Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14149
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 08, 2010 17:58

koVWal Mk2 pisze:I Co wtedy z Tym fantem się robi?
Nic.Zakłada się i śmiga :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: abrams » śr wrz 08, 2010 23:29

superkasztan pisze:No i wszystkie RA SP 1V JP to te same głowice i bloki.

co to SP ?? oO bo jeśli chodzi o SB to ma wyjscie z tyłu na chłodzenie turbo... inne tego nie posiadają ... ( i dobrze :P )


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14149
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 09, 2010 07:15

abrams pisze:ma wyjscie z tyłu na chłodzenie turbo
Blok jest taki sam.To w zaślepkę bloku wprowadzona jest rurka :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: superkasztan » czw wrz 09, 2010 08:22

MIało być SB :kac:

Fakt bloki są bardzo takie same, mój jest z audi 80 i ma oznaczenie CY.
Chciałem przełożyć od kumpla z SB aluminiową podstawę filtra oleju, bo miał w niej wyjścia na czujnik temperatury ale nie pasowała do mojego bloku.
Tyle że mój silnik był produkowany ( ponoć ) do 87 roku

Mam garetta T2 i kupiłem zaślepkę z rurką żeby odprowadzić wodę z turbiny.
Teraz będę zakładał T3 i będę musiał wymyślić jakąś zaślepkę.

Przy okazji pytanie na temat głowicy. W tej co ściągnąłem są pęknięcia pomiędzy gniazdem zaworu a komorą wstępną na głębokość całej komory :goof:
w dwóch środkowych garach. Nadaje się takie coś do spawania ??
Silnik się bardzo szybko nagrzewał a na wskaźniku temperatury, wskazówka zawsze była przechylona w prawo za diodę.
Teraz z dobrą głowicą, przy spokojnej jeździe silnik nagrzewa się dwa razy dłużej, a wskazówka temperatury stoi na baczność :D

Pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Orzeł_01 » sob gru 18, 2010 13:40

Odświeżę temat :chytry:
Remontuję swojego 1.6TD - popękała głowica. Mam już nową głowicę z AAZ. Przy okazji chciałem zastosować metalową uszczelkę z AAZ i wczoraj ją zamówiłem, marki reinz. Dzisiaj poszedłem ją odebrać, a tu babol - przyszła parciana i do tego jakiejś dziadowskiej jakości :foch:

Mam prośbę, czy możecie podać nr uszczelki metalowej z AAZ i tej z AFN. W jakim aucie był montowany AFN i w jakich latach? Muszę podać te informacje w sklepie, bo bez tego te barany kręcą du...ą :ass: i strzelają fochy :foch:

Jeszcze jedno pytanie, jakiej marki wybrać metalową uszczelkę? Mają Glaser i Reinz. Osobiście mam przekonanie do marki Goetze, ale w żadnym sklepie w mojej okolicy nie da się dostać uszczelki tej marki :?

Liczę na waszą fachową pomoc :pub:
Pozdrawiam


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: superkasztan » sob gru 18, 2010 14:53

Cześć

NIe jestem pewien czy głowica z AAZ pasuje do 1,6 td,
poszukaj na forum bo wiem że są tematy o tym.

Tak samo o uszczelce o której piszesz.

Ja założyłem uszczelkę marki elring, ale goetze jest równie dobre

Potrzebujesz uszczelkę do silnika AFN, 1Z lub wolnossącego diesla 1,9
i w sumie nie wiem czy ma to znaczenie w jakim aucie, powiedz że do golfa 3

Jak sprzedawcy u których robisz zakupy są tacy nie kumaci,
to radzę poszukać innego sklepu:

Tu sobie poszukaj:

http://sklep.intercars.com.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wybierasz markę, model, silnik i w zakładce głowica jest uszczelka

Ważna jest jej grubość( karby ), są 3 różne i oznaczone są ilością dziurek w przedniej części uszczelki

:D

Pozdro
i powodzenia


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: kret077744 » sob gru 18, 2010 14:56

z AAZ :
30-028688-00 tyle na opakowaniu uszczelki GOETZE -> foto w moim temacie na pierwszej stronie w motorowni. MEtalowa, Grubość 3 karby.
jesli wpiszesz ten numer w katalog foty to wyskoczą inni producenci wiec numer ok.
Od afn miałem wczesniej i nie miała wszystkich otworów a znalazłem temat gdzie komuś głowica przez to poszła, bo brakowało otworów i wsysało uszczelke. Wiec patrzcie czy otwory sie zgadzają, bo ja zamiast wiercić otwory wymieniłem uszczleke z afna na tą z AAZ-ta i ta już była OK - otwory sie zgadzały(były wszystkie)

z AFN :
http://katalog.fota.pl/Katalog/Cars3.aspx?GenArtNr=318" onclick="window.open(this.href);return false;


zresztą wejdź na fota.pl po prawej masz katalog online i poszukaj :bigok: tak samo znajdziesz w IC.


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Orzeł_01 » sob gru 18, 2010 17:02

Dzięki Panowie :pub: Znalazłem w IC :grin:

Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak miałem wcześniej uszczelkę (oryginalną 1.6TD) z trzema wycięciami (karbami) a teraz dałbym z dwoma wycięciami, to jaki był by efekt
1.tłoki spotkają się z zaworami
2.bez kolizji, tylko będzie większe sprężanie ?
Pytam ponieważ uszczelka z AAZ ma większe otwory na cylindry i do tego głowica z AAZ odpręża ponieważ ma większe komory wirowe. Czy mogę dać cieńszą uszczelkę żeby skorygować straty kompresji?
superkasztan pisze:NIe jestem pewien czy głowica z AAZ pasuje do 1,6 td,
poszukaj na forum bo wiem że są tematy o tym.
Pasuje: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=366645" onclick="window.open(this.href);return false;


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: kret077744 » sob gru 18, 2010 17:07

musisz zmierzyc wystawanie tłoków ponad blok. Po tym dobierasz grubość. Jesli dasz za cienką to tłoki pocałują zawory lub jak kto woli odwrotnie :okej:
Wiec grubościa nie skorygujesz tych strat, grubość musisz dać taką jaka ma być. Nic tu nie zrobisz. Chyba że korbowód skrócisz :bigok:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Orzeł_01 » sob gru 18, 2010 18:57

kret077744 pisze:korbowód skrócisz :bigok:
Muszę poszukać po okolicznych wiochach, pewnie jest jakiś mechanik który się tego podejmie :panna: Oczywiście żartuje :rotfl:
kret077744 pisze:musisz zmierzyc wystawanie tłoków ponad blok. Po tym dobierasz grubość.
To wiem, tylko nie wiedziałem cz to spowoduje :dol: czy tylko wpływ na sprężanie :)
kret077744 pisze:Jesli dasz za cienką to tłoki pocałują zawory lub jak kto woli odwrotnie :okej:
:pub:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
kret077744
Forum Master
Forum Master
Posty: 1157
Rejestracja: śr lis 19, 2008 23:06
Lokalizacja: Bralin (wielkopolskie)

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: kret077744 » sob gru 18, 2010 19:38

Muszę poszukać po okolicznych wiochach, pewnie jest jakiś mechanik który się tego podejmie
miałem na myśli że samemu możesz rozciąć, skrócić i krotsze kawałki na śline skleić :okej:

pamiętaj o nowych śrubach... stare mogą zrobić sie dłuuuuuugie... :bigok:


Golf Country 4x4 1.9 TD AAZ
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=591164" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Orzeł_01 » sob gru 18, 2010 20:18

kret077744 pisze:pamiętaj o nowych śrubach... stare mogą zrobić sie dłuuuuuugie... :bigok:
Śruby, uszczelniacze trzonków zaworów, simering wałka rozrządu, uszczelki pod kolektory i uszczelka pod pokrywę już mam kupione :grin: Tylko jeszcze uszczelki pod głowicę nie mam :grrr: W IC na razie nie ma na magazynie Goetze z 3 karbami, nie wiem czy czekać, czy brać Erling-a :?


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

arwam

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: arwam » sob gru 18, 2010 22:45

Orzeł_01,

nie powinno się dawać uszczelki z dwoma karbami jeśli masz z trzema ale za to można założyć grubszą.
nie spowoduje to straty w CIŚNIENIU sprężania



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Pierścienie do mk2 td, jakie ?? czy wymieniać ??

Post autor: Orzeł_01 » sob gru 18, 2010 23:17

Grubość uszczelki zostanie taka jaka była, z 3 karbami. Wolę nie ryzykować wbicia zaworów w tłoki.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 58 gości