swap 1.9D na 1.6TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » czw wrz 02, 2010 22:01

1v to z tego co mi się wydaje jest zwykły d a nie td


brak podpisu.

Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: BENITO » czw wrz 02, 2010 22:04

psioter5, mylisz się, kupiłeś właśnie 1V. Teraz do wymiany pompa i wtryski, dołożyć jeszcze intercooler i będzie latało.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 02, 2010 22:31

psioter5 pisze:1v to z tego co mi się wydaje jest zwykły d a nie td
Zwykły klekot to JP i ma pompę 9mm,a ta Twoja ma tłoczek 8mm.
Szukaj pompy od SB lub JR :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » czw wrz 02, 2010 22:42

właśnie oglądałem silnik i doczytałem się bolesnej prawdy, 1v :goof: i :ass: turbo wielkości filiżanki od expresso a nie wiadra jak bym wolał, na razie chcę wmontować to jak kupiłem, tylko mam problem, czy będzie pasiło sprzęgło, w mojej skodzie jest normalnie na łożysko wyciskowe a tu na taki pręt który idzie przez całą skrzynię, i jak to połączyć? :shock:


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » czw wrz 02, 2010 22:55

Nie marudź, będziesz miał na to czas :helm:
Na początek proponuję wkręcić dawkę, tak z 4 obroty, i podciągnąć doładowanie na 1.2 bara. Jak masz zamiar wozić coś na pace, to duży intercooler będzie niezbędny.
Prędko pewnie odkryjesz że przydałoby się zmienić uszczelkę pod głowicą, skrzynię i sprzęgło.
turbo wielkości filiżanki od expresso
Chyba nie widziałeś sprężarki k03 w AAZ.
Albo tej w Transporterze ABL. Albo w TDI AFN. Albo w 1.8t, albo w oplu 1.7, albo wogóle w wielu innych taksówkach :)

Co do pompy - szkoda kasy na 9mm takie jest moje zdanie - pół roku pojeździ i znowu zabraknie koksu :)



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » czw wrz 02, 2010 23:29

to jak z pasowaniem tego sprzęgła? ile może kosztować pompa 10mm,co tym wtryskom brakuje i ile trzeba kasy na lepsze? IC myśle wstawić od sprintera przed chłodnice :) powinno się zmieścić :okej:


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » czw wrz 02, 2010 23:41

Teraz pytanie czy masz skrzynię taką jak w benzynowych felach czy jest to skrzynia VW np taka jak w Polo, przydałoby się jakieś oznaczenie, chociaż właściwie i jedno i drugie się nie nadaje - sprzęgło cienkie 190 albo 200 i słaby dyfer :/



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » czw wrz 02, 2010 23:47

to jest skrzynia skody diesla ale tarcza chyba jest coś koło 270mm, chyba taka jak w caddy, wolał bym skrzyni na razie nie ruszać bo nie chce sie bawić z mechanizmem zmiany biegów.


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » czw wrz 02, 2010 23:51

Nom racja skrzynia jak w caddy, ale tarcza sprzęgła ma marne 190mm :(
Skrzynia powinna pasować, musisz przerzucić kompletne sprzęgło razem z kołem zamachowym

Niestety 200mm to max co możesz kupić do tej skrzyni, większe tarcze mają inny wieloklin, że nie wspomnę o docisku.

Przydałoby się dać skrzynię 02A jest większa, ale - mogłaby się zmieścić, musiałbyś dorobić sobie łapę.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » czw wrz 02, 2010 23:59

heh trochę zabawy będzie, mam skrzynie oryginalną od tego 1.6 z zielonym dekielkiem, słyszałem od belcho99 że jest to udana skrzynia ale będę miał dużo zabawy z podłączeniem wybieraka a na razie chciałem włożyć i odpalić.


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » pt wrz 03, 2010 00:18

Nie wkładaj jej bo szkoda zachodu, jeździj na tej co masz i zbieraj na taką jak jest w passacie.
Kolega się chyba pomylił z tą trwałością, ja zmieniam skrzynię co rok, czyli już 3 mi się rozpadły - słaby dyfer, słabe smarowanie piątki, wycieki, słaby synchronizator 2-giego biegu.
Kolejną poważną wadą są słabe (max 210mm) drogie i awaryjne sprzęgła, wypadają sprężyny z tarcz, wygniją się popychacze, wypada nit z płytki naciskającej docisk, grzechoczą sprężyny i często hałasuje łożysko. No i te patyki od biegów, normalnie żal pisać - ciągłe luzy, zero precyzji.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » pt wrz 03, 2010 00:30

aha ok już rozumiem. a może wiesz co z tymi wtryskami jest nie tak bo BENITO pisał że do wymiany, co im brak?


brak podpisu.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: t0mal » pt wrz 03, 2010 00:41

Nic, jak założysz pompę 10mm lub większą to trzeba będzie podmienić, bo mogą się podwieszać i silnik będzie głośno pracował.



Awatar użytkownika
psioter5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: pt lut 19, 2010 17:29
Lokalizacja: Polska

swap 1.9D na 1.6TD

Post autor: psioter5 » pt wrz 03, 2010 00:45

aha. to jeszcze na koniec dzionka powiedz ile taka 10mm będzie kosztować to może spokojnie zasnę


brak podpisu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości