Strona 2 z 3
: śr cze 09, 2010 21:56
autor: slawek221187
No dokladnie "pierburga" Narazie nie jestm nic w stanie powiedziec o tym sterowniku wiem tylko tyle ze od Passata B5 1.9 TDI 110km. Dlaczego na tym sterowniku wlasnie nic mi sie nie dzieje a na AHF sa takie anomalia jakie opisywalem na rozpoczeciu tematu?? SKoro na tym sterowniku od Passata nic sie nie dzieje czyli moje auto mechanicznie jest sprawne...tak? A na AHF sa problemy czyli problem tkwi w elektronice ale czego? sterownika? Czy moze czegos innego? Sterownik moj byl sprawdzany u goscia ktory zajmuje sie tylko sterownikami i on nie widzial w nic zlego z jego diagnozy wyszlo wszystko w porzadku...wiec gdzie tkwi ten diabel?
: czw cze 10, 2010 00:32
autor: fleshu
slawek221187 pisze: A na AHF sa problemy czyli problem tkwi w elektronice ale czego? sterownika?
Pisaliśmy Ci wcześniej > problem tkwi w oprogramowaniu sterownika (mapy + program wykonawczy) > i że jest kilka wersji tych sterowników > w jednych to się dzieje, inne są pozbawione tej wady.
Po to nam właśnie jest ten wykaz Nr > żeby było wiadomo na które podmienić > chyba że chcesz się bawić w bardziej kosztowne zmiany softu > bo tak się da naprawić.
Wystarczy tylko dobrać Nr sterownika, zmienić immo i wszystko będzie działało normalnie.
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: pn sty 23, 2012 01:01
autor: dejwo4
Na sterowniku 038 906 018 BT występują drgawki (AHF) ... a kodowania na automat nie da rady zmienić przyjmuje wartość 00005 wyłącznie;/ ciężki do rozgryzienia typ silnika ehhh
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: ndz lis 04, 2012 22:48
autor: krissMK4
na 038 906 018J (AHF) też występują drgawki
natomiast na 038906018BM nie występują
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: pt sty 25, 2013 22:42
autor: ciachotdi
PANOWIE MAM
ALH-90KM
038906018AE
i problem z drganiami wystepuje czy mozna to wyeliminować zmieniając na komputer ale od czego ??? z jakim symbolem
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: pt sty 25, 2013 23:13
autor: owcy2
Ja mam 038906018BM AHF i drgawki też występują ale nie zawsze, raczej na ciepłym silniku niż na zimnym i z różną częstością. Czasem i tydzień bez drgawek, a czasem cały czas ale nie są bardzo uciążliwe więc dałem sobie z tym spokój.
Pozdrawiam
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: czw lut 07, 2013 12:36
autor: ciachotdi
czy komputer 038 906 018AE a 038 906 012K są zamienne ? jaka miedzy nimi różnica ?
Re: Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: pt kwie 12, 2013 19:29
autor: wojciech42421
ciacho840 pisze:czy komputer 038 906 018AE a 038 906 012K są zamienne ? jaka miedzy nimi różnica ?
Ja sie dzisiaj przekonałem, że kompy z końcówkami 018J i 012L nie są wymienne
inna wtyka i
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: pt kwie 19, 2013 11:36
autor: krissMK4
018j jest wymienny na 018BM
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: ndz kwie 21, 2013 20:40
autor: Neoarti
Panowie zwróciliście uwagę że przy włączonej klimie drgawek nie ma ?
mój mk4 też ma tę przypadłość od kliku dni używam klimy i drgawki zniknęły, nie jest to rozwiązanie problemu ale obciążony silnik nie drga
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: sob kwie 27, 2013 19:51
autor: SLAUKO
Witam.
Ja też mam problem z drgawkami w silniku AHF (sterownik 038906018BM ) 102 kkm pewne , tylko że oprócz opisywanych drgawek przy dojeżdżaniu do świateł ,które znikają po odłączeniu impulsatora mój ma też drgawki na postoju (po lekkiej przygazówce znikają i pojawiają się znów po jakimś czasie).Czytałem ,że podmiana sterownika na 038906018GQ rozwiązała sprawę. Mam pytanie ,czy ktoś może podmieniał na taki sterownik , lub ma taki sterownik i drgawki też są.
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: ndz kwie 28, 2013 19:31
autor: arka10
Co wy tak wszyscy Vag i Vag jak gdyby to była jakaś wyrocznia. Po prostu trzeba wziąść młotek i torx, popuścić pokrywę pompy ale tylko trochę i puknąć młotkiem w stronę paska ( na chodzącym silniku ). Obroty powinny się trochę zmniejszyć.
Wystarczy 0,01 do 0,02 mm. Dawka paliwa jest zbyt wysoka.
Ot i wszystko.
Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: ndz kwie 28, 2013 21:48
autor: munior
arka10 pisze:Co wy tak wszyscy Vag i Vag jak gdyby to była jakaś wyrocznia.
Nie żadna wyrocznia ,tylko odczyt tego co sie ustawiło
Bo każdy wolałby wiedzieć jaką ma dawkę ustawioną ,a bez vaga nigdy się tego nie dowie ,i raczej mało prawdopodobne żeby trafił na oko w taką ,jaką by chciał
Ustawiałem dawkę dziesiątki ,jak nie setki razy...mimo wprawy ,nie ma opcji żeby ustawić ją prawidłowo na oko ,a już na pewno obroty sinika nie są tu wyznacznikiem prawidłowo ustawionej dawki
Re: Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?
: pn kwie 29, 2013 11:06
autor: bart1337
arka10 pisze:
Wystarczy 0,01 do 0,02 mm.
Chciałbym dodać tylko od siebie, że te 0,01mm przesunięcia musiałem dosyć mocno wywalczyć zwykłym młotkiem
Pukanie delikatnie gumowym nic nie dawało.