Strona 2 z 2

Głośna praca silnika.

: czw lut 10, 2011 18:14
autor: wojtq87
czyli jest to zwiazane z alternatorem , raczej sie nie myle co do mojej opinii o tym... dla pewnosci zrzuc pasek ,wsadź srubokret w wirnik alternatora tak aby go zblokowac i sprobuj pokrecic sprzegiełkiem , powinien dzialac na zasadzie wolnobiegu w rowerze czyli w jedna zblokowany , a w druga powinnien sie krecic.Jesli sprzegiełko jest zablokowane w dwie strony to znaczy sie jest uszkodzone

Głośna praca silnika.

: czw lut 10, 2011 18:30
autor: dziechu
Tak sprawdzę. Jak sie to ewentualnie wymienia?

Jak zrzucę pasek, to chyba mogę na chwilę zapalić silnik? Jeżeli to jet to, to powinno być ciszej, prawda?

Głośna praca silnika.

: czw lut 10, 2011 19:24
autor: wojtq87
mozesz odpalic na chwile , wtedy nie bedziesz mial wspomagania i chlodzenia. tutaj(http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=200181" onclick="window.open(this.href);return false;) masz pokazany opis jak to wymienic , jest to na przykladzie silnika montowanego w passacie lub a4. W golfie bedzisz mial łatwiej bo nie musisz wyciagac alternatora poniewaz silnik jest poprzecznie co z tego wynika łątwiejszy dostep ;P

Głośna praca silnika.

: czw lut 10, 2011 19:49
autor: dziechu
Tam jest potrzebne specjalne narzędzie - ten wieloklin z otworem i sześciokątem do zablokowania sprzegiełka przy odkręcaniu.

Głośna praca silnika.

: czw lut 10, 2011 19:54
autor: wojtq87
tak, ja go nie mialem to podjechalem to znajomego mechnika za 20zl wymienil mi pasek i to sprzegiełko.nie oplaca sie kupowac klucza ;)

Głośna praca silnika.

: ndz lut 13, 2011 02:10
autor: Naparstek
dziechu, sprawdź czy wogóle masz zamontowane sprzęgiełko na alternatorze. Fabrycznie w silnikach 1Z nie było montowane to sprzęgiełko tylko zwykłe koło pasowe.

Głośna praca silnika.

: ndz lut 13, 2011 19:27
autor: adampiasek
Ja też stawaim na wolne koło alternatora, u mnie jak pukało to cały napinacz pękł (dokladnie ta łapa od tłumika drgań), po wymianie problem zniknął.

Re: Głośna praca silnika.

: wt kwie 17, 2012 21:30
autor: norbi7807
Dokładnie takie same objawy miałem(Golf 3 1.9 TDI GT). Tlekotało ja cholera. Dźwięk metaliczty na wolnych obrotach, na wysokich nie słychać. Właśnie jestem po wizycie u mechanika. . Wymienił napinacz paska (był jeszcze w miarę ale wymieniony na nowy skf 170zł), rolkę (70zł) 2 tuleje(15złx2) łapę i ramię (150zł i tu chyba mnie naciągnął, aż tyle kosztuje?) bo była strasznie wyrobiona. Skasował mnie 480 zł. Chodzi dobrze, lecz jeszcze mnie czeka wymiana pompy bo trochę kolo pasowe od się giba. Czy da się wymienić samo koło czy trzeba kupować całą pompę?