Strona 2 z 2

Wyciek oleju z turbiny?

: pn maja 13, 2013 19:46
autor: damian-ppp
Sztomel, poniżej logi o które prosiłeś.
Dynamiczne:
Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_126336.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_126337.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Statyczne:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_126338.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BS:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/damian-jaroswt_126339.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wyciek oleju z turbiny?

: śr maja 15, 2013 23:09
autor: camaro23v
Witam podepne się pod temat.

O czym może świadczyć olej na łączeniu turbiny z rurą intercollera....czy jeśli jest tam nieszczelnośc to normalne, że jest tyle oleju.
Dołączam foto....w innych miejscach silnik suchu.

Obrazek

:)

Wyciek oleju z turbiny?

: czw maja 16, 2013 08:10
autor: Sztomel
damian-ppp, niestety widać nieszczelność w 003 z 011 jak i w 010 - zbyt duża wartość masy powietrza w stosunku do rzeczywistego ciśnienia doładowania turbo np. przy obrotach silnika na poziomie 2730 wartość powietrza to 1215,2 mg/skok przy ciśnieniu 2346,0 mbar a to stanowczo za dużo - przynajmniej o ponad 100 mg/skok (o ile przepływomierz jest dedykowany do tego silnika bo jeśli ktoś zastosuje przepływkę od silnika benzynowego to takie wysokie wartości to wtedy norma). EGR masz zaślepiony ?

camaro23v, widzę, że masz przerobiony wylot powietrza doładowanego z turbo - zamiast węża z szybkozłączką masz zastosowaną redukcję i opaskę sprężystą na zwykłym wężu (bez szybkozłączki). Podejrzewam, że najprawdopodobniej będzie uszkodzony sam wąż zaraz przy tej metalowej opasce. Zdejmij ją zatem, przetrzyj wąż i sprawdź gdzie jest pęknięcie na nim. Co do samego oleju to pochodzić może tylko z dwóch źródeł - albo olej przepuszcza już uszczelniacz wałka turbo po stronie sprężającej albo olej dostaje się do dolotu z odmy silnika. Jeśli nie stwierdzasz wyraźnych ubytków oleju z silnika na bagnecie pomiędzy jego wymianami to olej pochodzi z odmy i jest to wtedy normalny objaw w silnikach TDI gdzie nikt sobie sam nie wypiął wężyka odmy z dolotu lub nie zastosował tzw. Oil Catch Tanka.

Wyciek oleju z turbiny?

: czw maja 16, 2013 09:28
autor: damian-ppp
Sztomel, w aucie przepływka jest dość świeża (Pierburg), w oryginale był Bosch, ale to chyba nie jest problemem? EGR nie jest zaślepiony. Gwizd słychać właśnie w okolicach 2000 - 2500 obrotów, później jest już pewnie zagłuszany przez silnik. Na postoju podczas gazowania niestety nie słychać nigdzie syczenia. Masz jakiś pomysł na to jak zlokalizować tą nieszczelność? Jedyne miejsce, gdzie widać olej w układzie dolotowym to przepustnica i EGR, nie leci z szybkozłączki...

Wyciek oleju z turbiny?

: pt maja 17, 2013 06:51
autor: Sztomel
damian-ppp pisze:Masz jakiś pomysł na to jak zlokalizować tą nieszczelność?
Pomysł jest tylko jeden - przejrzeć dokładnie cały dolot - nie tylko poprzez patrzenie w komorę silnika. EGR nie działa.

Wyciek oleju z turbiny?

: pt maja 17, 2013 09:40
autor: damian-ppp
Sztomel, A co z przepływką? Jest ok? W weekend będę przeglądał cały układ dolotowy, mam nadzieję, że znajdę przyczynę gwizdania. Kupiłem nowe uszczelki pomiędzy EGR, przepustnicą i kolektorem ssącym, gdyż całe tamte miejsca są mokre.

Wyciek oleju z turbiny?

: pt maja 17, 2013 19:05
autor: Sztomel
Na chwilę obecną przepływka pokazuje zawyżone wartości masy zasysanego powietrza z powodu nieszczelności bo nie podejrzewam, że siedzi u Ciebie przepływka niewłaściwa. Jak usuniesz nieszczelność i zlogujesz grupy 003 z 011 oraz 008 z 010 dynamicznie to Ci powiem co z przepływką - czy mierzy dobrze czy też zaniża wskazania.