Strona 2 z 6

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 08:48
autor: bradley
Nie maja, nie maja. Po 12km 90C na bacznosc zima czy lato bez zaslaniania chlodnicy.
Termostat nowy z pudelka tez moze miec wade fabryczna i puszczac bokiem.

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 10:04
autor: don vittorio
Mają, mają. 12 km to i tak długo. Jako ciekawostkę podaję link do testu w tej sprawie niemieckiego ADAC: http://www.verbrauchernews.de/artikel/0000014033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W teście zbadano czas ogrzewania wnętrza pojazdu do temperatury + 22 stopnie C. Jest to temperatura pozwalająca na przyjemne podróżowanie.
Tak z grubsza:
Samochody wstawiano do pomiesczenia schłodzonego do -10 stopni C i po wyjechaniu, badano czas do osiągnięcia zadanej temperatury wewnątrz pojazdu, podczas normalnej jazdy. Zwycięzcą testu był BMW 760 Li Automatic, w którym temperatura + 22 stopnie została osiągnięta już po 8 min. Jako ciekawostka: Audi A6 1,9 TDI - 20 min; A6 2,4 Automatic - 10 min (2 x krócej!!!). Jeszcze dłużej w Fordzie Mondeo Ghia 2,0 TDCI - 21 minut; wersja benzynowa 3,0 V6 24V - 9 min. VW Polo benzyna - 11 min; diesel 8 min dłużej. ADAC powołuje się tutaj na inną zasadę spalania w komorach oraz na sprawność silnika diesla, która - na szczęście - powoduje niskie spalanie paliwa. Prowadzi to do powstawania mniejsej ilości ciepła i wydalania mniejszej ilości spalin. Ogrzewanie wnętrza pojazdu jest ważne, w celu zapewnienia dobrej widoczności z pododu parowania szyb (i dobrego samopoczucia kierowcy *przyp mój*). Dlatego też właściciele diesli (w szczególności vanów i małych busików) powinni przemyśleć zakup ogrzewania postojowego. W teście praktycznym samochody tego typu nie osiągały zadanej temperatury nawet po 100 przejechanych kilometrach.

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 11:01
autor: radmen2
fenestro00005 pisze:mam 1z i po 100km max 80stopni na blacie po butowaniu (postoi parę min i temp spada). Termostat nowy, dla pewności zasłoniłem chłodnicę i przestrzeń przed alternatorem i dalej to samo. Nie wiem jaka może być tego przyczyna. Nawiew ciepły na 2. W lato jest ok, dochodzi do 90 i tak stoi. Chyba te TDI tak mają.
w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika :grin:. Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 17:31
autor: matisim
ja żadnego dogrzewania nie mam więc nie sprawdzę :)

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 17:37
autor: munior
radmen2 pisze:w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej
Nie wszystkie to miały :(

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 18:36
autor: radmen2
No to jeśli silnik słabo się grzeje to przynajmniej możecie wykluczyć winę dogrzewacza :grin:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 18:36
autor: matisim
jakie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 18:46
autor: DejaVu
Ja mam te 3świece od dogrzewacza-nie wiem czy działają,ale chyba tak skoro po ok.5km. mam 90* gdzie dokładnie jest ten bezpiecznik w podszybiu? i co to za ustrojstwo na zdjęciu? Obrazek

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 18:53
autor: matisim
co to za silnik? nie jest to czasem jakiś zaworek N? N75 jest koło filtra powietrza a to mi sie kojarzy z czymś podobnym

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 18:56
autor: karol8114
Jeśli chodzi o bezpiecznik na ścianie grodziowej to w MK4 raczej go nie znajdziesz, w MK3 owszem.

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 19:13
autor: DejaVu
Mam golfa 4 1.9SDI silnik AGP -podałem w podpisie :jezor: A co to jest?: Obrazek te takie coś z zielonym obok pojemnika na borygo. To mój pierwszy diesel , nie znam się .

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 19:54
autor: karol8114
Zbiorniczek na olej, wspomaganie układu kierowniczego.

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

: śr gru 22, 2010 20:00
autor: karol8114
DejaVu pisze:To mój pierwszy diesel , nie znam się
Coś dla Ciebie, co prawda masz SDI ale na pewno fotka pomoże.

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

: śr gru 22, 2010 21:19
autor: DejaVu
Dzięki za fotkę :pub: Wprawdzie mam książkę(poradnik użytkownika) ale nic tam ciekawego nie ma.Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam .No i to N75 od czego jest.Muszę też zrobić fotkę całego silnika :grin: