Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » wt wrz 28, 2010 21:00
bongo pisze:italiano_83 napisał(a):
To na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto osłabło czy nie po zmianie rozrządu.
Jeśli tak, to warto by podpiąć vag-a i sprawdzić parametry pracy silnika, błędy w ECU wykonać logi.
A jaśniej Bango

Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
bongo
- V.I.P.

- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » wt wrz 28, 2010 21:37
italiano_83 pisze:A jaśniej Bango

Nie czaję,to Ty napisałeś z czym się w zupełności zgadzam

-
italiano_83
- V.I.P.

- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Post
autor: italiano_83 » wt wrz 28, 2010 21:44
bongo pisze:italiano_83 napisał(a):
A jaśniej Bango
Nie czaję,to Ty napisałeś z czym się w zupełności zgadzam
Przepraszam Bango, ta emotka (

) jakoś nie zrozumiałem jej przesłania

Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm
Ducati Monster 696+

-
Łuki_79
- Forum Master

- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Post
autor: Łuki_79 » wt wrz 28, 2010 21:44
bongo pisze: Fahoo napisał(a):ale jest synchronizacja wałków
A czym to diagnozujesz?
vag/select/engine/meas block/grupa 004 , 4 pole
-
bongo
- V.I.P.

- Posty: 7767
- Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
- Lokalizacja: Londyn
-
Kontakt:
Post
autor: bongo » wt wrz 28, 2010 21:57
Łuki_79 pisze:bongo pisze: Fahoo napisał(a):ale jest synchronizacja wałków
A czym to diagnozujesz?
vag/select/engine/meas block/grupa 004 , 4 pole
Czyli kurna vagiem,co zostało na samym początku napisane
A wy o jakiś kątach wtrysku,to nie mkII,bez komputera się nie da

-
phanteon
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2792
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
- Lokalizacja: GDA
Post
autor: phanteon » śr wrz 29, 2010 08:54
bongo pisze:A wy o jakiś kątach wtrysku
Ale jest ustawienie wałków, czyli w uproszczeniu można nazwać to "kątem wtrysku". Czy wałki można przestawić w czasie wymiany rozrządu (pewnie tak)...więc jest możliwe, że rozrząd został źle złożony (ale to moje bardziej pytanie niż twierdzenie).
-
jarciu_T4
- Mały gagatek

- Posty: 98
- Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:19
- Lokalizacja: łask
Post
autor: jarciu_T4 » śr wrz 29, 2010 09:28
nawet jak mechanik składał na znaki robione flmastrem to i tak powinno się mieścić w granicy -6...6+ bo tyle chyba jest ale sprawdzić warto. logi logi i jeszcze raz logi.. są tu szpece zerkna i od razu ci powiedzą. osobiście stawiam na przepływke.. ale to tylko mój typ z teg wzgledu iz kiedyś z braku czasu warsztat jakiś zmieniał mi rr w golfie po zmianie auto osłabło.. logi -na forum - diagnoza uwalona przepływka.. musieli chyba po zdemontowaniu obudowy filtra grać nia na warsztacie..
-
obis_81
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08
Post
autor: obis_81 » śr wrz 29, 2010 11:06
jestem zainteresowany tym wątkiem bo mam podobny problem z moją borą z taką różnicą że do 3000 obrotów auto słabo przyśpiesza a powyżej 3000 obrotów praktycznie nie ma przyśpieszenia,
gdy np.jadę z prędkością 100km/h na 4-ce i droga idzie lekko pod górkę to można zapomnieć o jakimkolwiek przyśpieszeniu, obroty powyżej 3000 jest też ciężko uzyskać przy jeździe z górki,
samochód był podpinany pod komputer u 2-ch różnych mechaników i takie badania nic nie wykryły,
silnik to 1.9 tdi 90konny,
autko nabyłem w takim stanie 16000km po wymianie rozrządu,
-
domino19140291
- Ma gadane

- Posty: 160
- Rejestracja: śr sty 07, 2009 01:22
- Lokalizacja: Częstochowa
Post
autor: domino19140291 » śr wrz 29, 2010 12:48
Ja też ostatnio zauważyłem spadek mocy w sowim mk4 TDI 115 KM. Auto ciągnie co prawda od 2000 obr. ale zbyt krótko. Ostatnio wracałem z drogi i w trakcie padł mi przepływomierz. Wiem, że VW bez przepływki przechodzi w tryb awaryjny. Teraz jak jest założona nowa są takie objawy jak podałem wcześniej. Możliwe, że coś jeszcze się schrzaniło i nie przyspiesza tak dobrze ?
-
obis_81
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08
Post
autor: obis_81 » pt paź 08, 2010 18:13
Dziś sprawdziłem czy przyczyną takiego zachowania silnika (tj.nie ma mocy i obrotów powyżej 3000) nie jest czasem wina zapchanego katalizatora i oczywiście okazało się że nie.
Więc jest jeszcze możliwość że przewody podciśnienia mogą być źle podpięte.
Zwracam się więc do forumowiczów – potrzebuję schematu podłączenia przewodów podciśnienia do zaworów od turbo lub zdjęcia albo film.
Więc jeśli posiadasz borę albo golfa 1.9 tdi 90 koni pomóż koledze.
Dzięki.
-
obis_81
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08
Post
autor: obis_81 » ndz paź 10, 2010 17:44
ok, znalazłem taki schemat na necie i wszystko jest tak samo podpięte,

wygląda na to że do serwisu wv muszę się wybrać bo już nie wiem co może być przyczyną tego problemu - tylko czy oni pomogą?
-
Łuki_79
- Forum Master

- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Post
autor: Łuki_79 » ndz paź 10, 2010 21:14
obis_81 pisze:wygląda na to że do serwisu wv muszę się wybrać bo już nie wiem co może być przyczyną tego problemu - tylko czy oni pomogą?
Ten serwis sobie daruj na chwilę obecną,wykonaj logi dynamiczne grup 003,008,011
-
obis_81
- Nowicjusz

- Posty: 6
- Rejestracja: wt wrz 28, 2010 18:08
Post
autor: obis_81 » wt paź 12, 2010 17:20
@Łuki_79
jestem laikiem w tej dziedzinie ale zakładam że da się to samemu zrobić,
zastanawiam się czy do takiego badania nadawałby się interfejsy z poniższego linku, a jeśli tak to który byś polecał do bory 2001?
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5" onclick="window.open(this.href);return false;
-
phanteon
- VWGolf.pl Killer

- Posty: 2792
- Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
- Lokalizacja: GDA
Post
autor: phanteon » wt paź 12, 2010 17:28
Witam
Ja tylko wtrącę, żebyś nie rzucał mięsem jak ja w czasie wymiany węży. Ściągaj węże równolegle do trzpienia na którym się zaciska wężyk. Lekko nim obkręcaj-a najlepiej sciągnij oplot materiałowy a następnie natnij lekko wężyk. Ja ściągałem na siłę - i potem gruszkę klapy gaszącej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości