Strona 2 z 2

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

: pn sty 06, 2014 19:24
autor: Michał_1977
MK2_DZA pisze: wałek też jest ustawiony źle bo jak się nie mylę(dwa wypusty od lewej mają być skierowane w górę)
Nie mylisz się,mają być w górę,ale obróć jeszcze raz wałem o 360*,to wszystko wróci do normalności.

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

: wt sty 07, 2014 00:37
autor: MK2_DZA
NO tak! :banghead: Na jeden obrót wału przypadają dwa obroty wałka rozrządu i pompy wtryskowej! Czyli jeszcze raz obrócę 360* wałem to te 2 koła zrobią obrót 180* Czyli to by się zgadzało. Jutro będe dalej działał:) Dzięki wielkie Michał_1977,

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

: wt sty 07, 2014 23:40
autor: bartek18150
Dwa obroty wału to jeden obrut pompy i wąlka rozrzadu i basta :)

Re: TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

: wt gru 30, 2014 01:16
autor: vojt1948
Witam wymieniam rozrząd w golfie 3 1.9 tdi 1z otóż wał ustawie na 0 , pompe zablokuje i wałek też , lecz jak napinam napinaczem to pasek ciągnie wał i ucieka mi z 0 i za każdym razem wałek rozrządu przestawiony jest z pompa o te pół zęba względem 0 na wale . Wał próbuje przytrzymać jakoś zablokować lecz jak wszystko odblokuje to za każdym razem te pół zęba przestawione.

TDI 1Z 90 KM, ustawienie rozrządu

: śr gru 31, 2014 12:41
autor: tsuchonski
Koło zębate wałka rozrządu nie ma klina a jest jedynie mocowane na stożku. Zatem żeby zniwelować te pół zęba różnicy luzujesz śrubę koła rozrządu, następnie niezbyt mocnym uderzeniem luzujesz koło zębate rozrządu, napinasz pasekć. Oczywiście obowiązkowo musisz zablokować wałek rozrządu specjalnym liniałem, którego pewnie nie posiadasz. Zamiennie możesz zastosować kawałek blachy gr. 4 mm. Po ustawieniu wszystkiego tzn, wału na znaku. dokręcasz koło zębate rozrządu i wszystko powinno grać. Pamiętaj jednak aby przed ostatecznym dokręcenie koła rozrządu wyjąć liniał bądź blachę blokującą wałek, bo w przeciwnym wypadku wyszczerbisz wałek rozrządu. Oczywiście po wszystkim kontrola kąta wtrysku VAG-iem. Ma być w granicach 51.