Strona 2 z 3

Golf III GT 1.9 TDI

: ndz gru 05, 2010 19:31
autor: munior
JakPodglosnisz pisze:Nie wiem jak się to sprawdza i gdzie. Powiem, że nie jestem totalnie zielony w takich sprawach, ale nie sprawdzałem. Może wiesz gdzie mógłbym to sprawdzić? Stacja diagnostyczna? Nie chciałbym, żeby mnie ktoś oszukał i powiedział mi błędną diagnostykę o moim silniku.
W takim razie trzeba posiedzieć na forum długie godziny ,żeby dowiedzieć się co i jak ,zakupić interfeis za 40 zł na all....o i skombinować sobie program vag com .Wtedy nikt cię nie oszuka ,bo sam sobie wszystko zarobisz :grin:

Golf III GT 1.9 TDI

: ndz gru 05, 2010 20:13
autor: JakPodglosnisz
Ok. Panowie, co można podejrzewać w moim samochodzie? Chce się mniej więcej przygotować cenowo. Czytałem gdzieś na forum, że jak popiskuje pasek od alternatora na zimnym silniku to mogą być oznaki zbliżającej się wymiany rozrządu.

Re: Golf III GT 1.9 TDI

: pn gru 06, 2010 00:22
autor: skkr_lodz
JakPodglosnisz pisze:Ok. Panowie, co można podejrzewać w moim samochodzie? Chce się mniej więcej przygotować cenowo. Czytałem gdzieś na forum, że jak popiskuje pasek od alternatora na zimnym silniku to mogą być oznaki zbliżającej się wymiany rozrządu.
to chyba raczej dotyczy silników 1.9 TD a nie TDI i sygnalizuje kończący się klin na wale

Golf III GT 1.9 TDI

: pn gru 06, 2010 10:59
autor: JakPodglosnisz
To dobrze. Ale i tak dla pewności będę robił rozrząd. Auto idze w środę do mechanika. Wymiana końcówek wtrysków + rozrząd. Tutaj powstaje pytanie, czy wymiana samych końcówek wtrysków spowoduje, że już nie będzie się z nich lało?

Re: Golf III GT 1.9 TDI

: pn gru 06, 2010 17:41
autor: mobi65
co do pulsacyjnego przyspieszenia to mialem podobna sytuacje z bylym juz golfem 1z okazal sie sprawca zaworek n75 wyczyscilem i problem zniknal , co do chmury dymu i kiepskiego przyspieszenia sprawdzil bym pod katem szczelnosci caly uklad dolotowy , byc moze spadl waz,pekniecie , lub dziurawy intercooler :bajer: vag podstawa , ale to przejrzec bez niego nie zaszkodzi , n75 mozesz u siebie sprawdzic odlaczajac dwa wezyki dolne od zaworka n75 i je zlaczajac ze soba , przejazdzka i juz wiadomo co i jak z tym pulsacyjnym przyspieszaniem

Golf III GT 1.9 TDI

: pn gru 06, 2010 19:27
autor: JakPodglosnisz
Gdzie szukać tego zaworka n75? Co dokładnie z tym zrobić?

Re: Golf III GT 1.9 TDI

: wt gru 07, 2010 01:09
autor: wojtas_tdi
tu masz foto gdzie sie znajduje n75 odpowiedzialny za prae turbo
Obrazek

Re: Golf III GT 1.9 TDI

: wt gru 07, 2010 01:19
autor: fenestro00005
wojtas_tdi pisze:podepnij pod vaga to chyba najlepsza opcja, sprawdzisz parametry wtryskow i w jakim stanie turbo mniej wiecej... :chytry:
parametry wtrysków. jak?

Golf III GT 1.9 TDI

: wt gru 07, 2010 09:30
autor: JakPodglosnisz
No właśnie nie wiem. Jutro auto idze do mechanika, podepniemy go pod vaga i zobaczymy co mu dolega. Zastanawiam się czy czyścić ten zaworek. Dużo roboty z tym jest?

Re: Golf III GT 1.9 TDI

: wt gru 07, 2010 10:24
autor: wojtas_tdi
fenestro00005 pisze:
wojtas_tdi pisze:podepnij pod vaga to chyba najlepsza opcja, sprawdzisz parametry wtryskow i w jakim stanie turbo mniej wiecej... :chytry:
parametry wtrysków. jak?
przeciez jest blok w ktorym pokazuje zakresy ujemne i dodatnie no i wartosc twojej dawki dozowanej? jezeli miesci sie w przedzialach to jest okej. tam mozesz sprawdzic czy wtryski sa ok?!

Re: Golf III GT 1.9 TDI

: wt gru 07, 2010 17:36
autor: JakPodglosnisz
przeciez jest blok w ktorym pokazuje zakresy ujemne i dodatnie no i wartosc twojej dawki dozowanej? jezeli miesci sie w przedzialach to jest okej. tam mozesz sprawdzic czy wtryski sa ok?!
Nie rozumiem o co Ci chodzi. Strasznie niezrozumiale to napisałeś.

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 11, 2010 11:19
autor: JakPodglosnisz
Witam! Byłem u mechanika. Diagnostyka komputerowa wykazała, że dostaje się za mało powietrza (słabe ciśnienie). Mechanik powiedział, że może być gdzieś nieszczelność pomiędzy turbo, a silnikiem. Wstępnie umówilem się na naprawę na 20.12. Chciałbym zobaczyć sam te połączenie turbo-silnik czy nie ma gdzieś nieszczelności. Prosiłbym o wytłumaczenie, lub zdjęcie gdzie znajduje się turbo i które przewody idą do silnika. Czy jest jakiś element, który mógł się zepsuć i przepuszcza powietrze?

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 11, 2010 15:12
autor: gluchy1984
Cześć
Na zdięciu kilka postów wyżej masz widoczne prawie wszystko:
- czarna puszka poniżej tego n75 to oczywiście filtr powietrza, z niego tym poczęści giętkim po części sztywnym grubym przewodem idzie powietrze do turbiny ( one je zesysa więc tutaj jest podciśnienie), ta rura chowa się gdzieś na dole i na jej końcu znajdziesz turbo.
-dwie czarne rury z plastiku za silnikiem, ta bliżej kabiny wychodzi z turbiny i wędruje wzdłuż silnika do intercoolera( taka chodnica powietrza przed lewym przednim kołem) wychodzi następnie u dołu wspomnianego intercoolera by się ponownie pojawić na górze w postaci tej drugiej widocznej na zdjęciu. która wchodzi w takie srebrne coś (kolektor dolotowy) i tutaj obieg się zamyka, kolektor doprowadza już powietrze do silnika.
Sraty mogą się pojawiać na całej opisanej długości z dwóch powodów: albo z dziura albo niedrożność.
Możesz sobie poczytaż trochę na forum o czyszczeniu EGR i dolotu, zobaczysz ile syfu ludzie z kolektora i głowicy wyciągają.
poza tym żuć okiem na ten post:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=370063" onclick="window.open(this.href);return false;
Zawsze to coś.
Uff od matury chyba tyle nie pisałem.

Golf III GT 1.9 TDI

: sob gru 11, 2010 16:47
autor: xxxGlaDxxx
JakPodglosnisz, jeżeli silnik za mało dostaje powietrza to proponuje ci odpiąć tą wtyczke przy puszce filtra powietrza. Jak ją odepniesz to się przejedź i powiedz nam swoje odczucia na temat przyspieszania ;)