Problem z doładowaniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Bartek_R
- Pasza dla Świń
- Posty: 395
- Rejestracja: pn gru 14, 2009 23:32
- Lokalizacja: Krzemienna Podkarpackie
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
Trochę to dziwne bo nie pokazuje ciśnienia a samochód jak mówisz dobrze śmiga
ale spróbuj rozpiąć ten trójnik i dmuchnąć w wężyk pompką czy kompresorem będziesz widział czy wskaźnik działa bo jeśli tak to raczej z turbinką jest coś nie tak...
Ściągnij węża idącego od filtra do turbo i sprawdź w jakim stanie jest wirnik (o ile w ogóle jest ) czy nie ma luzu wzdłużnego na osi wirnika i jak duży jest luz poprzeczny?
mara_010, jeśli masz turbo kkk k14 to nie masz przy nim tej dźwigni o której mówikonrad141,
ale spróbuj rozpiąć ten trójnik i dmuchnąć w wężyk pompką czy kompresorem będziesz widział czy wskaźnik działa bo jeśli tak to raczej z turbinką jest coś nie tak...
Ściągnij węża idącego od filtra do turbo i sprawdź w jakim stanie jest wirnik (o ile w ogóle jest ) czy nie ma luzu wzdłużnego na osi wirnika i jak duży jest luz poprzeczny?
mara_010, jeśli masz turbo kkk k14 to nie masz przy nim tej dźwigni o której mówikonrad141,
Ostatnio zmieniony ndz sie 15, 2010 16:12 przez Bartek_R, łącznie zmieniany 1 raz.
- konrad141
- Forum Master
- Posty: 1082
- Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
- Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
- Auto: Bora Sedes 4motion
- Silnik: AJM
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
ca co zaznaczyłem.. zdjecie ze złej perspektywy zaraz dam i drugie bez oznaczania już , ale poprostu ta dzwignia jest na srodku ustawiona ale jak sie ją przesunie w prawo to turbo wiecej pompuje
Zobacz fotka tak jak turbo siedzi w pod maską to dzwignie widać jak sie mocno pochylisz i ona aż za wydechem jest.. Kręcisz tymi dwiema śrubkami żeby przesunąć dzwignie.
Ostatnio zmieniony ndz sie 15, 2010 16:16 przez konrad141, łącznie zmieniany 1 raz.
Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
- konrad141
- Forum Master
- Posty: 1082
- Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
- Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
- Auto: Bora Sedes 4motion
- Silnik: AJM
- Kontakt:
Re: Problem z doładowaniem
VireWolf88 pisze:Trochę to dziwne bo nie pokazuje ciśnienia a samochód jak mówisz dobrze śmiga
ale spróbuj rozpiąć ten trójnik i dmuchnąć w wężyk pompką czy kompresorem będziesz widział czy wskaźnik działa bo jeśli tak to raczej z turbinką jest coś nie tak...
Ściągnij węża idącego od filtra do turbo i sprawdź w jakim stanie jest wirnik (o ile w ogóle jest ) czy nie ma luzu wzdłużnego na osi wirnika i jak duży jest luz poprzeczny?
Też sprawdź , ja mówie jak podpiąłem wzkaźnik ledwie 0.2 pompowało a auto jedziło ok jak sie wtedy zdawało :p
Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
wirnik jest w porzadku luz ma maly ledwo wyczwalny.
dmuchałem w wskaznik wlasnymi plucami to dochodzilo do ponad 0,3 wiec raczej jest wprawny a moze byc tak ze jest zasyfiony kolektor i przez to tez moze sie pogorszyc doladowanie? bo w wezyk ktorym sie podlacza wskaznik podchodzi lekko olejem sa to znikome slady ale sie zbiera. po wymiane na przezroczyste wezyki po 8 miesiacach jazdy byl zalany lekko po sciankach olejem
dmuchałem w wskaznik wlasnymi plucami to dochodzilo do ponad 0,3 wiec raczej jest wprawny a moze byc tak ze jest zasyfiony kolektor i przez to tez moze sie pogorszyc doladowanie? bo w wezyk ktorym sie podlacza wskaznik podchodzi lekko olejem sa to znikome slady ale sie zbiera. po wymiane na przezroczyste wezyki po 8 miesiacach jazdy byl zalany lekko po sciankach olejem
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
mara_010, jakby turbo słabo cisnęło,to zostawiałbyś za sobą kupę dymu.Dymi?
Nie przejmuj się,bo to może być z odmy najprawdopodobniej.mara_010 pisze:po wymiane na przezroczyste wezyki po 8 miesiacach jazdy byl zalany lekko po sciankach olejem
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Re: Problem z doładowaniem
Mam turbine z tym czyms co konrad141 wstawil. I po przekreceniu troche wskaznik pokazuje 0,2.
- konrad141
- Forum Master
- Posty: 1082
- Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
- Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
- Auto: Bora Sedes 4motion
- Silnik: AJM
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
kręć dalej
Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
Zaraz zaraz...a może masz zapieczony zawór?
Sprawdź na wyłączonym silniku,czy tą sztangą da się poruszyć do tyłu i do przodu.
Sprawdź na wyłączonym silniku,czy tą sztangą da się poruszyć do tyłu i do przodu.
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Re: Problem z doładowaniem
Konrad141 - u mnie bylo tak jak ty kazales mi krecic wic przekrecilem tak jak jest na zdjeciu i pokazuje 0,7
- konrad141
- Forum Master
- Posty: 1082
- Rejestracja: pn lip 28, 2008 23:24
- Lokalizacja: Borawe/Ostrołęka
- Auto: Bora Sedes 4motion
- Silnik: AJM
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
Tak jak Michał pisze weź ten zawór sprawdz jeszcze...
Piasek pisze: Ale po tym jak kumpla ojciec zapłacił 12 tyś zł za sportowego gołębia który nie wrócił z pierwszego lotu - nic mnie już nie zdziwi.
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
Po pierwsze złe wężyki - załóż chociaż takie jak idą na przelewy.
Po drugie - jedziesz na bezpieczny kawałek asfaltu, dajesz na dwójkę, rozpędzasz auto do 60km/h i pedał w podłogę, jednocześnie przyciskasz hamulec, żeby utrzymać prędkość 60km/h
Albo na trasę, rozpędź się na 4 biegu aż osiągniesz jakieś 3000 obr na min i pedał w podłogę.
Wtedy poprawnie odczytasz ciśnienie.
Po drugie - jedziesz na bezpieczny kawałek asfaltu, dajesz na dwójkę, rozpędzasz auto do 60km/h i pedał w podłogę, jednocześnie przyciskasz hamulec, żeby utrzymać prędkość 60km/h
Albo na trasę, rozpędź się na 4 biegu aż osiągniesz jakieś 3000 obr na min i pedał w podłogę.
Wtedy poprawnie odczytasz ciśnienie.
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
Weżyki mam zamiar wymienić jutro i wtedy zobacze jaki bedzie rezultat i tak juz jest lepiej pokazje mniej wiecej 0,5-0,7 na takiej pozycji jak przedstawił na zdjeciu konrad. i o niebo lepiej jedzie wczesniej wskaznik nie pokazywał nic i wskazówka drgała a teraz jest stabilna
Wymienie weżyki i zobaczymy jutro co bedzie
Wymienie weżyki i zobaczymy jutro co bedzie
- mara_010
- Gadatliwa bestia
- Posty: 763
- Rejestracja: pt sty 29, 2010 19:42
- Lokalizacja: SuVA(G)łki BIEGUN
- Kontakt:
Problem z doładowaniem
Problem już całkowicie rozwiązany. Zmierzyłem podciśnienie tak jak pisał t0mal. Wymieniłem także wężyki i wskaźnik pokazał 1 bar.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 144 gości