Strona 2 z 2

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: sob gru 04, 2010 21:18
autor: guziolek
Kolego twój silniczek to ASZ 130KM tak?
Jakby co to jest ogłoszenie: http://allegro.pl/tlok-korbowod-audi-vw ... 75436.html

Re: Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: sob gru 04, 2010 21:30
autor: evolution
Detektor pisze:
evolution pisze:ja to wszystko rozumiem, ale nie skumales jednej podstawowej sprawy,,, nigdy jeden tlok i nigdy jeden korbowod,tojest bledne myslenie powodujace problemy wiec musisz myslec o setach ( po 4 szt)
a to chyba że tak, po niedzieli porozmawiam ze swoim mechanikiem na ten temat i jeśli on mi to potwierdzi że jest tak jak mówisz to naprawde będę musiał pomyśleć o nowym słupku. Jeśli zaś będzie innego zdania to będzie mi musiał to porządnie zaargumentować żeby mnie do tego przekonać. Jak będę już po rozmowie z nim i on powie coś zupełnie innego od Ciebie to napiszę do Ciebie i przekaże Ci to co on mi powie.
zafunduj mu wage laboratoryjna by mogl zrozumiec z jak wielka sety sa dobierane dokladnoscia i dlaczego korbowody sa oznaczane wymiarowo i wagowo

Re: Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: sob gru 04, 2010 21:56
autor: Detektor
guziolek pisze:Kolego twój silniczek to ASZ 130KM tak?
Jakby co to jest ogłoszenie: http://allegro.pl/tlok-korbowod-audi-vw ... 75436.html
ok,dzięki może się przydać a co do silnika to tak jak mam napisane w profilu czyli ASZ

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: sob gru 04, 2010 23:53
autor: xxxGlaDxxx
czyli kolega evolution potwierdził moje zdanie że kompletny remont silnika to nie kończąca się kosztowna rzeźba w gó*** ;) Kolego, naprawde taniej będzie znaleźć zdrowy słupek, znajdź firmę która zajmuję się wyciąganiem silników z aut, istnieje taka możliwość u niektórych nawet posłuchania i sprawdzenia silnika jeszcze zamontowanego w starym aucie ;) Zawsze możesz ze sobą wziąć mechanika i sprawdzić kompresje itd. Uważam że to będzie tańsze i solidniejsze wyjście z sytuacji :bigok: Uwierz mi że łatwiej znaleźć zdrowe TDI niż zdrowe TD, a jednak mi się udało więc czemu tobie ma się nie udać? :helm:

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 08:33
autor: jacops
daj sobie spokój z remontem władujesz kupę kasy i tak nie będzie zrobione jak należy wiem co piszę bo przerabiałem to na własnej skórze też miałem silnik zajechany ale oczywiście mechanik mnie uświadomił że zrobimy mały remont głowica pompki prę innych drobnych rzeczy za ok 5000 tyś i co i nic skończyło się na tym że jestem 5 koła w plecy i tak musiałem szukać innego silnika zapytasz dlaczego skoro silnik był po remoncie ano dlatego że mechanik był niedouczony i zapomniał sprawdzić czy oprócz głowicy również dół jest do remontu ale wcześniej zapewniał że wszystko jest pod kontrolą i że zna się na rzeczy to tyle i tak jak koledzy piszą lepiej poszukaj silnika mnie się udało kupić za 2 koła silnik asz z 2004r zrobiłem 12 tyś silnik chodzi super i wiem jedno ze mechanicy doprowadzą cię do bankructwa

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 09:42
autor: Michał_1977
Detektor, to co Ci napisał evolution, jest zgodne z sztuką i szczerze powiedziawszy,to nie zrobiłbym inaczej zarówno w swoim,jak i w klienta wozie.
Można by pokusić się na set,który znalazł guziolek,ale najlepszym rozwiązaniem,byłby cały SŁUPEK,czyli coś co już ma części dotarte do siebie.Wtedy pozostaje tylko zmienić i uzbroić w osprzęt.
Bez urazy,ale jeśli Twój mechanik chce Ci zmienić jeden tłok,to ja na Twoim miejscu też bym zmienił...ale mechanika :bajer:

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 11:20
autor: Adamm
Detektor, szukaj slupka i nie baw sie w wymiane pojedynczego tloka,

czasem idzie trafic okazje i kupic po taniosci ja kupilem dol silnika atd za 400 zl sprawny w 100%, a znajomy kompletnego ARLa z pompkami i pierwszym rozrzadem za 3k :)


ps. kumpel robil generalny remont silnika 1.9TD w t4 po peknietym wale (wyprzedzily go wszystkie kola pasowe :D )

wladowal ok 5 tys + nasza praca

ze starego silnika zostal tylko blok ktory tez poszedl do szlifu.

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 12:44
autor: Detektor
No dobra, przekonaliście mnie koledzy, zaczynam szukać nowego silnika a jeśli chodzi o mojego mechanika to on na samym początku sugerował mi kupno nowego silnika tylko jak to ja oczywiście zacząłem kombinować i rzeżbić z remontem i wymianą jednego tłoka no a mechanik jak mechanik podszedł do sprawy "klient nasz Pan", chce wymienić tłok to mu wymienimy a że ja jestem uparty i lubię kombinować no to właśnie wyszła taka historia. No ale od czego mam forum ? Żebym mógł korzystać z Waszej fachowej pomocy w zakresie mechaniki samochodowej. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim tematem i fachowe porady, przekonaliście mnie do kupna nowego silnika. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam.

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 13:13
autor: Detektor
Koledzy, w związku z powyższym tematem mam do Was kolejne pytanie. Ponieważ jestem już zdecydowany na kupno "nowego" silnika to w między czasie zanim usprawnię swoje auto mógłbym sprzedać parę gratów ze swojego starego. Tylko teraz pytanie, biorąc pod uwagę historię jaka przydażyła się w moim obecnym silniku to jakie zdrowe elementy i bardziej wartościowe mogę sprzedać z czystym sumieniem nie wciskając nikomu lipy ? Napewno 3 zdrowe pompowtryski bo ten 4 z 2 cylindra nie wiadomo czy nie dostał po uszach w związku z tą historią. Które elementy silnika powinny być zdrowe a które powinienem wziąć pod lupe i liczyć się z tym że mogły zostać uszkodzone i w jakich cenach się kształtują takie używki. Będę bardzo wdzięczny za Wasze podpowiedzi bo może jeszcze uda mi się wycofać parę zł ze starego silnika żeby zainwestować w ten nowy.

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 13:29
autor: Adamm
Detektor, pompki, walek, blok, korby, wal,

Re: Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 13:57
autor: evolution
Adamm pisze:Detektor, pompki, walek, blok, korby, wal,
korby na pewno odpadaja
blok jak resztka zaworu nigdzie go nie rysnela mozna pogonic

Re: Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 14:40
autor: Detektor
Adamm pisze:Detektor, pompki, walek, blok, korby, wal,
evolution pisze:
Adamm pisze:Detektor, pompki, walek, blok, korby, wal,
korby na pewno odpadaja
blok jak resztka zaworu nigdzie go nie rysnela mozna pogonic
koledzy bardzo dziękuję Wam za podpowiedż a koledze evolution którego wczoraj trochę "wymęczyłem" swoimi pytaniami dziękuję najbardziej i przyznaję od siebie plusik za solidne i fachowe informacje którymi rozjaśnił mi w głowie parę rzeczy. Pozdrawiam.

Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 23:07
autor: Fahoo
Detektor, dzwoniles? :chytry:

Re: Czy 2 tłok w AJM,ASZ i ARL są takie same ? Pilne

: ndz gru 05, 2010 23:34
autor: Detektor
Fahoo pisze:Detektor, dzwoniles? :chytry:
Nie dzwoniłem ponieważ koledzy z forum przekonali mnie jednak żebym kupił sobie jednak drugi "nowy" silnik niż bawił się w kapitalke starego, jeśli chodzi o kontakt to zrobię to o co mnie prosiłeś. Pozdrawiam.