Strona 2 z 3

: sob lut 04, 2006 12:04
autor: zaprzal
Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.

: sob lut 04, 2006 12:13
autor: Kapibara
Michael G60 pisze:Ale w przypadku 1.9 TD i D już jest odwrotnie - nawet fabryka tak podaje...

dla mne 1.9 D to dramat, po co cos takeigo montowali skoro udalo im sie 1.6 o wiekszej mocy zmontowac. jak bym kupil 1.9 D to bylaby najwieksza wpadka.


o pompie z tych zwyklych diesli nic mi nei wiadomo ale mozliwe ze da sie je jakos podkrecic ale to juz potrzeba do tego wiedza tajemna

: sob lut 04, 2006 12:29
autor: naum
Kapibara,
jak ja sie zaglebialem w ten temat to dawke mozna zwiekszyc przez odciecie powrotu paliwa i to tylk ow tych pompach z groszka. JR nei ma takiej pompy najczesciej
JR najczęściej ma pompę z tą gruszką. Chyba chodzi Ci o 1V.

: sob lut 04, 2006 14:49
autor: Michael G60
Kapibara pisze:
Michael G60 pisze:Ale w przypadku 1.9 TD i D już jest odwrotnie - nawet fabryka tak podaje...

dla mne 1.9 D to dramat, po co cos takeigo montowali skoro udalo im sie 1.6 o wiekszej mocy zmontowac. jak bym kupil 1.9 D to bylaby najwieksza wpadka.


o pompie z tych zwyklych diesli nic mi nei wiadomo ale mozliwe ze da sie je jakos podkrecic ale to juz potrzeba do tego wiedza tajemna
I tak bym wolał jeździć 1.6 D niż 1.3 np. w Golfie II...:) to jest dopiero dramat...:)
A 1.6 D montowali by można było od marketu do marketu podjechać na Niemcowni...a ze my przeciętni Polacy nie mam kasy (piszę o sobie) to się kupuje takie...

: sob lut 04, 2006 18:19
autor: Krzylu
zaprzal pisze:Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.
w tej do zwyklasa brakuje tylko gruszki do TD reszta jest ta sama
tylko ze jest inaczej ustwaiona to normalne
tylko prowizorycznie podobna pompa z 1V a JP(1.6D) jest taka ze w tej pompie niema regulacji dawki paliwa a w JP jest i mozna go podkrecic

: sob lut 04, 2006 19:51
autor: zaprzal
Krzylu pisze:
zaprzal pisze:Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.
w tej do zwyklasa brakuje tylko gruszki do TD reszta jest ta sama
tylko ze jest inaczej ustwaiona to normalne
tylko prowizorycznie podobna pompa z 1V a JP(1.6D) jest taka ze w tej pompie niema regulacji dawki paliwa a w JP jest i mozna go podkrecic
jak mozesz to napisz jeszcze raz w której jest regulacja dawki, a w której nie ma, bo ciężko to zrozumieć z wypowiedzi :)
W moim poście miałem na myśli, że pompę można modyfikować i, że zwiększenie dawki nie jest jedyną rzeczą jaką można zrobić.

: czw lut 09, 2006 01:11
autor: AIRWOLF
krzysiek jak zwykle kłamiesz.kazdy zna i brechta z ciebie i twoich opowiesci jak ty to niby wyprzedzasz jakies tam auta.hehe.raz ze nikt z toba sie nie chce scigac bo wiocha a ty to odbierasz ze chce i go normalnie wyprzedzasz a potem pieprzysz "ALE TO JA WYCINAM LUDZI" a nawet jak juz to z jakimis słabymi kierowcami widac.
wyprzedziłem cie w sekunde w tedy na autostradzie,i zaraz zniknełem i nawet w lusterku cie nie widziałem a tym bardziej ty mnie wiec nie kłam bo ci nos urosnie pipo.co za roznica ze jechaliscie we 2 a ja sam.hehee.faktycznie 2 tony wiecej.
raz mnie objechałes własnie w tedy na chociwlu na zlocie z moja wysrana linka i jeszcze miałem alusy 16 z oponami 215 a ty cycki 13 calowe z oponami 145\90\13 hehehe wiec zamknij morde bo nie masz pojecia wogule,a swoja droga minimalnie mnie wyprzedziłes wiec jak wymienie linke to juz po tobie bitch!.zobaczymy na wiosne na co cie stac(czyli na nic) i nie bedziesz juz zmyslonych historyjek opowiadał i kit wciskał,hehe

