Jakie spalanie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jaruhna
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr sty 16, 2008 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: jaruhna » pt maja 28, 2010 16:31

grubby, przy tych 2 tys to nawwet nie wrzucaj 6 biegu bo auto bedzie sie meczylo a glownie sprzeglo jak bedziesz przyspieszal.
dopisuje sie do klubu spalania miedzy 7-8.5 80% miasto przez 200km z tym ze poza zimnym silnikiem wskazówka obrotomierza bardzo czesto dochodzi do 3800-4000 rpm
sie jedzie... :bigok:


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/337][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/337/3/2[/img][/url]

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt maja 28, 2010 16:46

krzysiekp pisze:a jakie macie spalanie na biegu jałowym?
ile l/h?

bo mi pokazuje 0.8-0.9 l/h

pozdr
:gora: Eee to ja chyba mam coś popsute, na goącym (90C), wszystko wyłączone (oprócz silnika) na jałówce pokazuje 0,3-0,4 l/h
:smoke:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

krzysiekp
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob maja 13, 2006 00:28
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: krzysiekp » pt maja 28, 2010 16:55

Bronco pisze:
krzysiekp pisze:a jakie macie spalanie na biegu jałowym?
ile l/h?

bo mi pokazuje 0.8-0.9 l/h

pozdr
:gora: Eee to ja chyba mam coś popsute, na goącym (90C), wszystko wyłączone (oprócz silnika) na jałówce pokazuje 0,3-0,4 l/h
:smoke:
ale Ty masz 110KM czyli na pompie - czyt. najmegaoszczędniejszy silnik ;) a nie pompowtryskiwaczach, wiec stąd ta różnica


krzysiekp
Golf III GTI TDI 20Jahre
Golf IV Kombi ASZ 130KM
Wrocław

Awatar użytkownika
Bronco
Red Devil
Red Devil
Posty: 216
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:04
Lokalizacja: Półkula Północna

Post autor: Bronco » pt maja 28, 2010 17:05

krzysiekp pisze:
Bronco pisze:
krzysiekp pisze:a jakie macie spalanie na biegu jałowym?
ile l/h?

bo mi pokazuje 0.8-0.9 l/h

pozdr
:gora: Eee to ja chyba mam coś popsute, na goącym (90C), wszystko wyłączone (oprócz silnika) na jałówce pokazuje 0,3-0,4 l/h
:smoke:
ale Ty masz 110KM czyli na pompie - czyt. najmegaoszczędniejszy silnik ;) a nie pompowtryskiwaczach, wiec stąd ta różnica
:gora: Nie mogli trochę więcej takich wyprodukować...
:chytry:


[img]http://kaspertino2.republika.pl/Borowka.jpg[/img]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22164][img]http://www.motostat.pl/user_images/22164/icon1.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
sklejku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 359
Rejestracja: ndz lut 14, 2010 21:52
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: sklejku » pt maja 28, 2010 17:37

jaruhna pisze:7-8.5 80% miasto przez 200km z tym ze poza zimnym silnikiem wskazówka obrotomierza bardzo czesto dochodzi do 3800-4000 rpm
to ladny wynik jak na te obroty bo mi przy tych obrotach pali 15...


Zawsze warto mieć pod nogą więcej niżeli mniej ale w głowie mieć więcej jak w nodze to tak ku przestrodze

perki
...
...
Posty: 2363
Rejestracja: wt gru 09, 2008 10:18
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: perki » pt maja 28, 2010 21:54

Bronco pisze:
grubby pisze:powiem wam że kamień z serca mi spadł,dzisiaj zrobiłem trase 64km 90% trasa i 5,5l wyszło,jazda taka jak zwykle bez szaleństw ale i bez wleczenia się.Starałem się utrzymywać obroty w okolicach 2tyś.

:gora: Ależ to typowy emerycki PSJ
:bajer:
na trasie 5 bieg i 2 tys to nie PSJ ;> przeciez jak by chcial jechac 3 tys obr to by pedzil ze 150 :D

psj to chyba jazda na niskich obrotach i zmiana biegu ,a gaz w podloge i zmiana biegu a potem ost bieg i 5 tys obr nie powinno szkodzic autku bo bylo by to bez sensu



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » sob maja 29, 2010 03:08

szadrak pisze:To zależy czy silnik jest rozgrzany,tzn. ma temp roboczą i jeszcze czy jest klima włączona i na którym biegu jest nawiew. Jak jest silnik rozgrzany to u mnie wskazuje 0,6l/h. Jak jest jak wyżej + klima to 0,8-0,9. A jak ustawie temp na najniższa i wentylatory chodza na max to pokazuje 1l/h. A jak jeszcze do tego dojdzie ogrzewanie tylnej szyby to 1,1l/h
Heheh > to zależy głównie od fis-a > kto ma nowszy > bo tylko w nowszym spalanie na jałowym przeskakuje na godzinowe.
Mój biedny AHF >>> Dane bez BOX-a (FGAmotorsport > 30PS i 50Nm):
5,5 do 6,6 litra na 100km w autostradówki.
Teren zabudowany/ miasto > do 7-7,5 literów.
Z BOX-em:
Autostrada > 4,5 litra
Miasto > zamyka się w 6 litrach.

Wskazania fis > średnia ogólna z Box-em > 3,6 > zakłamana o litr.
Max wskazania fis dla dawki na jałowym 2,8 (super gorący silnik) > max 21l > but w podłodze .

Wiele zależy u mnie od PSJ i jazda ostra > bo każdy silnik inaczej ma ustawiony rozrząd (markery mechaników), inne są wydolności pomp, inny stan wtrysków (1-wszy i 2-gi stopień otwarcia) > u mnie 2-gi stopień otwarcia padł.

Dystans max na baku > razem z odpowietrzaniem:
Miasto > 900 km
Autostrada > 1250 km

Nie rozumiem tylko.... > u Kolegów z PD > cena pompo-wtrysków?
Wg producenta >
Mniejsze spalanie > bo mają płynną, elektroniczną regulacje ilości wbitego paliwa > nie posiada tego pompa VP.
Miały być większe obroty i lepsza kultura pracy > jest praktycznie tak samo.
Budowa pompo-wtryskiwacza nie powala na kolana > tak jak jego zasada działania > a sama zasada ustawienia rozrządu jest kusząca > bo taka prosta (2 koła do synchronizacji).
Czułość na nasze paliwo:
PD przetrawi mało syfu > VP wybaczy błędy.
I tu pytanie dla Kolegów znających temat > z jakiego powodu VW nie wychodził z mocą za granicę 110PS dla pomp VP > dalej użyli tylko PD.
Czy faktycznie ta pompa była zbyt słaba czy tylko PD stał się krzykiem nowej mody? (chodzi mi głównie o spalanie > które tak różni te silniczki).



mufik900
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: śr lut 16, 2005 22:29
Lokalizacja: F-RK1099
Kontakt:

Post autor: mufik900 » sob maja 29, 2010 10:06

fleshu pisze:Czy faktycznie ta pompa była zbyt słaba czy tylko PD stał się krzykiem nowej mody? (chodzi mi głównie o spalanie > które tak różni te silniczki).
W grę wchodziła norma emisji spalin EURO.



Krzy_Kowa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw maja 15, 2008 07:52
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Krzy_Kowa » śr cze 16, 2010 10:06

Mój ASV 1.9 TDI 110 KM po mieście około 6,5 l, po rozgrzaniu 2500 - 3000 obrotów 3 bieg, 4 raczej rzadko bo przy tych obrotach to jakieś 90-100 na godzinę to można jeszcze się na jakąś fotografie załapać:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości