Strona 2 z 3

Glowica

: wt lut 01, 2011 17:43
autor: thumbs
znalazlem z sb chlopak chce 200 z wysylka mam zdjecia
http://img145.imageshack.us/i/p1110309.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img39.imageshack.us/i/p1110308g.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img197.imageshack.us/i/p1110307j.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img43.imageshack.us/i/p1110306x.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img822.imageshack.us/i/p1110305.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;



wiec radzicie szukac od 1.9 ???

Glowica

: wt lut 01, 2011 19:30
autor: BENITO
Trza by było zobaczyć czy między gniazdami zaworowymi nie ma pęknięć, w tym celu należało by usunąć ciemny nalot.

Glowica

: wt lut 01, 2011 20:09
autor: arwam
BENITO, pęknięcia między zaworami jeśli nie rozchodzą się to jest norma w tych głowicach; założysz nową i jakbyśpo 1000km zdjął czapkę to już będą.
wązne żeby nie było pomiędzy zaworami a wkładkami komór wirowych

Glowica

: wt lut 01, 2011 20:18
autor: thumbs
umowilem sie ze jak bedzie ok to doplace reszte kasy

Glowica

: wt lut 01, 2011 20:45
autor: Orzeł_01
arwam pisze:pęknięcia między zaworami jeśli nie rozchodzą się to jest norma w tych głowicach
Dokładnie, moja nowa głowica z 1.9 też ma delikatne pęknięcia pomiędzy zaworami i nie ma się czym przejmować, na nic to nie wpływa. Stara głowica z 1.6 miała te pęknięcia "otwarte" na ponad 1mm do tego pęknięcia komór wirowych i pomiędzy komorami, a zaworami. Nadaje się tylko na złom.
arwam pisze:thumbs, jedyna wada założenia głowicy od 1.9 do 1.6 to taka że przy mrozach silnik przez kilka sekund może lekko przebierać.
arwam, masz może jakieś bliższe informacje na temat odprężenia 1.6 przez zastosowanie głowicy z 1.9 - jaka jest różnica w sprężaniu?
thumbs pisze:umowilem sie ze jak bedzie ok to doplace reszte kasy
Dobre rozwiązanie :bigok:

Glowica

: wt lut 01, 2011 21:55
autor: arwam
Orzeł_01 pisze:arwam, masz może jakieś bliższe informacje na temat odprężenia 1.6 przez zastosowanie głowicy z 1.9 - jaka jest różnica w sprężaniu?

kiedyś liczyłem i wychodziło coś koło 20:1 ale to było dawno temu i nie jestem już pewien co do wartości.
różnica jest głównie w średnicach komór wirowych.

Glowica

: wt lut 01, 2011 23:17
autor: Orzeł_01
arwam pisze:kiedyś liczyłem i wychodziło coś koło 20:1 ale to było dawno temu i nie jestem już pewien co do wartości.
różnica jest głównie w średnicach komór wirowych.
Czyli stopień sprężania spada około 3, czy może to spowodować problemy z rozruchem?

Glowica

: wt lut 01, 2011 23:43
autor: Toshiba
No to mam dylemat. Czy kupować cały silnik 1.6 czy tylko założyć głowicę od AAZ? Na dole miałem tylko panewki wymieniane, gładzie cylindrów w idealnym stanie i reszta też, ale pierścienie do wymiany już. Głowicę mam do wywalenia. Chcę pójść w zwiększanie mocy. Przy metalowej uszczelce trzeba splanować jakoś blok czy cuś? Bo na pewno zostaną jakieś pozostałości po szmacianej uszczelce na bloku.

Glowica

: śr lut 02, 2011 21:45
autor: arwam
Toshiba pisze: Chcę pójść w zwiększanie mocy. Przy metalowej uszczelce trzeba splanować jakoś blok czy cuś? Bo na pewno zostaną jakieś pozostałości po szmacianej uszczelce na bloku.

chcesz mieć wysokoobrotową kosiarkę napędzną ON?
jak tak to kupuj tylko czapkę od AAZ'a i uszczelkę pod głowicę od AAZ'a.
do tego już tylko wystarczy pompa i odpowiednie turbo.

P.S. jak masz na wierzchu tłoki to wypoleruj ich górną cześć od strony głowicy

Orzeł_01 pisze:Czyli stopień sprężania spada około 3, czy może to spowodować problemy z rozruchem?

miałem przez krótką chwilę taki silnik i w mrozy nie było problemu z rozruchem ale po odpaleniu silnik przebierał trochę.
z ty mze tam dół był w stanie idealnym.
a założona była głowica od 1.9 bo szukało się ori a cały silnik z którego głowica była wzięta juz praktycnzie był sprzedany dlatego trzeba było zdjąć jaz powrotem.
auto było trochę słabsze w dole ale za to w górze to było coś pięknego

Glowica

: czw lut 03, 2011 01:27
autor: Toshiba
Pierścienie oczywiście wymienię... A płaszczyznę bloku jakoś przeszlifować? Wydrapać jakoś pozostałości uszczelki? Czym wypolerować te tłoki?
Kolektory wydechowe itd podejdą p&p pod głowicę AAZ? Turbo bym chciał zmienić, ale kolektory zostawić, bo po co je wywalać jak są ok.

Glowica

: czw lut 03, 2011 08:19
autor: Michał_1977
Toshiba pisze:A płaszczyznę bloku jakoś przeszlifować?
Nic nie szlifuj!
Toshiba pisze: Wydrapać jakoś pozostałości uszczelki?
Dłuto szrokie i zdejmujesz resztki uszczelki.Później drobny papier ścierny i na twardej kostce trzeba delikatnie przelecieć całą powierzchnię.Wcześniej odtłuść,bo zabija papier.
Toshiba pisze:Czym wypolerować te tłoki?
Papier na mokro 2000-2500.Ja robiłem na benzynie ekstrakcyjnej.Nie polecam robić tego bez wyjęcia tłoków z bloku :bajer:
Toshiba pisze:Kolektory wydechowe itd podejdą p&p pod głowicę AAZ?
Bez problemu :bigok:
Głowicę z AAZ proponuję liznąć na obrabiarce ok. 0,2mm. Trochę do prężysz i powinno nie być aż takich problemów z paleniem :bajer:

Glowica

: czw lut 03, 2011 11:23
autor: arwam
Michał_1977, kiedy na seryjnej głowicy od AAZ'a nie będzie problemów z paleniem jeśli sama głowica i i silnik trzymają kompresję.


Toshiba, jedynie kolektor dolotowy musisz zmienić bo są trochę inne kształty kanałów ale jak nie będziesz miał podczas składania silnika takiego pod ręką to można na jakiś czas założyć ten od 1.6, dopuki nie znajdziesz kolektora od AAZ'a lub ABL'a może też byż od audi TDI 90KM
Toshiba pisze:Chcę pójść w zwiększanie mocy.

tutaj kolega pisał na jaki kierunek się orientuje

Glowica

: czw lut 03, 2011 11:47
autor: Toshiba
Dzięki koledzy :) Tłoki i tak będę wyjmował, bo mam pierścienie do wywalenia... Komprecha mi idzie w węże chłodzące. To chyba przez to? Czy nie? No albo przez głowicę... Korka do końca nie dokręcam, wtedy mniej mi ubywa płynu...
Jak tą głowicę liznę to jaką uszczelkę wtedy zakładać? Ile karbów? Bo nie wiem czy jak będę kupował jakąś głowicę to dowiem się na jakiej uszczelce latała.

Glowica

: czw lut 03, 2011 12:49
autor: Michał_1977
arwam pisze: kiedy na seryjnej głowicy od AAZ'a nie będzie problemów z paleniem jeśli sama głowica i i silnik trzymają kompresję.
Tak?
To po co wcześniej takie coś pisałeś? :chytry:
arwam pisze: jedyna wada założenia głowicy od 1.9 do 1.6 to taka że przy mrozach silnik przez kilka sekund może lekko przebierać.
Ponad to,przypomnę Ci jeszcze raz-planowanie głowicy to koszt ok.50zł,a nowa uszczelka + koszt robocizny,tj.ok.350-400zł-to raz,a dwa,że jak splanujesz lekko głowicę,to zawsze możesz trochę mniej dmuchać w silnik i na jedno wyjdzie.
Ja wolę na zimne dmuchać i robotę robić 1 RAZ,a Ty,czy kto inny,to już jak wolicie...możecie zakładać w ślepo,nawet taką pogiętą jak chiński paragraf...
Na chybił-trafił,to ja wolę totka puścić :grin:
Toshiba pisze:mam pierścienie do wywalenia... Komprecha mi idzie w węże chłodzące. To chyba przez to?
Nie przez to,chyba,że blok pęknięty....
Toshiba pisze:No albo przez głowicę
Właśnie,albo po prostu przez uszczelkę :bajer: