Strona 2 z 3

: śr cze 09, 2010 21:56
autor: slawek221187
No dokladnie "pierburga" Narazie nie jestm nic w stanie powiedziec o tym sterowniku wiem tylko tyle ze od Passata B5 1.9 TDI 110km. Dlaczego na tym sterowniku wlasnie nic mi sie nie dzieje a na AHF sa takie anomalia jakie opisywalem na rozpoczeciu tematu?? SKoro na tym sterowniku od Passata nic sie nie dzieje czyli moje auto mechanicznie jest sprawne...tak? A na AHF sa problemy czyli problem tkwi w elektronice ale czego? sterownika? Czy moze czegos innego? Sterownik moj byl sprawdzany u goscia ktory zajmuje sie tylko sterownikami i on nie widzial w nic zlego z jego diagnozy wyszlo wszystko w porzadku...wiec gdzie tkwi ten diabel?

: czw cze 10, 2010 00:32
autor: fleshu
slawek221187 pisze: A na AHF sa problemy czyli problem tkwi w elektronice ale czego? sterownika?
Pisaliśmy Ci wcześniej > problem tkwi w oprogramowaniu sterownika (mapy + program wykonawczy) > i że jest kilka wersji tych sterowników > w jednych to się dzieje, inne są pozbawione tej wady.
Po to nam właśnie jest ten wykaz Nr > żeby było wiadomo na które podmienić > chyba że chcesz się bawić w bardziej kosztowne zmiany softu > bo tak się da naprawić.
Wystarczy tylko dobrać Nr sterownika, zmienić immo i wszystko będzie działało normalnie.

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: pn sty 23, 2012 01:01
autor: dejwo4
Na sterowniku 038 906 018 BT występują drgawki (AHF) ... a kodowania na automat nie da rady zmienić przyjmuje wartość 00005 wyłącznie;/ ciężki do rozgryzienia typ silnika ehhh

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: ndz lis 04, 2012 22:48
autor: krissMK4
na 038 906 018J (AHF) też występują drgawki :) natomiast na 038906018BM nie występują :)

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: pt sty 25, 2013 22:42
autor: ciachotdi
PANOWIE MAM
ALH-90KM
038906018AE
i problem z drganiami wystepuje czy mozna to wyeliminować zmieniając na komputer ale od czego ??? z jakim symbolem

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: pt sty 25, 2013 23:13
autor: owcy2
Ja mam 038906018BM AHF i drgawki też występują ale nie zawsze, raczej na ciepłym silniku niż na zimnym i z różną częstością. Czasem i tydzień bez drgawek, a czasem cały czas ale nie są bardzo uciążliwe więc dałem sobie z tym spokój.

Pozdrawiam :helm:

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: czw lut 07, 2013 12:36
autor: ciachotdi
czy komputer 038 906 018AE a 038 906 012K są zamienne ? jaka miedzy nimi różnica ?

Re: Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: pt kwie 12, 2013 19:29
autor: wojciech42421
ciacho840 pisze:czy komputer 038 906 018AE a 038 906 012K są zamienne ? jaka miedzy nimi różnica ?
Ja sie dzisiaj przekonałem, że kompy z końcówkami 018J i 012L nie są wymienne :-( inna wtyka i :ass:

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: pt kwie 19, 2013 11:36
autor: krissMK4
018j jest wymienny na 018BM

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: ndz kwie 21, 2013 20:40
autor: Neoarti
Panowie zwróciliście uwagę że przy włączonej klimie drgawek nie ma ?
mój mk4 też ma tę przypadłość od kliku dni używam klimy i drgawki zniknęły, nie jest to rozwiązanie problemu ale obciążony silnik nie drga :)

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: sob kwie 27, 2013 19:51
autor: SLAUKO
Witam.
Ja też mam problem z drgawkami w silniku AHF (sterownik 038906018BM ) 102 kkm pewne , tylko że oprócz opisywanych drgawek przy dojeżdżaniu do świateł ,które znikają po odłączeniu impulsatora mój ma też drgawki na postoju (po lekkiej przygazówce znikają i pojawiają się znów po jakimś czasie).Czytałem ,że podmiana sterownika na 038906018GQ rozwiązała sprawę. Mam pytanie ,czy ktoś może podmieniał na taki sterownik , lub ma taki sterownik i drgawki też są.

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: ndz kwie 28, 2013 19:31
autor: arka10
Co wy tak wszyscy Vag i Vag jak gdyby to była jakaś wyrocznia. Po prostu trzeba wziąść młotek i torx, popuścić pokrywę pompy ale tylko trochę i puknąć młotkiem w stronę paska ( na chodzącym silniku ). Obroty powinny się trochę zmniejszyć.
Wystarczy 0,01 do 0,02 mm. Dawka paliwa jest zbyt wysoka.
Ot i wszystko.

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: ndz kwie 28, 2013 21:48
autor: munior
arka10 pisze:Co wy tak wszyscy Vag i Vag jak gdyby to była jakaś wyrocznia.
:bajer: Nie żadna wyrocznia ,tylko odczyt tego co sie ustawiło :chytry: Bo każdy wolałby wiedzieć jaką ma dawkę ustawioną ,a bez vaga nigdy się tego nie dowie ,i raczej mało prawdopodobne żeby trafił na oko w taką ,jaką by chciał :hmm: Ustawiałem dawkę dziesiątki ,jak nie setki razy...mimo wprawy ,nie ma opcji żeby ustawić ją prawidłowo na oko ,a już na pewno obroty sinika nie są tu wyznacznikiem prawidłowo ustawionej dawki :hmm:

Re: Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

: pn kwie 29, 2013 11:06
autor: bart1337
arka10 pisze: Wystarczy 0,01 do 0,02 mm.
Chciałbym dodać tylko od siebie, że te 0,01mm przesunięcia musiałem dosyć mocno wywalczyć zwykłym młotkiem :bigok: Pukanie delikatnie gumowym nic nie dawało.