świece żarowe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
świece żarowe
Na początek wyczyść dokładnie silnik, w szczególności okolice przewodów wtryskowych, tak żeby nie dostały się żadne zacieczyszczenia.
Zaopatrz się w blokady do rozrządu - trzpień o średnicy 15.5mm i kawałek płaskownika 4mm, krótki klucz 19mm 17mm, klucz 15mm, pazurki do napięcia rolki, klucz 13mm.
- Zrób sobie dostęp do rozrządu, zdejmij osłonę i odrobinę poluzuj nakrętkę na kole pompy.
- odepnij przewody paliwowe, linkę, przewód do elektrozaworu i co tam jeszcze
- ustaw wał na znak w okienku skrzyni biegów
- zdejmij pokrywę zaworów
- z tyłu wałka masz nacięcie na płaskownik, następnie wsadź trzpień w koło pompy, tak żeby wpasował się w wspornik, jak ustawienie rozrządu się zgadza to jedziemy dalej
- luzujesz rolkę zdejmujesz pasek
- wyjmij blokadę z koła pompy poluzuj nakrętkę i zakłądaj ściągacz, albo wetnij śrubokręt pomiędzy koło a wspornik i napażaj młotkiem w nakrętkę, aż koło zeskoczy
- oznacz sobie położenie pompy robiąc rysę na wsporniku i na obudowie, albo maźnij mazakiem - to pozwoli później jako-tako ustawić początek wtrysku
- odkręć przewody wtryskowe
- odkręć dwie nakrętki i śrubę z przodu pompy i śrubę z tyłu (wspornik w okolicy bagnetu)
I już pompa wyjęta
Jak będziesz składał rozrząd to zbij koło z wałka - jak będziesz odkręcał to wyjmij blokadę z tyłu i złap dużym płaskim kluczem za krzywkę - jak przy odkręcanu czy dokręcaniu oprzesz się o blokadę to wyszczypie się kawałek wałka.
Zaopatrz się w blokady do rozrządu - trzpień o średnicy 15.5mm i kawałek płaskownika 4mm, krótki klucz 19mm 17mm, klucz 15mm, pazurki do napięcia rolki, klucz 13mm.
- Zrób sobie dostęp do rozrządu, zdejmij osłonę i odrobinę poluzuj nakrętkę na kole pompy.
- odepnij przewody paliwowe, linkę, przewód do elektrozaworu i co tam jeszcze
- ustaw wał na znak w okienku skrzyni biegów
- zdejmij pokrywę zaworów
- z tyłu wałka masz nacięcie na płaskownik, następnie wsadź trzpień w koło pompy, tak żeby wpasował się w wspornik, jak ustawienie rozrządu się zgadza to jedziemy dalej
- luzujesz rolkę zdejmujesz pasek
- wyjmij blokadę z koła pompy poluzuj nakrętkę i zakłądaj ściągacz, albo wetnij śrubokręt pomiędzy koło a wspornik i napażaj młotkiem w nakrętkę, aż koło zeskoczy
- oznacz sobie położenie pompy robiąc rysę na wsporniku i na obudowie, albo maźnij mazakiem - to pozwoli później jako-tako ustawić początek wtrysku
- odkręć przewody wtryskowe
- odkręć dwie nakrętki i śrubę z przodu pompy i śrubę z tyłu (wspornik w okolicy bagnetu)
I już pompa wyjęta
Jak będziesz składał rozrząd to zbij koło z wałka - jak będziesz odkręcał to wyjmij blokadę z tyłu i złap dużym płaskim kluczem za krzywkę - jak przy odkręcanu czy dokręcaniu oprzesz się o blokadę to wyszczypie się kawałek wałka.
- twardy
- Forum Master
- Posty: 1736
- Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
- Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
- Kontakt:
świece żarowe
miernikiem sprawdzamy jesli nie wiemy (podejżewamy) czy świece grzeja , jeśli wiemy że mamy świece spalone to miernik cęgowy jest bez sensu.
Spradzenie miernikiem trwa 5 sekund tyle ile grzeja świece.
Spradzenie miernikiem trwa 5 sekund tyle ile grzeja świece.
10mm+1,3bara=1VSTD :-)
świece żarowe
Witam mam golfa 2 1.6 TD 1991rok mam go 5 lat i od 3 lat mam problem z odpalaniem przy niskich temperaturach.
opisuje problem. jak go kupiłem nie było z tym problemu, w lato jak było ciepło jak przekręcałem kluczyk kontrolka w miare szybko gasneła. jak chłodniej to dłużej (oczywiste) i tak sie cieszyłem tym pierwsze 2 lata. po tym czasie swiece padły bodajże 2. wymieniłem wszystkie 4 na boscha. ale już zaczeły się kłopoty czy silnik był ciepły czy zimny zawsze podgrzewało je około 30 sec. po wymianie oczywiscie palił bd. na kolejny rok znowu ten sam problem kolejna wymiana 4 swiec poraz kolejny z boscha (problem z podgrzewaniem świec pozostał tzn czy zimny czy ciepły swiece długo podgrzewałay) wiec zmieniłem przekaźnik ( na nieorginalny jakiś zamiennik do tego modelu) innego gościu nie miał. ale nic to nie pomogło kolejna zima i kolejna zmiana świec tym razem na NGK dalej żadnych zmian nie było po karzdej wymianie palił dobrze. teraz kolejna zima i już zaczynam miec problemy z odpalaniem.
Czy to wina tego przekaźnika czy coś innego że tak długo podgrzewa( czy czasem ich nie pali jak jest ciepło a on tyle je jeszcze grzeje? ) pozdrawiam lukiu85
opisuje problem. jak go kupiłem nie było z tym problemu, w lato jak było ciepło jak przekręcałem kluczyk kontrolka w miare szybko gasneła. jak chłodniej to dłużej (oczywiste) i tak sie cieszyłem tym pierwsze 2 lata. po tym czasie swiece padły bodajże 2. wymieniłem wszystkie 4 na boscha. ale już zaczeły się kłopoty czy silnik był ciepły czy zimny zawsze podgrzewało je około 30 sec. po wymianie oczywiscie palił bd. na kolejny rok znowu ten sam problem kolejna wymiana 4 swiec poraz kolejny z boscha (problem z podgrzewaniem świec pozostał tzn czy zimny czy ciepły swiece długo podgrzewałay) wiec zmieniłem przekaźnik ( na nieorginalny jakiś zamiennik do tego modelu) innego gościu nie miał. ale nic to nie pomogło kolejna zima i kolejna zmiana świec tym razem na NGK dalej żadnych zmian nie było po karzdej wymianie palił dobrze. teraz kolejna zima i już zaczynam miec problemy z odpalaniem.
Czy to wina tego przekaźnika czy coś innego że tak długo podgrzewa( czy czasem ich nie pali jak jest ciepło a on tyle je jeszcze grzeje? ) pozdrawiam lukiu85
świece żarowe
ok ale po co to robić czy świec nie da sie bez tego wykręcić bo to trochę skomplikowane
świece żarowe
wykręcić można ale nie wyjmiesz ich bo są za długie i nie wyjdą z bloku do końca więc trzeba demontować pompę. niestety ale sam zrezygnowałem z tego "zabiegu"...
- Szymon Jarosz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 804
- Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
świece żarowe
Nic nie musisz rozbierac! ja zawsze odkrecam przewody od pompy ktore ida do wtryskow (klucz plaski 17) odkrecam listwe od swiec klucz 8 moze byc oczkowy, biore klucz wygiety 12-13 i heja daje rade odkrecic wszystkie swiece Pozdrawiam
świece żarowe
czy trzeba wymieniać wszystkie świece czy tylko te złe i czy za jakiś cza nie padną następne te których nie wymienię teraz bo działają?
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
świece żarowe
Świece wymienia się kompletami, jak padła jedna to za moment padnie reszta.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
świece żarowe
Weż chłopie nie pleć takich bzdur ,bo nie wiesz co piszesz i robisz zamieszanie .Chyba nie widziałeś świec od tdi skoro twierdzisz że w tdeku są długie .zenekz pisze:wykręcić można ale nie wyjmiesz ich bo są za długie i nie wyjdą z bloku do końca więc trzeba demontować pompę. niestety ale sam zrezygnowałem z tego "zabiegu"
Niestety ale nie zgodzę się z tobą ,to jest tylko kolejny mit , BENITO świece działają niezależnie od siebie i padnięcie jednej nie ma żadnego wpływu na resztę ,sprawdzone doświadczalnie Kto chce niech wierzy ,kto chce niech sprawdzi ,to nic nie kosztujeBENITO pisze:Świece wymienia się kompletami, jak padła jedna to za moment padnie reszta.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Re: świece żarowe
ale pytanie było o 1.9D...... więc nie wiem o co Ci chodzi ...ale spoko pewnie wiesz lepiej. pzdr
świece żarowe
g prawda, miałem kilka diesli 1,5 1,6 w golfach i nigdy nie ściągałem pompy. uważam że jak ktoś ma problem z diagnozą/wymiana świec żarowych to na pewno nie powinien brać się za rozpinanie rozrządu.
co do prądów to jest różnie i zależy ile bierze jaka świeca- sam sie kiedyś naciąłem a uwierzcie mi że ngk d power 2 czy jakoś tak brały o jedną trzecią mniej prądu niż iskry czy jakieś takie tańsze. a jeżeli ma rożne świece to powodzenia życzę z diagnostyką w oparciu o amperaż .
świece da się wymienić tylko jest to wkurzające i plecy później napierdzielają, bierze się i odpina sie wszystkie przewody wysokiego ciśnienia z pompy i przelewy, bierze chyba płaską 8 i 12 i manualnie pracuje nad dwoma od strony rozrządu, zapewniam że da się je wyjąć tylko trzeba się bawić, kolejne dwie to można oczkowymi ściągnąć, i dopiero wtedy bierzemy 4mm2 miedź i pod aku i widzimy różnice w nagrzeaniu pomiędzy świecami lub brak rozgrzania.
tyle w temacie.
co do prądów to jest różnie i zależy ile bierze jaka świeca- sam sie kiedyś naciąłem a uwierzcie mi że ngk d power 2 czy jakoś tak brały o jedną trzecią mniej prądu niż iskry czy jakieś takie tańsze. a jeżeli ma rożne świece to powodzenia życzę z diagnostyką w oparciu o amperaż .
świece da się wymienić tylko jest to wkurzające i plecy później napierdzielają, bierze się i odpina sie wszystkie przewody wysokiego ciśnienia z pompy i przelewy, bierze chyba płaską 8 i 12 i manualnie pracuje nad dwoma od strony rozrządu, zapewniam że da się je wyjąć tylko trzeba się bawić, kolejne dwie to można oczkowymi ściągnąć, i dopiero wtedy bierzemy 4mm2 miedź i pod aku i widzimy różnice w nagrzeaniu pomiędzy świecami lub brak rozgrzania.
tyle w temacie.
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
świece żarowe
aha. w tdi to jest bajka ale w dieslach vw to dało z tym ciała.
p.s. polecam dac swoje świece i zaprowadzić auto do autocentrum tam chyba za 50zł wymieniają jako usługę ;D
p.s. polecam dac swoje świece i zaprowadzić auto do autocentrum tam chyba za 50zł wymieniają jako usługę ;D
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
świece żarowe
munior, niby mit ale mi sie sprawdził a 3 razy ;D a wiesz w tdi jest łątwy dostęp ale tam to ja zawsze kpl wymieniałem bo za miecha padła następna z tej serii co razem wymieniałem 4 ;D
MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 172 gości