: czw lut 09, 2006 20:08
autor: Wojtas_18
Krzylu pisze:
zaprzal pisze:Kapibara, da sie robic rozne cuda z pompa od td i to nie tylko zwiekszac dawke.. nie wiem jak jest w zwykłym dieslu dokładnie, ale wiem, że pompa też jest podatna na modyfikcje.
w tej do zwyklasa brakuje tylko gruszki do TD reszta jest ta sama
tylko ze jest inaczej ustwaiona to normalne
tylko prowizorycznie podobna pompa z 1V a JP(1.6D) jest taka ze w tej pompie niema regulacji dawki paliwa a w JP jest i mozna go podkrecic
Jesli dobrze zrozumiałem z twojej wypoowiedzi wynika ze 1V nie ma regulacji dawki paliwa ale w moim 1V była ta regulacja.

Apropo poprawiania dieslów obecnie w moim passacie mam silnik 1,9TD AAZ a był 1,6TD RA.Do 1,9 dołozony został orginalny intercooler z 1,6 (wszystko pasowało)i zmieniony został bolec w tej gruszce na pompie z tej od 1,6 nr wybity na spodzie bolca to 72.
Nie moge sie pochwalic zadnymi danymi ani wykresami ale odczucia sa takie ze roznica jest ogromna bez wiekszego wysiłku osiaga 180km\h (licznikowo) wiecej nie jechałem bo warunki pogodowe sa bardzo kiepskie w moich stronach.Czas rozpedzania od 0 do 100km\h ze stoperem w rece wyszło 11 sekund w to akurat nie bardzo sie mi chce wiezyc ale w fotele fajnie wciska a na pierwszym biegu jak dodam gazu do spodu to sie zebrac nie moze opony traca przyczepnosc (na drodze asfaltowej).
Pozdrawiam.

: czw lut 09, 2006 21:17
autor: zaprzal
Wojtas_18, to 11 sekund jest dosyc realne... zmiana tego bolca na taki jak powinien być ma duzy wplyw na osiągi

: czw lut 09, 2006 22:08
autor: Wojtas_18
Hmm tak dokładnie to było 10 ale dałem sobie sekundę na mój błąd :hmm:
Teraz testuje ile mi będzie palił i przy dynamicznej jeździe to powyżej 6l na spokojnie 5,5l czyli nie jest tak źle myślałem ze będzie gorzej.

zaprzal gdzies pisałes o modyfikacji tej podkładki plastikowej na tym bolcu. w 1,9 jest cienka blaszka ktora załozyłem.Jest jeszcze jedna różnica w 1,9 jest o połowe dłuższa spręzynka ale ja załozyłem ta od 1,6.A i byłbym zapomniał w 1,9 nie ma tego pokretła z zapatka.To chyba tyle.

: czw kwie 26, 2007 08:28
autor: Gluters
1.6 i 1.9 D są praktycznie nietuningowalne! Z turbodieslem można jeszcze poeksperymentować, ale do pewnych granic.
W zwykłym dieslu łatwiej zwiększyć spalanie niż moc :cry:

: czw kwie 26, 2007 20:49
autor: master
sie niezgodze.to ze cos nie jest latwe nie znaczy ze jest niemozliwe.z zwyklym 1.6d mozna sie pobawic... :bajer:

: ndz lut 24, 2008 14:22
autor: M@rcus
Witam, mam wobec tego pytanie posiadam zwykłego diesla 54KM o oznaczeniu JK, noszę się z zmaiarem wymiany silnika na TD ale skoro są jakieś sposoby na podniesienie mocy w zwykłym dieslu to prosił bym o ewentualne porady, czy dołożenie turbiny i IC do zwykłego było by możliwe czy ten silnik nie jest przystosowany do takiego tuningu? Dzięki wielkie za informacje

: pt lut 29, 2008 21:37
autor: MarcinWLKP
Witam, to i ja zapytam: kolega ma mk2 1.6D (bodajże JP), numer pompy to: 068 130 108 N, da się coś z tym fantem zdziałać? Czy idzie minimalnie zwiększyć moc kosztem spalania, oraz gdzie znajduje się śruba regulacji dawki paliwa (o ile taka występuje w tego typu pompie)?

pozdrawiam