Strona 2 z 3

Problem z rozrzadem 1.9 D

: sob lut 12, 2011 15:14
autor: Michał_1977
goliatm pisze:jesli jest zly kat ustawiony to te tykotaanie bedzie na wszystkich wtryskiwaczach czy nie koniecznie?
Na wszystkich.Silnik twardziej pracuje.Mowa oczywiście o za wczesnym wtrysku :bajer:
goliatm pisze: bo bzmi jakby tylko w jednej komorze tloka walilo
Jeżeli z wtryskiwacza wali jak z kaczki,to wcale dziwne :bigok:

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 00:59
autor: goliatm
wiec sadzis, ze bylby to zbieg okolicznosci,jesli wymienilem wszystkie wtryskiwacze (na uzywane) i nadal jest slychac te same stukanie to znow z nastepnego wtryskiwaczu wali jak z "kaczki" na jednym cylindrze?

i jeszcze jedno,jak sie podlancza lampe stroboskopowa i jak ten kat sie nia sprawdza?

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 09:53
autor: Michał_1977
Niewykluczone,ale zasada jest taka,że w pierwszej kolejności diagnozuje się najprostsze sprawy,a dopiero później rozdziera silnik na czynniki pierwsze :bigok:

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 12:07
autor: goliatm
wiec jak z ta lampa strodoskopowa? nie wiem czy kolega przeczytal pytanie..
powtorze jeszcze raz,
jak takie nazedzie sie podlancza i jak sprawdza sie kat.

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 13:27
autor: jarciu_T4
daj spokój tej lampie. ustaw tylko na znaki . zbij koło wałka pompe na blokade i poskładaj wsio ..

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 13:52
autor: Michał_1977
goliatm pisze:wiec jak z ta lampa strodoskopowa? nie wiem czy kolega przeczytal pytanie..
powtorze jeszcze raz,
jak takie nazedzie sie podlancza i jak sprawdza sie kat.
Lampa stroboskopowa ma bardzo podobną zasadę działania jak lampa do benzyniaków,tylko w dieslu podłącza się czujnik impulsów do przewodu ciśnieniowego przed pierwszym wtryskiwaczem,w lampie ustawia się wartość wyprzedzenia kąta wtrysku,następnie trzeba odpalić motor i mrugać światłem z lampy do otworu w skrzyni biegów.Gdy światło mrugnie w momencie,gdy znaki pokrywają się,to jest O.K,a jak się nie pokrywają,to trzeba ruszyć pompą w odpowiednią stronę w zależności,czy wtrysk jest przyspieszony,czy opóźniony.
W Twoim przypadku pompa jest mocowana "na stałe",a korekty kąta dokonuje się przez poluzowanie 3 śrub koła pasowego pompy i przestawienie go względem wałka :bajer:

Re: Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 17:04
autor: goliatm
jarciu_T4 pisze:daj spokój tej lampie. ustaw tylko na znaki . zbij koło wałka pompe na blokade i poskładaj wsio ..
no coz i tez tak zrobilem ,wlosanie zachodze w glowe. ustawiam wszyscutko na znaki,wszystkie sie idealnie pokrywaja, skarecam napinacz,paseczek jest bardzo ladnie napiet,odpalam motor i dziawla wszystko idealnie- nie kopci nie stuka,do czasu kiedy przygazuje, zaraz cos waerczy silnik telebocze sie . po zgaszeniu silnika zawsze odkrywam ze zbnak na kole cofa sie jakby o dwa zeby w strone chlodnicy. "???????????" i co to takiego sie tam dzieje?

Zakupilem ta lampe lecz chyba do benzyny-na instrukcj jest napisane ze sie podlancza do kabla od cefi (czy cos) idacy do swiecy. wiec do dizla nmie bedzie pasowac?

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 20:15
autor: ciachotdi
goliatm pisze:do czasu kiedy przygazuje, zaraz cos waerczy silnik telebocze sie .
CZYZBY OZNAKI zerwanego klina na wale???

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 21:37
autor: goliatm
czy to moze bys zerwany klin??

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 22:06
autor: Michał_1977
ciacho840 pisze:CZYZBY OZNAKI zerwanego klina na wale???
Niestety,to chyba będzie to... :-(
goliatm pisze: po zgaszeniu silnika zawsze odkrywam ze zbnak na kole cofa sie jakby o dwa zeby w strone chlodnicy.
Już go nie odpalaj,tylko zdzieraj koło na wale.
goliatm pisze:Zakupilem ta lampe lecz chyba do benzyny-na instrukcj jest napisane ze sie podlancza do kabla od cefi (czy cos) idacy do swiecy. wiec do dizla nmie bedzie pasowac?
Nie będzie.Trzeba było pisać,że chcesz kupić,to wytłumaczyłbym Ci jaką Ci potrzeba :bajer:

Problem z rozrzadem 1.9 D

: ndz lut 13, 2011 23:43
autor: goliatm
to i tak mi wytlumacz bo bede chcial tamta lampe oddac i zakupic do dizla.

jesli zedre kolo na wale to co dalej? tak logicznie myslac to wal tez mogl sie uszkodzic przez ten klin,czy szybciej kolo do wymiany? czy lepiej caly silnik wymienic?

No i jeszcze jedno, jesli auto kopci to beda to szybciej wtryski czy rozrzad?

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pn lut 14, 2011 00:56
autor: jarciu_T4
odkręć koło i zobaczysz . wał pewnie też bedzie uszkodzony pasowało by go z lekka przefrezować.. co i jak znajdziesz na forum... najpierw rozwikłaj sprawe z rozrządem dopiero zajmiemy się resztą... jeżeli nie miałeś zadnych problemów z biciem koła pasowego możesz zaryzykować zamontowanie nowego koła + nowa śróba + loktite polecam części z ASO koło około 100pln ale bez porównania z zamiennikami

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pn lut 14, 2011 08:14
autor: Michał_1977
goliatm pisze:tak logicznie myslac to wal tez mogl sie uszkodzic przez ten klin,czy szybciej kolo do wymiany?
Logicznie myśląc,to trzeba to sprawdzić,a później dumać :bajer:
goliatm pisze:jesli auto kopci to beda to szybciej wtryski czy rozrzad?
Może być to i to,ale jak piszesz,że takie jaja z rozrządem,to najpierw bierz się za to.

Tutaj masz lampy do diesla http://moto.allegro.pl/listing.php/sear ... gory=28414" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie wiem ile dałeś za tą do benzyniaków,ale te są droższe chyba 5 razy :bajer:

Problem z rozrzadem 1.9 D

: pn lut 14, 2011 19:29
autor: goliatm
w ogole to ja mieszkam w angli wiec robie zakupy tutaj, za lampe do dizla dalem 40funtow,
poinformuje was jak co i jak z moim motorem