całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: bradley » śr gru 22, 2010 08:48

Nie maja, nie maja. Po 12km 90C na bacznosc zima czy lato bez zaslaniania chlodnicy.
Termostat nowy z pudelka tez moze miec wade fabryczna i puszczac bokiem.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: don vittorio » śr gru 22, 2010 10:04

Mają, mają. 12 km to i tak długo. Jako ciekawostkę podaję link do testu w tej sprawie niemieckiego ADAC: http://www.verbrauchernews.de/artikel/0000014033.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W teście zbadano czas ogrzewania wnętrza pojazdu do temperatury + 22 stopnie C. Jest to temperatura pozwalająca na przyjemne podróżowanie.
Tak z grubsza:
Samochody wstawiano do pomiesczenia schłodzonego do -10 stopni C i po wyjechaniu, badano czas do osiągnięcia zadanej temperatury wewnątrz pojazdu, podczas normalnej jazdy. Zwycięzcą testu był BMW 760 Li Automatic, w którym temperatura + 22 stopnie została osiągnięta już po 8 min. Jako ciekawostka: Audi A6 1,9 TDI - 20 min; A6 2,4 Automatic - 10 min (2 x krócej!!!). Jeszcze dłużej w Fordzie Mondeo Ghia 2,0 TDCI - 21 minut; wersja benzynowa 3,0 V6 24V - 9 min. VW Polo benzyna - 11 min; diesel 8 min dłużej. ADAC powołuje się tutaj na inną zasadę spalania w komorach oraz na sprawność silnika diesla, która - na szczęście - powoduje niskie spalanie paliwa. Prowadzi to do powstawania mniejsej ilości ciepła i wydalania mniejszej ilości spalin. Ogrzewanie wnętrza pojazdu jest ważne, w celu zapewnienia dobrej widoczności z pododu parowania szyb (i dobrego samopoczucia kierowcy *przyp mój*). Dlatego też właściciele diesli (w szczególności vanów i małych busików) powinni przemyśleć zakup ogrzewania postojowego. W teście praktycznym samochody tego typu nie osiągały zadanej temperatury nawet po 100 przejechanych kilometrach.


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

Post autor: radmen2 » śr gru 22, 2010 11:01

fenestro00005 pisze:mam 1z i po 100km max 80stopni na blacie po butowaniu (postoi parę min i temp spada). Termostat nowy, dla pewności zasłoniłem chłodnicę i przestrzeń przed alternatorem i dalej to samo. Nie wiem jaka może być tego przyczyna. Nawiew ciepły na 2. W lato jest ok, dochodzi do 90 i tak stoi. Chyba te TDI tak mają.
w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej z boku zaraz przy bloku silnika. Pod podszybiem znajduje się jeden z bezpieczników, jest to po prostu blaszka i często zdarza się, ze jest ona przepalona dlatego układ dogrzewania nie działa (mam tak u siebie - blaszka jest po prostu pęknięta i też się słabo dogrzewa). Sprawdź to u siebie, sprawdź też świece czy nie są zaśniedziałe. Znajomy nie sprawdził, wstawił kabelek zamiast blaszki i stopiło mu pół tego bezpiecznika :grin:. Jest też drugi bezpiecznik - bodajże 50A, ale nie wiem gdzie dokładnie się znajduje.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » śr gru 22, 2010 17:31

ja żadnego dogrzewania nie mam więc nie sprawdzę :)



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: munior » śr gru 22, 2010 17:37

radmen2 pisze:w 1Z jest system dogrzewania cieczy chłodzącej. Są to trzy świece w przewodzie od cieczy chłodzącej
Nie wszystkie to miały :(


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: radmen2 » śr gru 22, 2010 18:36

No to jeśli silnik słabo się grzeje to przynajmniej możecie wykluczyć winę dogrzewacza :grin:
Ostatnio zmieniony śr gru 22, 2010 18:36 przez radmen2, łącznie zmieniany 1 raz.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » śr gru 22, 2010 18:36

jakie grupy muszę sprawdzić w vag'u żebym zobaczył temp. wszystkich czujników?



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: DejaVu » śr gru 22, 2010 18:46

Ja mam te 3świece od dogrzewacza-nie wiem czy działają,ale chyba tak skoro po ok.5km. mam 90* gdzie dokładnie jest ten bezpiecznik w podszybiu? i co to za ustrojstwo na zdjęciu? Obrazek


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: matisim » śr gru 22, 2010 18:53

co to za silnik? nie jest to czasem jakiś zaworek N? N75 jest koło filtra powietrza a to mi sie kojarzy z czymś podobnym



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: karol8114 » śr gru 22, 2010 18:56

Jeśli chodzi o bezpiecznik na ścianie grodziowej to w MK4 raczej go nie znajdziesz, w MK3 owszem.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: DejaVu » śr gru 22, 2010 19:13

Mam golfa 4 1.9SDI silnik AGP -podałem w podpisie :jezor: A co to jest?: Obrazek te takie coś z zielonym obok pojemnika na borygo. To mój pierwszy diesel , nie znam się .


Seat Mii 1.O CHYA

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

Post autor: karol8114 » śr gru 22, 2010 19:54

Zbiorniczek na olej, wspomaganie układu kierowniczego.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp p

Post autor: karol8114 » śr gru 22, 2010 20:00

DejaVu pisze:To mój pierwszy diesel , nie znam się
Coś dla Ciebie, co prawda masz SDI ale na pewno fotka pomoże.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



DejaVu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 346
Rejestracja: sob kwie 10, 2010 14:56
Lokalizacja: Ełk

całkowita diagnoza silnika 1z i usunięcie usterek-temp płynu

Post autor: DejaVu » śr gru 22, 2010 21:19

Dzięki za fotkę :pub: Wprawdzie mam książkę(poradnik użytkownika) ale nic tam ciekawego nie ma.Do czego jest ten EGR ? chyba tego nie mam .No i to N75 od czego jest.Muszę też zrobić fotkę całego silnika :grin:


Seat Mii 1.O CHYA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości