Porównanie 1.6 D i TD, oraz wykres spalania w TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 21:15
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: gradi » wt lut 14, 2006 21:54

nic nie krecilem u mnie w silniku da sie cos pokrecic ??? mam silnik 1V jest jakies jedno koretlo na srubokret z kontra 10 i jest tam plomba znaczy farba zolta ale tak jakby zerwana ja go przywiozlem z niemiec nie wiem moze tam cos pobrubowac pokrecic co ty na to doradz mi bo nie wiem co mam robic.
Jeszcze jedna sprawa jak mam zimny silnik to mam fajne przyspieszenie fajnie sie zbiera i wogole natomiast jak silnik sie rozgrzeje to robi sie mul i trzeba go bardzo cisnac zeby cos jechal czy ktos wie od czego to moze byc



wiercik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: pn kwie 11, 2005 21:32
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: wiercik » śr lut 15, 2006 11:19

gradi proponuje zalozycz IC albo zaczac od zrobienia porzadnego dolotu


[img]http://www.wiercik.neostrada.pl/robal.gif[/img]

Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr lut 15, 2006 18:40

to całkiem możliwe, że ktoś chciał dodac mocy i zwiększył dawke paliwa na pompie. Możesz taą dawkę trochę zmniejszyc (wykrecic trochę tą śrube i zakontrowac) odrazu będziesz musiał podniesc obroty biegu jałowego (bo jak zmniejsz dawke to spadną) no i spodziewaj się, że autko może zacząc jeździc wolniej.

Tylko przed regulacja dokładnie sprawdź czym masz kręcic co by później nie miec kolejnych problemów :bigok:


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 15, 2006 19:12

Zanim zaczniesz kręcić to poszukaj jeszcze przyczyny, może masz zapchany filtr powietrza? Może coś nie tak z regulacją? 7,5 to grubo za dużo jak na eko diesla 1V


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

gradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 21:15
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: gradi » śr lut 15, 2006 21:56

moze ktos napisze jak dokladnie sie reguluje ten rodzaj pompy bardzo bym byl wdzieczny jak to zrobic



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr lut 15, 2006 23:11

gradi, zostawiasz za sobą chmurę czarnego dymu podczas jazdy? napewno chcesz zaczac od krecenia w pompie?


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lut 16, 2006 00:21

A ja nie wiem przy ilu zmieniam biegi bo niestety nie posiadam obrotomierza (ale mysle o nim) ale jak sobie tak spokojnie smigam 60 na 4 to u mnie tez jest to czasem bolesne dla uszu (wydech:D) zwlaszcza dla tych co siedza z tylu jeszcze jak jade na wzniesienie :)) a biegi zmieniam jak mi sie podoba najbardziej z tego co pamietam to przeciaglem mojego Dieselka na 3 do 100 km/h (wyprzedalem sobie) i szkoda mi go bylo potem://



luki234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 52
Rejestracja: wt lis 29, 2005 20:35
Lokalizacja: Debrzno
Kontakt:

Post autor: luki234 » czw lut 16, 2006 00:24

coś wam chłopaki dużo te auta palą....moj w te wakacje co były palił na trasie ok 4,5 i wcale mu nie żałowałem...acha ! a mam 1,6 td , a teraz w zime pali troszke wiecej , ale te iści co wy podajecie [-o< , chyba lepiej kupic benzyniaka he he



gradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 21:15
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: gradi » czw lut 16, 2006 00:46

no wlasnie nie wiem co mam robic zeby malo palil wszystkie filtry mam nowe i nic sie nie zmienilo tak mi sie wydaje ze to odd pompy no bo od czego innego niech ktos napisze jak wie



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » czw lut 16, 2006 01:09

A w jaki sposób obliczyłyś, że Ci spala 7.5L na 100km?. Mój na pełnym baku (55L) przejeżdża 1000km - trasa, miasto, buting, kating.



gradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 21:15
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: gradi » czw lut 16, 2006 11:12

wyjezdzilem paliwo do konca wlalem 12 litrow i znow wyjezdzilem do konca i zrobilem 160km. Wiec podzielilem 12 litrow przez 160km i jeszcze raz 100 i wyszedl wynik



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw lut 16, 2006 14:44

powiem jedno napewno nie zdrowe jest wyjeźdżanie paliwa do końca. Napisz jeszcze czy auto zostawia czarną chmurę za sobą.


jest jeszcze jedna mozliwość ten dystrybutor na stacji jest jaiś nie teges :?


Nissan Patrol K160

gradi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 21:15
Lokalizacja: czestochowa

Post autor: gradi » czw lut 16, 2006 22:37

jak przygazujesz to leci czarny dym ale nie duzo dzisiaj cos grzebnalem w pompie zobaczymy zmniejsztlem dawke paliwa i zwiekszylem obroty biegu jalowego zobaczymy czy to sie przlozy na spalanie



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » śr lut 22, 2006 21:15

Krzylu pisze:ja i tak krece swojego zwyklasa wyzej niz 2tys
zazwyczaj 3.5obrt i zmieniam bieg

duzo osob mysli ze jak bedzie zmienaic biegi przy 2tys obrtowo to malo palic bedzie im auta
to blad:
dlaczego
poniewaz kazdy silnik lubi swoj zakres obrotow i widac to na tym wykresie gdzie sie pokrywa najlepsze przyspieszenie moment i moc powyzej 3tys obrotow
i wcale niebedzie palil wiecej
zmienaijac bieg przy 2000 obrotow zeby przyspieszyc musi sporo sie silnik napocic
Z tego co widzę masz drugiego Diesla ,myślałem że posiadasz wiedzę na temat działania takiego silnika.......TO NIE BENZYNA. Nawet gdybyś wcisnął gaz do dechy na piątce przy 50km/h to i tak nie spali więcej!!!!!!!!!!
W pompie masz regulator odśrodkowy ,który i tak NIE poda więcej paliwa przy zadanych obrotach niż chcesz!!!!!!!!!!!!!!
W dieslu nie jest ważne tzw. "dławienie" (jak w bezynie) ,tylko prędkość obrotowa silnika ,a co z tym związane długość czasu wtrysku a co z tym związane obroty silnika.
Jazda na niskich obrotach zawsze zaprocentuje mnieszym zużyciem palwa!!!!!!
Jeżeli to do Ciebie nie przemawia to wlej do słoika 1litr paliwa ,włóż węże i sprawdż spalanie na odcinku np. 10km ,przy STAŁEJ PRĘDKOŚCI 70KM/H NA KOLEJNO 3-CIM,4-TYM I 5-TYM BIEGU .Tylko się nie zdziw jak na 3-ce braknie Ci tego litra.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości