całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Nie maja, nie maja. Po 12km 90C na bacznosc zima czy lato bez zaslaniania chlodnicy.
Termostat nowy z pudelka tez moze miec wade fabryczna i puszczac bokiem.
Termostat nowy z pudelka tez moze miec wade fabryczna i puszczac bokiem.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Mają, mają. 12 km to i tak długo. Jako ciekawostkę podaję link do testu w tej sprawie niemieckiego ADAC: http://www.verbrauchernews.de/artikel/0000014033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W teście zbadano czas ogrzewania wnętrza pojazdu do temperatury + 22 stopnie C. Jest to temperatura pozwalająca na przyjemne podróżowanie.
Tak z grubsza:
Samochody wstawiano do pomiesczenia schłodzonego do -10 stopni C i po wyjechaniu, badano czas do osiągnięcia zadanej temperatury wewnątrz pojazdu, podczas normalnej jazdy. Zwycięzcą testu był BMW 760 Li Automatic, w którym temperatura + 22 stopnie została osiągnięta już po 8 min. Jako ciekawostka: Audi A6 1,9 TDI - 20 min; A6 2,4 Automatic - 10 min (2 x krócej!!!). Jeszcze dłużej w Fordzie Mondeo Ghia 2,0 TDCI - 21 minut; wersja benzynowa 3,0 V6 24V - 9 min. VW Polo benzyna - 11 min; diesel 8 min dłużej. ADAC powołuje się tutaj na inną zasadę spalania w komorach oraz na sprawność silnika diesla, która - na szczęście - powoduje niskie spalanie paliwa. Prowadzi to do powstawania mniejsej ilości ciepła i wydalania mniejszej ilości spalin. Ogrzewanie wnętrza pojazdu jest ważne, w celu zapewnienia dobrej widoczności z pododu parowania szyb (i dobrego samopoczucia kierowcy *przyp mój*). Dlatego też właściciele diesli (w szczególności vanów i małych busików) powinni przemyśleć zakup ogrzewania postojowego. W teście praktycznym samochody tego typu nie osiągały zadanej temperatury nawet po 100 przejechanych kilometrach.
W teście zbadano czas ogrzewania wnętrza pojazdu do temperatury + 22 stopnie C. Jest to temperatura pozwalająca na przyjemne podróżowanie.
Tak z grubsza:
Samochody wstawiano do pomiesczenia schłodzonego do -10 stopni C i po wyjechaniu, badano czas do osiągnięcia zadanej temperatury wewnątrz pojazdu, podczas normalnej jazdy. Zwycięzcą testu był BMW 760 Li Automatic, w którym temperatura + 22 stopnie została osiągnięta już po 8 min. Jako ciekawostka: Audi A6 1,9 TDI - 20 min; A6 2,4 Automatic - 10 min (2 x krócej!!!). Jeszcze dłużej w Fordzie Mondeo Ghia 2,0 TDCI - 21 minut; wersja benzynowa 3,0 V6 24V - 9 min. VW Polo benzyna - 11 min; diesel 8 min dłużej. ADAC powołuje się tutaj na inną zasadę spalania w komorach oraz na sprawność silnika diesla, która - na szczęście - powoduje niskie spalanie paliwa. Prowadzi to do powstawania mniejsej ilości ciepła i wydalania mniejszej ilości spalin. Ogrzewanie wnętrza pojazdu jest ważne, w celu zapewnienia dobrej widoczności z pododu parowania szyb (i dobrego samopoczucia kierowcy *przyp mój*). Dlatego też właściciele diesli (w szczególności vanów i małych busików) powinni przemyśleć zakup ogrzewania postojowego. W teście praktycznym samochody tego typu nie osiągały zadanej temperatury nawet po 100 przejechanych kilometrach.
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p
w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika . Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.fenestro00005 pisze:mam 1z i po 100km max 80stopni na blacie po butowaniu (postoi parę min i temp spada). Termostat nowy, dla pewności zasłoniłem chłodnicę i przestrzeń przed alternatorem i dalej to samo. Nie wiem jaka może być tego przyczyna. Nawiew ciepły na 2. W lato jest ok, dochodzi do 90 i tak stoi. Chyba te TDI tak mają.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
ja żadnego dogrzewania nie mam więc nie sprawdzę
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Nie wszystkie to miałyradmen2 pisze:w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
- Kontakt:
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
No to jeśli silnik słabo się grzeje to przynajmniej możecie wykluczyć winę dogrzewacza
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2010 18:36 przez radmen2, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
jakie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Ja mam te 3świece od dogrzewacza-nie wiem czy działają,ale chyba tak skoro po ok.5km. mam 90* gdzie dokładnie jest ten bezpiecznik w podszybiu? i co to za ustrojstwo na zdjęciu?
Seat Mii 1.O CHYA
- matisim
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2651
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- Kontakt:
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
co to za silnik? nie jest to czasem jakiś zaworek N? N75 jest koło filtra powietrza a to mi sie kojarzy z czymś podobnym
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Jeśli chodzi o bezpiecznik na ścianie grodziowej to w MK4 raczej go nie znajdziesz, w MK3 owszem.
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Mam golfa 4 1.9SDI silnik AGP -podałem w podpisie A co to jest?: te takie coś z zielonym obok pojemnika na borygo. To mój pierwszy diesel , nie znam się .
Seat Mii 1.O CHYA
Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p
Zbiorniczek na olej, wspomaganie układu kierowniczego.
Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p
Coś dla Ciebie, co prawda masz SDI ale na pewno fotka pomoże.DejaVu pisze:To mój pierwszy diesel , nie znam się
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu
Dzięki za fotkę Wprawdzie mam książkę(poradnik użytkownika) ale nic tam ciekawego nie ma.Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam .No i to N75 od czego jest.Muszę też zrobić fotkę całego silnika
Seat Mii 1.O CHYA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości