Częste wymiany świec żarowych.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

ppatryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 26, 2010 16:33
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: ppatryk » pt lis 05, 2010 18:10

ja golfa jak kupiłem minęły 3 lata i świec nie trzeba było wymieniać, a były sprawdzane, to samo w służbowej skodzie octavii, samochód lata od nowości w firmie, tj koniec 2005 roku, najechane ma chyba już chyba w granicach 400.000, z tego co wiem, świece były tam bardzo rzadko wymieniane, a serwisowany jest w ASO



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: bongo » pt lis 05, 2010 19:03

ppatryk, Rozumiesz różnice w konstrukcji silnika TD a TDI?



ppatryk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: wt paź 26, 2010 16:33
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Re: Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: ppatryk » pt lis 05, 2010 19:44

bongo pisze:ppatryk, Rozumiesz różnice w konstrukcji silnika TD a TDI?
poniekąd tak



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Re: Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: Maślak » pt lis 05, 2010 21:01

ppatryk pisze:
bongo pisze:ppatryk, Rozumiesz różnice w konstrukcji silnika TD a TDI?
poniekąd tak
chyba nie :grin: ori Beru niecały rok w 1.6 TD i to samo w 1.9 TD teraz mam NGK w 1.9 TD już ponad rok i wygląda na to ze i tą zime dadzą rade Bosch w 1.6 TD przez 3 lata tylko jedna przestała grzać, myśle że nie ma reguły



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: munior » pt lis 05, 2010 22:43

ppatryk pisze:ja golfa jak kupiłem minęły 3 lata i świec nie trzeba było wymieniać, a były sprawdzane, to samo w służbowej skodzie octavii, samochód lata od nowości w firmie, tj koniec 2005 roku, najechane ma chyba już chyba w granicach 400.000, z tego co wiem, świece były tam bardzo rzadko wymieniane, a serwisowany jest w ASO
Jedni o gruszce drudzy o pietruszce :chytry: ,mowa jest o D i TD gdzie swiece grzeją w zasadzie przy każdym przekręceniu zapłonu , a nawet i bez dzięki zajebistemu wynalazkowi tzw.modułowi komfortu :grrr: A kolega ppatryk, wyjeżdża ze swoim ASZ w golfie IV .A co do marek świec to jest bosch i bosch ,beru i beru .Małe chińskie łapki są zdolne i robią wszystko ,podróbek więcej niż ori


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: t0mal » pt lis 05, 2010 22:46

Warto wspomnieć, że na trwałość świec duży wpływ ma temperatura, czyli jeśli szofer będzie zwlekał z wymianą filtra powietrza, turbo będzie zajechane, wtryski lejące a początek wtrysku źle ustawiony, to świece będą padały co roku.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: BENITO » pt lis 05, 2010 23:01

t0mal, tu się nie zgodzę. Na trwałość świec ma wpływ tylko i wyłącznie jakość ich wykonania.

Jak uzasadnisz fakt ze w seryjnym silniku świece mi szybciej padały niż w podrasowanym. Czyżby przy zwiększonej dawce i turbo na 1,5 bara były niższe temperatury w cylindrach - wątpię :smoke:

Od tego momentu zmieniłem tylko olej z 15W na 10W40 również mobila, aczkolwiek wątpię żeby to miało decydujący wpływ.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: PinkFloyd » sob lis 06, 2010 10:21

Jak chcecie wymieniać żadko swiece i żeby palił dobrze zamontujcie ten przekaźnik, w TD czesto zawiesza sie moduł ich sterowaniem i czasami je przepala http://www.demm.mironet.pl/demm_1s4vw.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: munior » sob lis 06, 2010 10:51

PinkFloyd pisze:Jak chcecie wymieniać żadko swiece i żeby palił dobrze zamontujcie ten przekaźnik,
A w wersji dla oszczędnych ,robimy ręczne grzanie ,bez większej rzeżby ,wystarczy tylko przeciąć ori zasilanie cewki w przekażniku i wpiąc się szeregowo z przyciskiem .Przekręcamy kluczyk ,kontrolka świeci ale świece grzeją dopiero gdy naciśniemy przycisk .Z takim patentem w zasadzie świece są wieczne


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

niwe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lut 21, 2009 22:47
Lokalizacja: Pruszków

Re: Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: niwe » pt lis 12, 2010 21:19

munior pisze:
PinkFloyd pisze:Jak chcecie wymieniać żadko swiece i żeby palił dobrze zamontujcie ten przekaźnik,
A w wersji dla oszczędnych ,robimy ręczne grzanie ,bez większej rzeżby ,wystarczy tylko przeciąć ori zasilanie cewki w przekażniku i wpiąc się szeregowo z przyciskiem .Przekręcamy kluczyk ,kontrolka świeci ale świece grzeją dopiero gdy naciśniemy przycisk .Z takim patentem w zasadzie świece są wieczne
Koledzy nie poprawiajcie Niemców.



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: karol8114 » pt lis 12, 2010 21:37

Dla ciekawości w moim TD w styczniu minie 4 latka odkąd jeżdżę na świeczkach BERU, żadnych zastrzeżeń, no i nie wiadomo jak długo German na nich jeździł.



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: chrzaniu » ndz lis 14, 2010 15:12

Witam sluchajcie jak powinna grzac dobra swieca żarowa ??
w moim AHFie siedza swiece BOSCH ( wymieniane 2 lata temu ) jednak auto ciezko pali jak sie chlodniej zrobilo blisko 0* , i po wyjeciu swiec kazda grzeje w okolo 5s , ale tylko koncoweczka , poiwiedzmy jak caly "grot" ma 25mm to u mnie nagrzane jest okolo 5mm i niewiecej .
tutaj pokaze o co mi chodzi ....
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: Orzeł_01 » ndz lis 14, 2010 15:47

chrzaniu, I jest OK! Powinna się nagrzewać tylko końcówka :)


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Re: Częste wymiany świec żarowych.

Post autor: chrzaniu » ndz lis 14, 2010 16:40

Orzeł_01 pisze:chrzaniu, I jest OK! Powinna się nagrzewać tylko końcówka :)
no to musze szukac dalej przyczyny :(


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 235 gości