Strona 2 z 2

problem a płynem chłodzącym

: ndz gru 05, 2010 14:02
autor: mariusz75
Do wymiany uszczelka pod głowicą, a wszystkie zabiegi typu "termostat, płukanie układu, pompa wody" to wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Nie przeskoczysz tego, wiedzy i doświadczenia mechaników z kilkudziesięcioletnim stażem tez nie.

Ale to prawo młodości i niedoświadczonych domorosłych konstruktorów - uczyć się na własnych błędach i naprawiać wszystko po drodze a nie usterke.

pozdro.

problem a płynem chłodzącym

: ndz gru 05, 2010 14:18
autor: PinkFloyd
Jak po pałowaniu zwiekrza sie drastycznie cisnienie w układzie i wywala płyn lub znika na 99% uszczelka

problem a płynem chłodzącym

: sob gru 11, 2010 19:20
autor: coleman
koledzy, ja zrobiłem szlif głowicy u siebie bo mi płynu chłodzącego ubywało a po remoncie mam kolejne problemy:
-płyn dalej mi ucieka po 1500km z 200ml czyli tak jak było
-dodatkowo zaczeła mi temperatura rosnąć , powinna stać wskazówka pionowo a jest lekko wychylona w prawo, przy 120-130 łapie 3/4
ogrzewanie działa wiec moz byc zapowietrzony ale lekko wiec jak to odpowietrzyć?
-a pasek na pompie wodnej może byc zle zalozony ze kreci w lewo a nie w prawo ? bo moze za slaby obieg mam tym spowodowany gdzies tak wyczytalem


moje auto Golf Mk2 1.6td sb 80km
poratujcie :(

problem a płynem chłodzącym

: sob gru 11, 2010 19:35
autor: lukaszmarki
mariusz75 ma racje miałem cos takiego u siebie ,, i była to uszczelka po wyciagnieciu sie rozwarstwiła :chytry:

problem a płynem chłodzącym

: sob gru 11, 2010 21:32
autor: zyggy
A ja znam jeszcze lepszy przypadek. Dwa razy robiona uszczelka pod głowicą, sprawdzana szczelność itd, a problemy była takie same. Dopiero jakiś mądry mechanior kapnął się, że przyczyną jest zbyt płytka dziura w bloku pod jedną ze śrub. Dopiero skrócenie śruby o 0,5mm spowodowało usunięcie problemów.

problem a płynem chłodzącym

: sob sty 22, 2011 03:31
autor: seba_radka
Witam
Temat trochę zastygł, ale niestety problemy nie ;). Mam panowie pewien problem, podobny do tematu. Moje autko Golf IV , 1,9 TDI 90 KM, AGR miał niską temperaturę, więc po wyszukaniu podobnego problemu na forum postanowiłem wymienić termostat (przy okazji wymiany filtru i oleju). Jak pomyślałem tak zrobiłem. Zlałem stary płyn, zamontowałem termostat, zalałem płyn i temp. elegancko utrzymywała się przy poziomie 90 stopni. Przejechałem jakieś 60 km i zaświeciła się czerwona kontrolka płynu, okazało się że brakuje go w zbiorniczku, więc dolałem i wsio. Znów przejechałem jakieś 50 km i ta sama sytuacja. Pragnę zauważyć, że przewód idący do króćca,a następnie termostatu był zimny, natomiast drugi bardzo gorący. Jeżeli chodzi o uszczelkę głowicy, myślę że jest OK ponieważ była wymieniana (tak mi się przynajmniej wydaje, choć 100% zaufania do tych mechaników nie mam co ją powinni wymienić) jakieś 13tys km temu. Oczywiście nie ma żadnych wycieków płynu chłodniczego.

Moje przypuszczenia idą w jednym kierunku,a mianowicie podczas wymiany termostatu przy wyciąganiu króćca ob kręciłem go, co spowodowało oderwanie dwóch niewielkich bolczyków w jego wnętrzu (prawdopodobnie przetrzymywały jakoś termostat lub mają jakiś wpływ ? na jego działanie). Jeżeli ma to jakiś wpływ prosił bym o radę, jeżeli nie to proszę o podpowiedz w sprawie uszczelki po głowice, tzn. jakie mogą być objawy jej zużycia ( biały dym, utrata oleju, co jeszcze?).

Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ

problem a płynem chłodzącym

: czw sty 27, 2011 14:45
autor: seba_radka
Dzięki za pomoc :?

problem a płynem chłodzącym

: ndz lut 06, 2011 18:06
autor: michalkra
witam. przez jakiś czas nie jeżdziłem moim golfem- z utęsknieniem, ale jak teraz nim zaczołem jeżdzić to go dałem do zrobienia. Na uszczelce był wrzer i to było powodem. Głowice splanowałem, zaraz wymieniłem prowadnice zaworów, cały rozrząd i płyny. troche to kosztowało ale golfik chodzi jak złoto :pub: to jest auto- uszczelka miała wadę a mimo to chodził, palił ok

problem a płynem chłodzącym

: pt lut 11, 2011 02:20
autor: coleman
seba_radka

jeśli tak szybko ubywa ci cieczy to nic innego jak wjechać nad białą szmatę zdjąc osłonę silnika i trzymać go na obrotach3 tysiące jak podczas jazdy, musi coś skapnąć bo przy takim ubytku w tak krótkim czasie nie może wyparować od razu
a jeśli nie to jakiś tu kolega nakierowywał że po odparowanym płynie będzie biały nalot.

nie rośnie poziom oleju ?