Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slawek221187
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn cze 07, 2010 21:52
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: slawek221187 » śr cze 09, 2010 21:56

No dokladnie "pierburga" Narazie nie jestm nic w stanie powiedziec o tym sterowniku wiem tylko tyle ze od Passata B5 1.9 TDI 110km. Dlaczego na tym sterowniku wlasnie nic mi sie nie dzieje a na AHF sa takie anomalia jakie opisywalem na rozpoczeciu tematu?? SKoro na tym sterowniku od Passata nic sie nie dzieje czyli moje auto mechanicznie jest sprawne...tak? A na AHF sa problemy czyli problem tkwi w elektronice ale czego? sterownika? Czy moze czegos innego? Sterownik moj byl sprawdzany u goscia ktory zajmuje sie tylko sterownikami i on nie widzial w nic zlego z jego diagnozy wyszlo wszystko w porzadku...wiec gdzie tkwi ten diabel?



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw cze 10, 2010 00:32

slawek221187 pisze: A na AHF sa problemy czyli problem tkwi w elektronice ale czego? sterownika?
Pisaliśmy Ci wcześniej > problem tkwi w oprogramowaniu sterownika (mapy + program wykonawczy) > i że jest kilka wersji tych sterowników > w jednych to się dzieje, inne są pozbawione tej wady.
Po to nam właśnie jest ten wykaz Nr > żeby było wiadomo na które podmienić > chyba że chcesz się bawić w bardziej kosztowne zmiany softu > bo tak się da naprawić.
Wystarczy tylko dobrać Nr sterownika, zmienić immo i wszystko będzie działało normalnie.



dejwo4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz sty 22, 2012 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: dejwo4 » pn sty 23, 2012 01:01

Na sterowniku 038 906 018 BT występują drgawki (AHF) ... a kodowania na automat nie da rady zmienić przyjmuje wartość 00005 wyłącznie;/ ciężki do rozgryzienia typ silnika ehhh



Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: krissMK4 » ndz lis 04, 2012 22:48

na 038 906 018J (AHF) też występują drgawki :) natomiast na 038906018BM nie występują :)


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: ciachotdi » pt sty 25, 2013 22:42

PANOWIE MAM
ALH-90KM
038906018AE
i problem z drganiami wystepuje czy mozna to wyeliminować zmieniając na komputer ale od czego ??? z jakim symbolem



Awatar użytkownika
owcy2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 09:48
Lokalizacja: tu i tam

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: owcy2 » pt sty 25, 2013 23:13

Ja mam 038906018BM AHF i drgawki też występują ale nie zawsze, raczej na ciepłym silniku niż na zimnym i z różną częstością. Czasem i tydzień bez drgawek, a czasem cały czas ale nie są bardzo uciążliwe więc dałem sobie z tym spokój.

Pozdrawiam :helm:



Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: ciachotdi » czw lut 07, 2013 12:36

czy komputer 038 906 018AE a 038 906 012K są zamienne ? jaka miedzy nimi różnica ?



Awatar użytkownika
wojciech42421
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob lut 05, 2011 09:43
Lokalizacja: SZA

Re: Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: wojciech42421 » pt kwie 12, 2013 19:29

ciacho840 pisze:czy komputer 038 906 018AE a 038 906 012K są zamienne ? jaka miedzy nimi różnica ?
Ja sie dzisiaj przekonałem, że kompy z końcówkami 018J i 012L nie są wymienne :-( inna wtyka i :ass:


Z gramatyka u mnie różnie, tak więc darujcie wpadki ;)

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 664
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: krissMK4 » pt kwie 19, 2013 11:36

018j jest wymienny na 018BM


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: Neoarti » ndz kwie 21, 2013 20:40

Panowie zwróciliście uwagę że przy włączonej klimie drgawek nie ma ?
mój mk4 też ma tę przypadłość od kliku dni używam klimy i drgawki zniknęły, nie jest to rozwiązanie problemu ale obciążony silnik nie drga :)


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

SLAUKO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn kwie 08, 2013 11:19

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: SLAUKO » sob kwie 27, 2013 19:51

Witam.
Ja też mam problem z drgawkami w silniku AHF (sterownik 038906018BM ) 102 kkm pewne , tylko że oprócz opisywanych drgawek przy dojeżdżaniu do świateł ,które znikają po odłączeniu impulsatora mój ma też drgawki na postoju (po lekkiej przygazówce znikają i pojawiają się znów po jakimś czasie).Czytałem ,że podmiana sterownika na 038906018GQ rozwiązała sprawę. Mam pytanie ,czy ktoś może podmieniał na taki sterownik , lub ma taki sterownik i drgawki też są.



arka10
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pt lip 21, 2006 20:45
Lokalizacja: Poznań

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: arka10 » ndz kwie 28, 2013 19:31

Co wy tak wszyscy Vag i Vag jak gdyby to była jakaś wyrocznia. Po prostu trzeba wziąść młotek i torx, popuścić pokrywę pompy ale tylko trochę i puknąć młotkiem w stronę paska ( na chodzącym silniku ). Obroty powinny się trochę zmniejszyć.
Wystarczy 0,01 do 0,02 mm. Dawka paliwa jest zbyt wysoka.
Ot i wszystko.



Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: munior » ndz kwie 28, 2013 21:48

arka10 pisze:Co wy tak wszyscy Vag i Vag jak gdyby to była jakaś wyrocznia.
:bajer: Nie żadna wyrocznia ,tylko odczyt tego co sie ustawiło :chytry: Bo każdy wolałby wiedzieć jaką ma dawkę ustawioną ,a bez vaga nigdy się tego nie dowie ,i raczej mało prawdopodobne żeby trafił na oko w taką ,jaką by chciał :hmm: Ustawiałem dawkę dziesiątki ,jak nie setki razy...mimo wprawy ,nie ma opcji żeby ustawić ją prawidłowo na oko ,a już na pewno obroty sinika nie są tu wyznacznikiem prawidłowo ustawionej dawki :hmm:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

bart1337
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lip 09, 2012 13:56
Lokalizacja: Chełm/Lublin

Re: Silnik a sterownik? Problemy drgania i szarpania?

Post autor: bart1337 » pn kwie 29, 2013 11:06

arka10 pisze: Wystarczy 0,01 do 0,02 mm.
Chciałbym dodać tylko od siebie, że te 0,01mm przesunięcia musiałem dosyć mocno wywalczyć zwykłym młotkiem :bigok: Pukanie delikatnie gumowym nic nie dawało.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości