Strona 2 z 2

: czw lut 16, 2006 21:21
autor: Kapibara
Corvax pisze:Panowie, jak sobie odpowiecie na pytanie jak jest regulowana dawka paliwa w TD to znajdziecie rozwiazanie.
ale sie zrobilo tajemniczo hehe


czy paliwo leci zaleznie od tego jak mam wcisniety pedal gazu (linka na pompie). ale czy to jest ta sama ilosc na kazdym biegu?/

: czw lut 16, 2006 21:42
autor: W3reWolf
Kapibara pisze:
Corvax pisze:Panowie, jak sobie odpowiecie na pytanie jak jest regulowana dawka paliwa w TD to znajdziecie rozwiazanie.
ale sie zrobilo tajemniczo hehe


czy paliwo leci zaleznie od tego jak mam wcisniety pedal gazu (linka na pompie). ale czy to jest ta sama ilosc na kazdym biegu?/
Zawsze ta sama ilość paliwa leci, jeśli by przy każdym biegu inna ilość przepływała, to co to by musiałyby za wtryskiwacze, pompa itp, itp, żeby podawać za każdym razem inną dawke paliwa. Mam nadzieję, że dość zrozumiale to napisałem.

: czw lut 16, 2006 22:41
autor: Kapibara
no to w takim razie wypasik:-) takiej odpowiedzi oczekiwalem. wystarczy teraz sie dowiedziec ile paliwa jest dostarczane przy maksymalnie wcisnietym pedale gazu i dla pewnosci jeszcze jedna wartosc i to wystarczy do okreslenia kzywej dawkowania bo to chyab bedzie prosta a nei jakas parabola

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 22:16 ]
no tylko ne iuwzglednai to hamowanai silnikiem

[ Dodano: Czw Lut 16, 2006 22:16 ]
to jest najtansza metoda bo ceny przeplywomierzy sa astronomiczne

: pt lut 17, 2006 09:58
autor: Trochim
a to nie bedzie takie proste bo krzywa dawkowania paliwa nie jest linią prostą.

a i zużycie paliwa jest zapewne zależne od obciążenia silnika.

: pt lut 17, 2006 12:11
autor: Cinek
koledzy, widze że temat jest ciekawy ale drogi i skomplikowany :) ciekawe czy jednak sie ud

: pt lut 17, 2006 12:18
autor: Kapibara
kurcze, czyli linka gazu odpada. jak narazie te przeplywomierze no ale to co najmniej 100 za jeden a to tosc duzo

: pt lut 17, 2006 12:28
autor: Corvax
czemu sie tak uparliście na ta linke gazu - to jest najmniej precyzyjny pomiar jaki mozna sobie wyobrazic - gaz wciśnięty w podłoge nie oznacza maksymalnej dawki. do spalania potrzebne sa 2 czynniki paliwo i powietrze - skoro pomierzenie paliwa jest problematyczne powinniscie się zatanowic nad tym drugim :)

: pt lut 17, 2006 13:29
autor: Corvax
cisnienie powietrza w dolocie - moim zdaniem tylko to jest potrzebne - o ile oczywiście sie wie jaki jest stosunek powietrza do dawki - moze nie bedzie to super precyzyjne, ale na pocieszenie dodam że w tdi jest to tez dalekie od ideału.

: pt lut 17, 2006 14:17
autor: Trochim
tylko troche trudno bedzie ustalić ten stosunek powietrza do dawki, co drugi ma pokręconą srubę od dawki paliwa i często zwiękoszone ciśnienie doładowania.

jak już coś robić to żeby było to choć trochę wiarygodne bo inaczej to ja osobiście nie widzę w tym sensu.

: pt lut 17, 2006 18:59
autor: Kapibara
no wlasnei z tym p[owietrzem to ciezko. ale aptrzac obiektywnei to te 2 przeplywomierze na wysciu i wejsciu powrotnym baku sa idealnym rozwiazaniem. najbardziej dokladne. no neistety cena jest zaportowa na teog typu bajer


ale wczoraj jadac wymyslilem cos ciekawszego :bigok: :bajer: mozna zamiast zegarka zamontowac predkosciomiez cyfrowy. montuje sie czujnik halla do predkosciomierza i potem tylk ojakos cza to pokombinowac zeby na wyswietlaczu byla predkosc wmiare szybko zmieniana.

zastanawiam sie nad jednym -- sensem czegos takiego :-))) bo w sumie po co 2 predkosciomierze ehhehe

: sob lut 18, 2006 00:01
autor: Trochim
a może się przydać do do obliczania średniej prędkści na danym odcinku/czasie.

: sob lut 18, 2006 00:12
autor: Kapibara
no ciekawy bajerek:-) moment a czy czasem tego sie nie da ustawic zeby miezyl przyspieszenie???? program by zaczynal pomiar gdy pojawi sie sygnal na czujniku i skonczy gdy osiagnei pewna wartosc 100 km/h. to juz byloby super