1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » pt sie 27, 2010 17:33

poniżej umieściłem zdjęcie pompy w moim golfie wraz z wykręconym zaworem (jego miejsce jest tam gdzie wystaje taki czarny tłoczek). aby rozwiać wszelkie wątpliwości napiszcie od czego jest ten zawór i czy w stanie spoczynku iglica z niego wychodząca powinna być schowana. podłączyłem do niego 12V z aku, obudowa lekko się nagrzała ale bolec nie wysuwa się... jak powinno być?

Obrazek



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: karol8114 » pt sie 27, 2010 20:22

Powinno go wciągać a nie wysuwać.



sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » pn sie 30, 2010 17:58

podpytałem się w serwisie i jest wszystko ok - po kilku minutach od podania napięcia jak nagrzeje się cewka to bolec się wysuwa i tak ma być. nadal nie wiem co się uszkodziło.

podsumowując - jadąc auto zaczęło tracić moc, po 2 km zatrzymało się całkiem i nie dało się go już odpalić (golf III '96r. 1.9D 1Y, przebieg ok. 250 kkm.)

sprawdziłem:
- klin na wale i ustawienie rozrządu - jest ok,
- wymieniłem filtr paliwa oraz zaworek zwrotny,
- wyczyściłem smok w baku i sprawdziłem przewody paliwowe,
- odkręciłem rurkę doprowadzającą paliwo do wtryskiwacza - ropa się sączy podczas kręcenia rozrusznikiem - jest ok czy powinna lecieć z większym ciśnieniem?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: Michał_1977 » pn sie 30, 2010 21:25

sliver, paliwo z rurek wysokiego ciśnienia po odkręceniu ma solidnie sikać,a nie sączyć się.
Spróbuj jeszcze raz go odpowietrzyć poprzez odkręcenie wszystkich rurek przy wtryskach i depnięcie gazu do oporu.Poproś kogoś żeby Ci pokręcił rozrusznikiem,a Ty obserwuj.Paliwo ma mocno strzelać do góry,więc uważaj na oczy :bajer:
Jak po tym nie zagada,to kup PLACK do deski rozdzielczej,zdejmij rurę od filtra powietrza i próbuj odpalić psikając pulsacyjnie do rury.
Jak to nie pomoże,albo silnik zgaśnie po spaleniu PLACKa,to pompa na stół i robota :food:

Czy zanim stracił moc,to pracował tak jakby twardziej?Mocniej klepał?


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: t0mal » pn sie 30, 2010 21:38

Ja bym radził delikatnie z tym plakiem, a samostartu to wogóle lepiej się nie czepiać, żebyś nie musiał silnika zbierać do wiaderka.
Po mojemu wygląda to na uszkodzony elektrozawór odcinający.
Możesz sprawdzić też np czy katalizator się nie zatkał całkiem, albo sitko w śrubie od powrotu paliwa, trzeba zacząć od najprostszych rzeczy. (chociarz to sączenie ewidentnie świadczy o tym, że paliwo nie dochodzi, pewnie nawet się wtryski nie otwierają)

Ten zaworek co go wykręciłeś zowie się termostatem pompy paliwa i prawdopodobnie jest to swego rodzaju dławik do ograniczenia dymienia.



sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » pn sie 30, 2010 21:55

Michaś_1977 pisze: Czy zanim stracił moc,to pracował tak jakby twardziej?Mocniej klepał?
Tak, pracował jakby twardziej do tego słychać było metaliczny dzwięk... Michaś_1977 - co to może oznaczać?
t0mal pisze: Po mojemu wygląda to na uszkodzony elektrozawór odcinający.
Możesz sprawdzić też np czy katalizator się nie zatkał całkiem, albo sitko w śrubie od powrotu paliwa, trzeba zacząć od najprostszych rzeczy. (chociarz to sączenie ewidentnie świadczy o tym, że paliwo nie dochodzi, pewnie nawet się wtryski nie otwierają)
Jak się dobrać do tego zaworu odcinającego oraz do sitka w śrubie od powrotu paliwa?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: t0mal » pn sie 30, 2010 22:22

Normalnie, kluczem, zdjęcie zaworu odcinającego masz w temacie, śruba powrotu to ta z napisem OUT, z wpiętym przelewem z wtrysków.

No jak napisałeś, że zdechł z klekotem to coś mi tu nie pasuje :/

Czy jest napięcie na listwie świec i na elektrozaworze?



sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » wt sie 31, 2010 07:57

t0mal pisze:Normalnie, kluczem, zdjęcie zaworu odcinającego masz w temacie, śruba powrotu to ta z napisem OUT, z wpiętym przelewem z wtrysków.

No jak napisałeś, że zdechł z klekotem to coś mi tu nie pasuje :/

Czy jest napięcie na listwie świec i na elektrozaworze?
napięcia sprawdzałem i są...



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: Michał_1977 » wt sie 31, 2010 08:13

sliver pisze:Tak, pracował jakby twardziej do tego słychać było metaliczny dzwięk... Michaś_1977 - co to może oznaczać?
Zawieszone wtryski,ale jeżeli się zawiesiły,to nie bez przyczyny.
Nie lałeś czegoś podejrzanego do baku? :bajer:
Nie chcę straszyć,ale może być przytarta pompa,dlatego nie daje ciśnienia na wtryski,a opiłki po zatarciu dostały się do wtryskiwaczy i końcówki zawiesiły się,przez co kompresja z cylindrów waliła w układ paliwowy,stąd metaliczny dźwięk...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: t0mal » wt sie 31, 2010 08:19

Michaś_1977, chyba dobrze prawi, odkręć elektrozawór, pod trzpieniem powinieneś znaleźć opiłki



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14147
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: Michał_1977 » wt sie 31, 2010 09:39

sliver, popuść pasek rozrządu i sprawdź czy i ewentualnie jaki jest luz na wałku pompy.Poruszaj kołem w lewo i prawo tak jak pasek odciąga koło i opisz jaki masz ten luz.
Miałem kiedyś pompę,która zatarła się właśnie w ten sposób-luz był na wałku i opiłki z tulejek narobiły przysłowiowego bigosu.

tOmal jak Ci się śmiga na tych mercach,które masz?
Może być PW :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: t0mal » wt sie 31, 2010 14:39

Jedyna poprawa to cichsza praca silnika, co do śmigania niestety niewiele mogę powiedzieć, raczej nie ma jakiejś dramatycznej różnicy, jakby trochę koksu przybyło, bo po zmianie pojawił się dym, a miałem dawkę bezdymną.



sliver
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pt cze 23, 2006 10:49
Lokalizacja: Kutno

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: sliver » śr wrz 01, 2010 07:37

silnik już pali - oddałem auto w końcu do serwisu od diesli licząc się z tym, że będzie potrzebna regeneracja pompy ale niby przeczyścili zawór odcinający paliwo oraz katalizator, skasowali 250zł i już jest ok. temat zamknięty.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

Post autor: t0mal » śr wrz 01, 2010 08:28

Chyba coś o tym wspominałem :) wystarczyłoby tylko go wykręcić, wyciągnąć trzpień, bo pewnie się zaciął i już :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 106 gości