Strona 2 z 4

Re: ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 22:03
autor: asko78
Haki pisze:Sprawdziłbym , czy rzeczywiście jest to ERF ,,,
dobrze ale co wtedy gdyby to nie była ERF, dlaczego od 1 do 5 biegu dochodzi do ponad 4 tys.obr a na 6 max 3,2 tys. obr i tym samym 180 km/h. Problemu by nie było gdyby te 180 osiągał przy granicznych wielkościach prędkości obrotowej tj. ok 4 tys.wtedy faktycznie skrzynia krótka, a nie tak jak teraz przy ok 3 tys. :satan: Myślę że nie tędy droga :bajer:

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 22:07
autor: Detektor
Haki pisze:Sprawdziłbym , czy rzeczywiście jest to ERF ,,,
Haki a może asko78 ma najdłuższą skrzynie jaką pakowali do ASZ-tów czyli DRW i na 6 nie radzi już sobie pod koniec, chociaż w tym momencie mam mieszane uczucia bo teoretycznie na każdej skrzyni powinien mieć taką samą
max. prędkość tyle że na każdej inne obroty silnika na koniec. Nadal uważam że jeżeli VAG mu nic nie wykazał to ja bym raczej obwiniał za to program jednostki sterującej albo może sprawdził czy to aby napewno ASZ a nie czepiał się skrzyni, przecież nie jeden już był tu taki na forum co przykładowo kupił sobie ARL-a i pisał o jego nienaturalnej pracy a pózniej okazywało się że to tak naprawde AJM po wirusie

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 22:13
autor: Haki
Detektor, zgadza się .... a mam jeszcze 1 pytanie do kolegi z problemem .... czy np na 5 ? idzie więcej jak 180 ? czy obroty się kończą ?

Re: ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 22:22
autor: asko78
Haki pisze:Detektor, zgadza się .... a mam jeszcze 1 pytanie do kolegi z problemem .... czy np na 5 ? idzie więcej jak 180 ? czy obroty się kończą ?
kolego na 5 osiagam cos ponad 160 ale tu obroty sie koncza

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 22:37
autor: Detektor
małe sprostowanie do tego tematu bo coś sobie przypomniałem, mianowicie na 6 biegu (bynajmniej u mnie, czyli silnik ASZ i skrzynia ERF) wskazówka obrotomierza ma jednakowe wychylenie co wskazówka prędkościomierza czyli że na 6 biegu przy prędkości 180km/h miałem około 3,5 tyś.obr/min a nie jak pisałem wcześniej 195km/h przy której musiałem mieć prawie 4 tyś.obr/min

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 22:38
autor: Haki
Rozumiem , pytałem o tą 5-tkę bo sam nie miałem nigdy nic z VAG 6 biegów --- brat miał co prawda A6 C4 R5 .. ale to inna bajka .

Podjedź do jakiegoś magika - wbij na hamownię ,,, niech ktoś dokładnie to sprawdzi ...

Re: ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 23:10
autor: asko78
Haki pisze:Rozumiem , pytałem o tą 5-tkę bo sam nie miałem nigdy nic z VAG 6 biegów --- brat miał co prawda A6 C4 R5 .. ale to inna bajka .

Podjedź do jakiegoś magika - wbij na hamownię ,,, niech ktoś dokładnie to sprawdzi ...
Dziękuję koledzy za walkę choć wojna trwa... Włąściwie to zrobię to od czego już dawno powinienem zacząć a mianowicie umawiam się właśnie na logi dynamiczne przy magicznych 180 (choć z rozsądku chciałem tego uniknąć ) i wtedy dokładnie napiszę o wynikach stosunku prędkości do obrotów i oczywiście wkleje logi. przy okazji skonfrontuję zależność GPS do wskazań prędkościomierza... O co do insynuacji ASZ = AJM+ to się nie gniewam :foch:

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 23:32
autor: Haki
asko78, O co do insynuacji ASZ = AJM+ to się nie gniewam a kto o AJM- pisał :chytry:

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: pn mar 21, 2011 23:58
autor: asko78
Detektor pisze:pózniej okazywało się że to tak naprawde AJM po wirusie
hola hola żeby się tylko burza nie rozpętała, na Boga nie mam nic do AJM ale w posiadanie słupka ASZ nigdy nie wątpiłem, więc zrobię logi nim ktoś będzie mi wmawiał że jeżdże AXR z dołożoną 6 :bigok:
Kończę spekulacje zrobimy logi ocenicie je koledzy i wtedy będziemy analizować cyferki. Póki co dziękuję Wam za chęć pomocy i do napisania bo kotlet z pewnością będzie odgrzany

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: wt mar 22, 2011 00:09
autor: macv6
Hmm, a może jakiś element układu paliwowego jest lekko zapchany i przy tak dużej prędkości odpowiednia ilość paliwa nie może być podana?

Re: ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: wt mar 22, 2011 07:08
autor: Detektor
asko78 pisze:O co do insynuacji ASZ = AJM+ to się nie gniewam
asko78 ja nie zamierzam Tobie wmawiać że masz zawirusowanego AJM, przeszło mi to tylko przez głowę
bo oszustów na tym świecie nie brakuje i nie jeden nasz kolega z forum się już rozczarował i dlatego podałem
taki przykład. Nie zmienia to jednak faktu, że coś z twoim autkiem jest nie tak i przydało by się dokładniej prześwietlić ten problem, bynajmniej ja już bym to dawno zrobił na twoim miejscu bo nie zniósł bym tego że dostaje na trasie baty
od Mondeo 130KM nie wspominając Vectry 120KM. Głowa do góry i bierz się do roboty :pub:

ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: wt mar 22, 2011 19:32
autor: asko78
Detektor pisze:asko78 ja nie zamierzam Tobie wmawiać że masz zawirusowanego AJM, przeszło mi to tylko przez głowę bo oszustów na tym świecie nie brakuje

początkowo się wkurzyłem później rozważyłem w końcu zrozumiałem, chwilę później wybaczyłem :pub:
Detektor pisze:Nie zmienia to jednak faktu, że coś z twoim autkiem jest nie tak i przydało by się dokładniej prześwietlić ten problem...
wojna trwa :bajer:
Detektor pisze:ja już bym to dawno zrobił na twoim miejscu

kolego Detektor otóż nosiłem się z zamiarem sprzedaży już od roku dlatego problem pozostawał bagatelizowany
Detektor pisze:baty od Mondeo 130KM nie wspominając Vectry 120KM
po tych batach bezapelacyjnie miał iść do żyda, lecz polubiłem bestię i wybaczam jej dużo więcej niż wszystkim swoim poprzednim autkom. Koledzy z w/w aut też im duzo wybaczają. Kolega z Mondeo byle czego wlać nie może bo mu wtryski wariują, kolega z Vectrą wiecznie mu coś stuka w zawieszeniu i chionka z elektryką, a nasze PD niby takie wrażliwe na paliwo ale żadnych Verw V-powerów koniecznie pić nie muszą. 2 razy Cro i teraz też pojedzie. Ponadto w czasach cudonie dziurawych szlaków nie mylić z drogami , nasze pancerne zawieszenia nie mają sobie równych. Brak DPF to kolejny kolejny atut, a że trochę ciasna fakt trochę mi to przeszkadza... Gdyby tylko Passat B6 miał ASZ...he :hmm:
Detektor pisze:Głowa do góry i bierz się do roboty
kolejny raz wspólny wyjazd na wakacje się szykuje więc mobilizacja jest TDI górą :okej:

Re: ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: wt mar 22, 2011 20:10
autor: Detektor
asko78 pisze:Gdyby tylko Passat B6 miał ASZ...he
w Passatach masz silnik AVF który ma taką samą moc i moment co silnik ASZ a ma inną nazwe bo jest montowany wzdłużnie i tam inaczej siedzi osprzęt niż u nas. Głowica i blok silnika w jednym i drugim to samo (wzmacniany wał, korby...)

Sama prędkość max. twojego auta nie powinna Tobie przeszkadzać na codzień bo niby gdzie miałbyś jeżdzić 180km/h nie mówiąc o większych prędkościach, tylko zastanawia mnie jedna rzecz kiedy to jechałeś w towarzystwie Mondeo i Vectry, kiedy to one zaczęły Ci odchodzić ? bo chyba nie kiedy Ty już miałeś na szafie 180km/h a one nadal się rozpędzały ?
raczej musiało to nastąpić już przy mniejszych prędkościach a to by świadczyło o niedostatecznej mocy twojego auta.
Ze sprawdzeniem go na chamowni to nie jest zły pomysł a przy okazji będziesz wiedział co tam drzemie pod maską dokładnie. Po za tym jeżeli faktycznie logi niczego niepokojącego nie wykazują to i tak proponuję wycięcie kata (za którego dostaniesz jeszcze parę złotych), następnie zaślepienie EGR-a i wyczyszczenie kolektora ssącego żeby ten silnik zaczął oddychać naprawde czystym powietrzem, myślę że po tych zabiegach różnica będzie wyczuwalna a i być może sam katalizator jest winny za ten stan rzeczy jeżeli swoje już wysłużył i jest zaje..ny sadzą. Pomyśl powaznie o tych zabiegach, napewno nie zaszkodzą a wręcz przeciwnie.

Re: ASZ max 180 km/h Dlaczego???

: wt mar 22, 2011 20:22
autor: Grzechu_1990
Detektor pisze:
asko78 pisze:Gdyby tylko Passat B6 miał ASZ...he
w Passatach masz silnik AVF który ma taką samą moc i moment co silnik ASZ a ma inną nazwe bo jest montowany wzdłużnie i tam inaczej siedzi osprzęt niż u nas. Głowica i blok silnika w jednym i drugim to samo (wzmacniany wał, korby...)
A teraz przeczytaj jeszcze raz.

Chodzi o B6 a nie B5FL ;)