Strona 2 z 2

: ndz maja 30, 2010 18:40
autor: grzegorz07555
sprawdź koło na wale ( wystarczy że lekko się wyrobi i lipa)
(munior - sam jesteś jak półksiężyc) :green_fuck:

[ Dodano: 30 Maj 2010 18:55 ]
może śruba od koła?

[ Dodano: 30 Maj 2010 19:03 ]
fleshu pisze:
grzegorz07555 pisze:sprawdź świece żarowe,
Kolega nie mieszka na Syberii > a świece żarowe grzeją dopiero poniżej 4 stopni.
mam zwate na czujniku temp. zew i przy +10 pokazuje mi że jest -5.
pytanie do Fleshu:
czy moje świece żarowe się załączają jak w Syberii?
czy jest to przyczyną że moje auto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku? :foch:

: ndz maja 30, 2010 23:22
autor: fleshu
grzegorz07555 pisze:czujniku temp. zew
O temperaturze informuje kompa czujnik zespolony temperatury > zespolony> czyli 2 czujniki w jednym > jeden obwód na licznik, drugi na ECU.
Czujnik wpięty jest do rury z płynem chłodzącym > więc temperatura nie jest łapana z powietrza ale z cieczy.
Wypięcie całkowite wtyczki (zerowy opór) spowoduje bardzo długie (około 20s) grzanie świec żarowych.
Zwarcie na wtyczce da efekt odwrotny > przekaźnik świec poda sygnał bardzo krótkiego grzania.

Co do oceny sytuacji > można zmienić połowę silnika > pewnie w końcu się utrafi.
Albo...
VAG> Engine > wskazanie temperatury
VAG>Instruments> wskazanie temperatury
Temperatura pochodzi z tego samego czujnika > więc powinna być możliwie zbliżona do siebie > tolerancja do 5 stopni > inaczej czujnik na śmietnik.
grzegorz07555 pisze:czy jest to przyczyną że moje auto ma problem z odpaleniem na ciepłym silniku?
Uszkodzenie czujnika lub zwarcie w obwodzie da właśnie taki efekt > na zimnym od strzała > na ciepłym 3-6 sekund zanim załapie.

: pn maja 31, 2010 10:06
autor: niebieski91
podłącze sie pod temat

mój 1Z w ogóle nie chce palić na zimnym - moge go kręcić do bólu - zapala dopiero kiedy wcisnę mu gazu i przytrzymam

był wymieniany rozrząd ale przed wymiana było to samo - kąt wtrysku ustawiony dobrze
ciepły pali od strzała - gdzie szukać winy ??
filtr paliwa wymieniony - powietrza nie łapie zaworek powrotny sprawny paliwo nie cofa sie

i drugie pytanie troche z innej beczki - Sharan (AFN z 99r.) z kolei ma problem z odpaleniem na cieplo - zimny od strzała ciepły w zależności od temperatury silnika trzeba kręcić 3-5 s.
rozrząd nowy - kąt wtrysku gites, filtry (wszystkie) i czujnik temperatury wymieniony

: pn maja 31, 2010 12:33
autor: grzegorz07555
fleshu, dzięki za podpowiedź. pzdr.

: pn maja 31, 2010 13:38
autor: fleshu
niebieski91 pisze:mój 1Z w ogóle nie chce palić na zimnym
Engine > recode > zmień kodowanie silnika na automat > ma poprawioną mapę startową > to na wstępie wykluczy błąd mapy.
Można jeszcze podnosić dawkę startową.
Układ paliwowy i zaworek zwrotny.
Jest jeszcze parę rzeczy, o których nie wspomniałem > ale wpierw posprawdzaj te ww.

: pn maja 31, 2010 13:41
autor: niebieski91
fleshu pisze:Układ paliwowy i zaworek zwrotny.
:dol: :dol: :dol:
niebieski91 pisze:filtr paliwa wymieniony - powietrza nie łapie zaworek powrotny sprawny paliwo nie cofa sie

: pn maja 31, 2010 15:09
autor: arwam
panowie problem z zapowietrzaniem się układu byłby wtedy gdyby podczas kręcenia rozrusznikiem nic z wydechu nie leciało.
natomiast biała chmura dymu wskazuje na to że kąt wtrysku jest znacznie opóźniony.
do sprawdzenia kąt wtrysku a wcześniej jak odpalisz sprawdź czy koło na wale chodzi prosto.
ale na dzień dobry rusz pompę w kierunku silnika o jakieś 2-3mm
poprawa będzie napewno.
chyba ze już silnik niemal kompresji nie ma to wtedy objaw będzie taki sam. czy zdjęcie wtyczki z czujnika temp poprawia sytuację ?

log

: ndz cze 13, 2010 17:22
autor: adicbr
Obrazek

Witam udało mi sie zdobyc vaga w grupie 000 pokazuje cos takiego jak na zdięciu powyżej.

: ndz cze 13, 2010 18:57
autor: bradley
Sprawdz ustawienia rozrzadu. Wszystko wskazuje na to, ze masz przestawiony. (2 okienko i 000)

: sob cze 19, 2010 13:14
autor: grzegorz07555
fleshu pisze:
niebieski91 pisze:mój 1Z w ogóle nie chce palić na zimnym
Engine > recode > zmień kodowanie silnika na automat > ma poprawioną mapę startową > to na wstępie wykluczy błąd mapy.
Można jeszcze podnosić dawkę startową.
Układ paliwowy i zaworek zwrotny.
Jest jeszcze parę rzeczy, o których nie wspomniałem > ale wpierw posprawdzaj te ww.
Fleshu, okazało się że przyczyną kiepskiego odpalania na ciepło był rozrusznik (całe szczęście), za rozrusznik od passata B4 dałem 150 zł, robocizna za free. Pzdr.