swap 1.9D na 1.6TD
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
swap 1.9D na 1.6TD
psioter5, mylisz się, kupiłeś właśnie 1V. Teraz do wymiany pompa i wtryski, dołożyć jeszcze intercooler i będzie latało.
Powrót do korzeni, GTD to jest to.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14298
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
swap 1.9D na 1.6TD
Zwykły klekot to JP i ma pompę 9mm,a ta Twoja ma tłoczek 8mm.psioter5 pisze:1v to z tego co mi się wydaje jest zwykły d a nie td
Szukaj pompy od SB lub JR

swap 1.9D na 1.6TD
właśnie oglądałem silnik i doczytałem się bolesnej prawdy, 1v
i
turbo wielkości filiżanki od expresso a nie wiadra jak bym wolał, na razie chcę wmontować to jak kupiłem, tylko mam problem, czy będzie pasiło sprzęgło, w mojej skodzie jest normalnie na łożysko wyciskowe a tu na taki pręt który idzie przez całą skrzynię, i jak to połączyć? 



brak podpisu.
swap 1.9D na 1.6TD
Nie marudź, będziesz miał na to czas
Na początek proponuję wkręcić dawkę, tak z 4 obroty, i podciągnąć doładowanie na 1.2 bara. Jak masz zamiar wozić coś na pace, to duży intercooler będzie niezbędny.
Prędko pewnie odkryjesz że przydałoby się zmienić uszczelkę pod głowicą, skrzynię i sprzęgło.
Albo tej w Transporterze ABL. Albo w TDI AFN. Albo w 1.8t, albo w oplu 1.7, albo wogóle w wielu innych taksówkach
Co do pompy - szkoda kasy na 9mm takie jest moje zdanie - pół roku pojeździ i znowu zabraknie koksu

Na początek proponuję wkręcić dawkę, tak z 4 obroty, i podciągnąć doładowanie na 1.2 bara. Jak masz zamiar wozić coś na pace, to duży intercooler będzie niezbędny.
Prędko pewnie odkryjesz że przydałoby się zmienić uszczelkę pod głowicą, skrzynię i sprzęgło.
Chyba nie widziałeś sprężarki k03 w AAZ.turbo wielkości filiżanki od expresso
Albo tej w Transporterze ABL. Albo w TDI AFN. Albo w 1.8t, albo w oplu 1.7, albo wogóle w wielu innych taksówkach

Co do pompy - szkoda kasy na 9mm takie jest moje zdanie - pół roku pojeździ i znowu zabraknie koksu

swap 1.9D na 1.6TD
to jak z pasowaniem tego sprzęgła? ile może kosztować pompa 10mm,co tym wtryskom brakuje i ile trzeba kasy na lepsze? IC myśle wstawić od sprintera przed chłodnice
powinno się zmieścić 


brak podpisu.
swap 1.9D na 1.6TD
Teraz pytanie czy masz skrzynię taką jak w benzynowych felach czy jest to skrzynia VW np taka jak w Polo, przydałoby się jakieś oznaczenie, chociaż właściwie i jedno i drugie się nie nadaje - sprzęgło cienkie 190 albo 200 i słaby dyfer :/
swap 1.9D na 1.6TD
to jest skrzynia skody diesla ale tarcza chyba jest coś koło 270mm, chyba taka jak w caddy, wolał bym skrzyni na razie nie ruszać bo nie chce sie bawić z mechanizmem zmiany biegów.
brak podpisu.
swap 1.9D na 1.6TD
Nom racja skrzynia jak w caddy, ale tarcza sprzęgła ma marne 190mm
Skrzynia powinna pasować, musisz przerzucić kompletne sprzęgło razem z kołem zamachowym
Niestety 200mm to max co możesz kupić do tej skrzyni, większe tarcze mają inny wieloklin, że nie wspomnę o docisku.
Przydałoby się dać skrzynię 02A jest większa, ale - mogłaby się zmieścić, musiałbyś dorobić sobie łapę.

Skrzynia powinna pasować, musisz przerzucić kompletne sprzęgło razem z kołem zamachowym
Niestety 200mm to max co możesz kupić do tej skrzyni, większe tarcze mają inny wieloklin, że nie wspomnę o docisku.
Przydałoby się dać skrzynię 02A jest większa, ale - mogłaby się zmieścić, musiałbyś dorobić sobie łapę.
swap 1.9D na 1.6TD
heh trochę zabawy będzie, mam skrzynie oryginalną od tego 1.6 z zielonym dekielkiem, słyszałem od belcho99 że jest to udana skrzynia ale będę miał dużo zabawy z podłączeniem wybieraka a na razie chciałem włożyć i odpalić.
brak podpisu.
swap 1.9D na 1.6TD
Nie wkładaj jej bo szkoda zachodu, jeździj na tej co masz i zbieraj na taką jak jest w passacie.
Kolega się chyba pomylił z tą trwałością, ja zmieniam skrzynię co rok, czyli już 3 mi się rozpadły - słaby dyfer, słabe smarowanie piątki, wycieki, słaby synchronizator 2-giego biegu.
Kolejną poważną wadą są słabe (max 210mm) drogie i awaryjne sprzęgła, wypadają sprężyny z tarcz, wygniją się popychacze, wypada nit z płytki naciskającej docisk, grzechoczą sprężyny i często hałasuje łożysko. No i te patyki od biegów, normalnie żal pisać - ciągłe luzy, zero precyzji.
Kolega się chyba pomylił z tą trwałością, ja zmieniam skrzynię co rok, czyli już 3 mi się rozpadły - słaby dyfer, słabe smarowanie piątki, wycieki, słaby synchronizator 2-giego biegu.
Kolejną poważną wadą są słabe (max 210mm) drogie i awaryjne sprzęgła, wypadają sprężyny z tarcz, wygniją się popychacze, wypada nit z płytki naciskającej docisk, grzechoczą sprężyny i często hałasuje łożysko. No i te patyki od biegów, normalnie żal pisać - ciągłe luzy, zero precyzji.
swap 1.9D na 1.6TD
aha ok już rozumiem. a może wiesz co z tymi wtryskami jest nie tak bo BENITO pisał że do wymiany, co im brak?
brak podpisu.
swap 1.9D na 1.6TD
Nic, jak założysz pompę 10mm lub większą to trzeba będzie podmienić, bo mogą się podwieszać i silnik będzie głośno pracował.
swap 1.9D na 1.6TD
aha. to jeszcze na koniec dzionka powiedz ile taka 10mm będzie kosztować to może spokojnie zasnę
brak podpisu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości