;)

: czw sie 10, 2006 09:38
autor: Razal
POLECAM NGK do TDI - sprawują się b.dobrze - przynajmniej w zimie bo teraz mój TDI nie grzeje chyba wogóle ;)

Pozdrooo :pub: :pub:

: czw sie 10, 2006 10:50
autor: inek01
Razal pisze:przynajmniej w zimie bo teraz mój TDI nie grzeje chyba wogóle
Nie tylko Twoj, wszystkie :) U mnie swiece juz od wiosny maja wolne ;)

[ Dodano: Czw Sie 10, 2006 10:59 ]
Razal pisze:POLECAM NGK do TDI
NGK sa ok, szkoda tylko ze dla nich 1Y to SDI ;) - http://www.ngkntk.de/index.php?id=1319& ... W&m=Golf+3

: pt sie 11, 2006 22:48
autor: Przewodnik
JEŚLi mowa o świecach to ja też mam pytanie mam golfa 1.9 Td jak grzeje świce wszystko ok pali od strzała. jednak że gdy jest ciepły i grznie się nie włancza to musi pare razy zakręcic . prosze o pomoc nie wiecie czemu tak jest

: pt sie 11, 2006 23:21
autor: Lukassso
Problem dotyczy Vento TDI 97` .
Otóż gdzieś po minucie od odpalenia motoru zaczyna mi mrugać kontrolka od świec żarowych. Bezpiecznik ok, świece też.

: sob sie 12, 2006 09:29
autor: vw_vandal
Przewodnik, mam i miałem kilka mk2 w dieslu i w każdym tak było. Zadałem kiedyś taki temat mojemu mechanikowi i on mi wytłumaczył tak:
że automat co załancza świece nie włancza ich przy każdym przekręceniu kluczyka (tak chyba jest w Oplach) tylko jak temperatura silnika spadnie do jakiejś tam temperatury i dla tego jak po jakimś czasie przychodzisz do auta to musisz kręcić kilka razy rozrusznikiem zanim odpali. Mi doradził żebym palił go na ssaniu i tak robię pali od kopa póżnie wyłanczam ssanie. Niektórzy zakladają automaty od Opla albo mostkują w tym automacie coś ale mnie mechanik ostrzegł, że to wypala i pekają miejsca gdzie siedzą świece żarowe. Dlatego VW ma renome auta git, a Opel :vom:

Lukas90b, tobie mogę tylko doradzić abyś sprawdził bezpiecznik od świec żarowych może zrobiło się spięcie i go spaliło i dlatego po odpaleniu mruga kontrolka. Teraz jest ciepło i fura będzie paliła ale jak przyjdzie ochłodzenie może być problem. Sprawdz ten bezpiecznik