Flansza a 3"

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » pn cze 21, 2010 13:18

arwam pisze:dajcie down pipe o średnicy wyjścia z turbiny i jeszcze metr odcinka o tej samej średnicy a potemo możecie albo tak zostawić albo troszkę wydech powiększyć
nie dawajcie odrazu zbyt dużej średnicy bo pozbawicie momentu obrotowego w dolnych obrotach wasz silnik

a jaka dokladnie jest srednica wyjscia z turbiny? T3, mam zapakowana szczelnie i nie chce jej narazie otwierac by mierzyc, chyba, ze nie pamietasz to jakos sie do niej dostane.
Ludzie robia downpipe 2,5 czy nawet na 3", a takie wyjscie z T3 to pewnie niewiecej jak 2,2 ma? Jakie Ty miales zastosowanie w AAZ na T3?
Ostatnio zmieniony pn cze 21, 2010 13:27 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn cze 21, 2010 20:36

piotrekgal pisze:ktos tu pisal, ze 3
Bo rury w sprzedaży występują zazwyczaj w 3 metrowych sztangach :grin:
Różnie to bywa...zależy jaki IC,jakie łączniki itd.
Mi przy IC od Mastera poszło początkowo 1,2m a teraz po przeróbkach mam ok.0,6m :P


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn cze 21, 2010 23:30

piotrekgal pisze:Jakie Ty miales zastosowanie w AAZ na T3?
ja miałem ori down pipe od MK2 :( ale i tak auto dawało radę



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt cze 22, 2010 00:32

Michaś_1977 to mi powinno ze dwa metry starczyc, mam nadzieje?! ;) przy kolkach min. z 1Y ;)

arwam nie wiem ile ma ori..., ale ja chyba zdecyduje sie tak jak tu wiekszosc na 2,5...



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » wt cze 22, 2010 08:25

Swego czasu - jakieś 4 lata temu wystrugałem takie coś:
Obrazek

Porównanie średnicy nowe ze starym downpipe:
Obrazek

Nie pamiętam dokładnie, ale średnica zewnętrzna chyba 55mm?


EDIT:
Jednak średnica wewnętrzna 55mm, temat z większą ilością zdjęć:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=56468
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 08:28 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt cze 22, 2010 11:04

euglen, dzieki!

a Ty Arek, teraz downpipe masz na ile ? 2,5? Wszyscy robia na ta wlasnie srednice i Twoja wypowiedz wrzucila mnie w namysl a juz w czwartek chce auto zaczac dlubac wie cczasu malo a trzeba jeszcze ukompletowac graty
Ostatnio zmieniony wt cze 22, 2010 11:06 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » wt cze 22, 2010 11:56

piotrekgal, teraz jak jeżdżę na GT20 to mam małą średnicęz tego względu że jest mała średnica wyjścia z turbbiny.
jak będęsię przesiadał na K16 w silniku AAZ to mam już down pipe o średnicy coś koło 3"
a dlatego tak robię żeby pomóc się silnikowi opróżniać ze spalin, i dzięki temu wzrasta moment obrotowy



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt cze 22, 2010 12:32

arwam a nie wiesz jaka jest srednica wyjscia T3? mam w kartonie dobrze zapakowana i nie chce jej z miejsca otwierac.
Ja sobie zaproponowalem wiec 2,5 downpipe i chyba im wieksza srednica tym te spaliny szybciej sie wydostana a kolejne " nie musza czekac w kolejce"



arwam

Post autor: arwam » wt cze 22, 2010 14:58

piotrekgal,

wieczorem Ci podam średnicę jak będę w garażu to Ci podam.
a nie robię większej z tego względu że jeśli dasz odrazu wiadro to z dołu silnik nie będzie miał siły jechać dopiero w górnych obrotach by jechał.
dodatkowo zakładając leniwą turbinę spotęgowałbyś ten efekt.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt cze 22, 2010 15:51

arwam pisze:piotrekgal,

wieczorem Ci podam średnicę jak będę w garażu to Ci podam.
a nie robię większej z tego względu że jeśli dasz odrazu wiadro to z dołu silnik nie będzie miał siły jechać dopiero w górnych obrotach by jechał.
dodatkowo zakładając leniwą turbinę spotęgowałbyś ten efekt.

czyli mówisz, ze całą pipe zrobić wg srednicy turbiny ktora mi podasz?
Dlaczego zatem sam przy mocno leniwej turbinie jaka jest k16 chcesz zapodac 3" ?



arwam

Post autor: arwam » wt cze 22, 2010 17:03

Dlaczego zatem sam przy mocno leniwej turbinie jaka jest k16 chcesz zapodac 3" ?
dlatego że tam masz taką średnicę na wyjściu :chytry: :chytry:

a dwa że przy pompie 12mm celowo chcę go udusić w dolnych obrotach bo tym autem czasem jeździ też mój tata który strasznie lubi zakres obrotów 1400-1800rpm zwłaszcza jak się pod górę jedzie.
"skoro nie zwalnia to po co redukować?"
po trzecie z tego silnika zamierzam przynajmniej trzycyfrową wartość mocy wykręcić z dwójką z przodu.
a czy to się uda to życie pokaże.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » wt cze 22, 2010 23:11

arwam czyli sugerowalbys robic downpipe srednicą wg srednicy otwory wirnika cieplego T3.., choc to mija sie z praktyką ludzi tu na forum ktorzy chyba jak robia DP to nie mniej jak 2,5..



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » śr cze 23, 2010 02:37

piotrekgal,skoro pisałem-rób 2,5",to rób 2,5" :chytry:
Generalnie rzecz ujmując,to w tym wszystkim chodzi o to,żeby nie było "dławika" dla suszarki,czyli układ wydechowy musi być średnicą równy lub większy niż ujście z turbiny.
Robiąc wydech jak wiadro,nie osiągniesz nieziemskiej mocy,a jedynie skomplikujesz sobie kilka godzin życia i tyle,więc na moje nie ma sensu,a jak kiedyś nastawisz się na większe moce i suszarkę,to wydech sobie też przerobisz :bajer:

Ja w tej chwili mam K-24 i wydech coś ok.60mm wewnątrz...auto lata (latało,bo puknięte :( )


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: piotrekgal » śr cze 23, 2010 09:50

Michas, czyli downpipe robie 2,5 jak i wydech 2,5...tylko teraz te rury, kolanko wykombinowac, olaboga :blush:
Ostatnio zmieniony śr cze 23, 2010 09:53 przez piotrekgal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 239 gości