Strona 2 z 3

: ndz lut 05, 2006 16:56
autor: Kapibara
no spalanie straszliwe, albo go katujesz na malych odcinkach albo naprawde jest cos nei tak. musisz wszystko posprawdzac czy ci nei dymi filtry oleje, wtryskiwacze no i ewentualnei pompe i turbinke

: ndz lut 05, 2006 16:58
autor: Krzylu
łooooo grubo stary az za grubo
ja sie nigdy niespotkalem zeby ten silnik tyle smarzyl paliwa

max to 7L przy ostrej jezdzie
przekladajac silnik z JP na JR nic nietrzeba wszystko jest takie same
oprucz ukladu wydechowego poprostu jest zamala srednica
masz uklad od TD czy koles zostawil stary
jezeli zostawil star to masz ostro zamulony silnik wlasnie przez to moze dlatego silnik niewystarczajaco pozbywa sie spalin

jak ci odpala silnik??
moze masz zle ustawiony rozrzad??
ostatnio kolesiowi sie przestawil i w ciagu 10min diesel spalil mu 2Litry ropy a stal na postoju co sie okazalo to rozrzad pasek mial juz ostro wychechlany

: ndz lut 05, 2006 17:10
autor: tidit
możecie podać jakieś parametry układu wydechowego żeby sprawdzić czy mam dostosowany do TD czy może stary od D???

ps Dodam że robie dzienie 2 X 15 km rano i po południu, naprawde staram się jeździć lekko, ostatnio zmieniany pasek rozrządu. olej, filtr oleju, uszczelka pod klawiaturą....

[ Dodano: Nie Lut 05, 2006 16:16 ]
silnik odpala na dotyk, dałem nowy aku bosch 75 Ah rano muszę włączyć na ok 2 min ssanie bo bez tego strasznie telepie, później już cały dzień bez ssania

w grudniu założyłem sobie magnetyzery, nie liczyłem na zmniejszenie zużycia paliwa, ale odczuwam że mi lepiej silniczek pracuje, bardziej miekko. Myśle ze to nie wpływa na zmiejszenie/zwiększenie spalania.

czekam na Wasze opinnie, pozdrawiam

: ndz lut 05, 2006 20:48
autor: naum
co ci da turbina dmuchajaca 0.9bara skoro paliwa niebedzie dostawac tyle ile potrzeba bo niema regulacji dawki paliwa w tym silniku
tylko wymieniajac pompe wtryskowa mozesz cos zzyskac z ustawialna dawka paliwa
Ja mam zmienioną pompe na tą z gruszką. To prawda nie ma co zwiększać doładowania bez tej pompy, bo 1V stanie się jeszcze bardziej ekologiczny kosztem osiągów.
1V ma tez inaczej ustawiany kat wtrysku nawet JP ma tak samo jak reszta TD
JP i 1V mają taki sam kąt wtrysku.
masz uklad od TD czy koles zostawil stary
Mój kolega kupił golfinę po swapie z JP na SB z wydechem z JP i pali mu na trasie nie całe 7L - trochę przydużo, ale 9L?? Mój nie spalił więcej niż 6L z butingiem włącznie!

: ndz lut 05, 2006 21:01
autor: zaprzal
naum pisze:Mój kolega kupił golfinę po swapie z JP na SB z wydechem z JP i pali mu na trasie nie całe 7L - trochę przydużo

W SB wydech od JP? Jestem ciekaw jak mu dymi i jakiego ma laga :p Ja mam SB i teraz mam zalozony 2,2" przelotowy i dopiero czuc ze jest odetkany, ciagnie do konca... Wydech od JP jest duzo za maly

: ndz lut 05, 2006 21:17
autor: naum
W SB wydech od JP? Jestem ciekaw jak mu dymi i jakiego ma laga :p Ja mam SB i teraz mam zalozony 2,2" przelotowy i dopiero czuc ze jest odetkany, ciagnie do konca... Wydech od JP jest duzo za maly
Tak, wydech z JP w SB. Ktoś zrobił przkładkę samego silnika. Nie dymi mu - mój mocniej dymi :smoke: ale gdy go odpalił, to wyraźnie słychać, że jest przytkany.
Cały wydech zmieniłeś? Nie jest zbyt głośno?

: ndz lut 05, 2006 21:34
autor: Krzylu
a masz moze ksiazke VW GOLF/JETTA "SAM NAPRAWIAM"

tam masz wartosci do ustawiania katu wtrysku gdzie jest zupelnie co innego napisane

JR JR SB--->0,9+/_0,07 wartosci poczatkowej wtrysku
1V i RA ---->1,0+/_0,07
wiec roznia sie czy nie??
1st i juz niebedzie smigal diesel tak jak powinien

hehhe uklad w SB od JP ale porazka :panna:

: ndz lut 05, 2006 22:11
autor: naum
Masz rację Krzylu, czytałem sobie o ustawianiu początku tłoczenia pompy z tej książki i jest tam tabelka na str. 55 w której jest błąd! Jest tak jak podałeś.

: ndz lut 05, 2006 22:43
autor: Krzylu
spoko kazdy ma prawo sie pomylic

bedziesz wiedzial na przyszlosc :wink:

co do glosnosci to wszystko zalezy tylko od koncowego tlumika

: pn lut 06, 2006 16:52
autor: zaprzal
naum, jest glosniej, ale to ladny dzwiek, poza tym slychac to tylko przy pelnym bucie. Na wolnych obrotach albo jak sie delikatnie jedzie to jest cicho. Turbina jest sama w sobie dobrym tłumikiem

: wt lut 07, 2006 00:38
autor: tidit
możecie podać jakieś parametry układu wydechowego żeby sprawdzić czy mam dostosowany do TD czy może stary od D???

: wt lut 07, 2006 17:43
autor: Woski
Spalanie masz prawie jak w dwoch przecietnych JR.

jezeli wlasciciel montowal kompletny silnik, to raczej zadnych przerobek juz nie trzeba.
Paliwo lej tylko na stacjach znanych marek : Orlen, BP, Aral itd.
Uwazaj tez na male lokalne stacje Orlenu, gdzie pracownicy czesto sobie kombinuja. Wiem bo sam mieszkma vis-a-vis takowej :)

: pt lut 10, 2006 18:46
autor: hanti
Michael G60 pisze:
Krzylu pisze:no wlasnie nigdy nieslyszalem o takim nr silnika
tak samo jak o 1050 w golfie to musi byc rarytas :rotfl:
45PS w mk2 :panna:
Były wersje 50 KM...:):):)
TAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ja mam JPa motor 1,6D ale nie 1588ccm tylko1577ccm i nie 54PS tylko 50PS

POZDRO

co do przekładni kierowniczej

: pt lut 10, 2006 23:03
autor: g_siekierda
mam golfa 1.9td tylko że mk3 z przekładnią trw luz reguluje się śrubą z tyłu przekładni na klucz imbusowy 22 o ile dobrze pamiętam (można zespawać śrubę z nakrętką i dokręcać zwykłym kluczem oczkowym), w tym typie przekładni śruba jest dostępna bez odkręcania czegokolwiek. po dokręceniu tej śruby stuki nie powinny być słyszalne ale kierownica powinna wracać do położenia neutralnego. jeśli kierownica nie odbija a stuki dalej słychać to coś nie tak z przekładnią(może zużycie zębnika??)-kolega miał tak w passacie tdi(przekładnia kierownicza taka jak u mnie).nie wiem czy w mk2 ta przekładnia była montowana, jeśli tak to ten post się przyda. pozdr