wałek rozrządu SDI w TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
wałek rozrządu SDI w TDI
A co z tym co mówił Arwam że można wałek od TD wpakować, ma ktoś fazy dla SB albo AAZ??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka
wałek rozrządu SDI w TDI
Znalazłem inne dane:
Otwarcie dolotowego 11"(AEY) 16"(1Z) 6"(AAZ 1Y) 5"(JP JR) 7"(RA SB 1V)
po GMP
Zamknięcie dolotowego 25" 25" 20" 13" 14"
po DMP
Otwarcie wylotowego 40" 28" 25"30' 27" 26"(tylko SB)
przed DMP
Zamknięcie wylotowego 10" 19" 6"30' 5" 7"
przed GMP
książka "Golf i Wento" WKŁ
Otwarcie dolotowego 11"(AEY) 16"(1Z) 6"(AAZ 1Y) 5"(JP JR) 7"(RA SB 1V)
po GMP
Zamknięcie dolotowego 25" 25" 20" 13" 14"
po DMP
Otwarcie wylotowego 40" 28" 25"30' 27" 26"(tylko SB)
przed DMP
Zamknięcie wylotowego 10" 19" 6"30' 5" 7"
przed GMP
książka "Golf i Wento" WKŁ
wałek rozrządu SDI w TDI
dobra skoro juz wiemy co i jak to jakie kożysci da nam wymiana?
obawiam się ze nie dowiemy się tego bez jakiegoś królika doświadczalnego
obawiam się ze nie dowiemy się tego bez jakiegoś królika doświadczalnego
wałek rozrządu SDI w TDI
Tak mi sie wydaje od samego poczatku bo pragne zauwazyc ze przy wyzszych obrotach i tak jest niebezpieczenstwo ze sie nie zdążą zawory zamknac jak tlok juz bedzie w GMP.Mowa o obrotach powyzej 6 tys obr/min. Chodzi tu oczewisie o bezwladniosc zawoorw. Zreszta w dieslu to zawory sa otwarte praktycznieprawie do samego konca dlatego przestawienie o jeden zabek na rozrzadzie powoduje ze juz sie odciskaja zawory na tloku. W benie to calkiem inna chistoria i tam owszem walki sportowe mozna zakladac i ma to wiekszy sens. Jesli chodzi o polepszenie w dieslu to lepiej pujsc w inna strone. Mianowicie wymienia sie zaowry na wieksze, trzonki bodaj ze srednicy 7 mm na 8 mm, rozwierca sie gniazda zaworowe , zaklada mocniejsze sprezyny itd.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
wałek rozrządu SDI w TDI
dla silników TDI 1Z i AFN
– otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ
– zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
– otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW
– zamknięcie zaworu wydechowego 10° po ZZ
[/quote]
[quote="Skulek"]nie są identyczne.
wedle wszelkich prawideł powinien być większy moment obrotowowy i to już przy niższych oborotach.
późniejsze otwarcie zaworu dolotowego wywołuje postanie większej fali podciśnienia co skutkuje większym pędem w przewodzie dolotowym.
w połączeniu z kolektorem o długich kanałach powinien daś szczególną poprawę w dolnych obrotach jak i również w górnych ze względu na większą już gęstość ładunku powietrza sprężonego przez turbosprężarkę.
dodatkowym czynnikiem podnoszącym moment obrotowy jest późniejsze otwarcie zaworu wydechowego, dzięki czemu suw pracy jest dłuższy.
auto powinno być również ekonomiczniejsze
– otwarcie zaworu ssącego 11° po ZZ
– zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
– otwarcie zaworu wydechowego 40° przed ZW
– zamknięcie zaworu wydechowego 10° po ZZ
[/quote]
[quote="Skulek"]nie są identyczne.
wedle wszelkich prawideł powinien być większy moment obrotowowy i to już przy niższych oborotach.
późniejsze otwarcie zaworu dolotowego wywołuje postanie większej fali podciśnienia co skutkuje większym pędem w przewodzie dolotowym.
w połączeniu z kolektorem o długich kanałach powinien daś szczególną poprawę w dolnych obrotach jak i również w górnych ze względu na większą już gęstość ładunku powietrza sprężonego przez turbosprężarkę.
dodatkowym czynnikiem podnoszącym moment obrotowy jest późniejsze otwarcie zaworu wydechowego, dzięki czemu suw pracy jest dłuższy.
auto powinno być również ekonomiczniejsze
wałek rozrządu SDI w TDI
Takie dane mam dla silnika ASV. Założenie wałka z którego silnika poprawa osiągi ??
otwarcie zaworów dolotowych 18° po ZZ,
- zamknięcie zaworów dolotowych 25° po ZW
- otwarcie zaworów wylotowych 28° przed ZZ,
- zamknięcie zaworów wylotowych 19° przed ZW
otwarcie zaworów dolotowych 18° po ZZ,
- zamknięcie zaworów dolotowych 25° po ZW
- otwarcie zaworów wylotowych 28° przed ZZ,
- zamknięcie zaworów wylotowych 19° przed ZW
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
wałek rozrządu SDI w TDI
Ok chyba mam w domu wałek od SB, kto chetny do testów
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=266857 --->Moje 4 kółka
wałek rozrządu SDI w TDI
Nigdzie poza 1.6 go nie włożysz, bo w 1.9 jest grubszy w miejscach łożyskowania.karol26 pisze:Ok chyba mam w domu wałek od SB, kto chetny do testów
wałek rozrządu SDI w TDI
piori, miałem w AAZ'cie wałek od 1.6 a skoro pasuje do 1.9 to wiem że wałki od 1.9TD pasują do TDI to wiem że też na odwróte jest.
ja właśnie składam drugie M-TDI na wałku z JR'a
pracuje ciekawie ale jeszcze parę drobiazgów brakuje żeby auto wyjechało na drogę.
jak to zrobię to biorę się na ostro za mojego.
przetestuję w nim też wałek od TDI
ja właśnie składam drugie M-TDI na wałku z JR'a
pracuje ciekawie ale jeszcze parę drobiazgów brakuje żeby auto wyjechało na drogę.
jak to zrobię to biorę się na ostro za mojego.
przetestuję w nim też wałek od TDI
wałek rozrządu SDI w TDI
Nr wałka do SDI (AEY):
OE: 028 109 101 E
RUVILLE: 215411
SWAG: 30 31 0010
lub (nie znam):
VEMO: 10-0131 (V10-0131)
OE: 028 109 101 E
RUVILLE: 215411
SWAG: 30 31 0010
lub (nie znam):
VEMO: 10-0131 (V10-0131)
...
- kosmos5
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: ndz maja 17, 2009 22:39
- Lokalizacja: Landsberg(Gorzów Wlkp.)
- Kontakt:
wałek rozrządu SDI w TDI
również się podpisuje, coś wiadomo o testach?? było gdzieś poruszone zakładaine "długiego" kolektora ssacego do TDI?? np od SDI albo 2.0 8v b.?? pozdro
CHIP-TUNING DIESEL diagnostyka VAG. sprzedam: pompa 107 j sprawna -nowa!!! , gwarancja, kontrakt gg: 1155601
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości