Strona 2 z 2

: pn maja 17, 2010 22:23
autor: tjwasiak
mario78 pisze:Kiedyś mi spadł ten wężyk o którym piszesz to nie chciał jechać wogóle, zamulony totalnie od samego początku.
Wszystko zależy od konkretnego sterownika. Niedawno przekonałem się osobiście że 028906021C (8bit, bez immo, 1Z) funkcjonuje zupełnie normalnie z odpiętym wężem do MAP sensora :grin:

: pn maja 17, 2010 22:33
autor: munior
mario78 pisze:Najlepiej podmienić zawór N75 z innego auta i się przejechać
Dobry pomysł gdyby nie to
Velthar pisze:Tylko jak wężyki są trafione to podmiana nic nie da
Najszybciej znleżć przyczynę podłączając pod vaga i logując dynamicznie grupę 003 przepływomierz i 011 ciśnienie doładowania .Wtedy od razu wiadomo co jest przyczyną.Szkoda że kolega mieszka daleko bo podepło by się kabelek ,chwila jazdy i wszystko jasne bez grzebania w aucie.

: pn maja 17, 2010 22:47
autor: Velthar
munior pisze:Szkoda że kolega mieszka daleko bo podepło by się kabelek ,chwila jazdy i wszystko jasne bez grzebania w aucie.
może niech napisze w swoim forum regionalnym :) pewnie znajdzie się ktoś kto pomoże przy autku pogrzebać.

: wt maja 18, 2010 03:50
autor: kubik78
podpinam się z własnym pytaniem

mam ALE z programem.

na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.

Podłączałem VAG i jakiś inny program u pompiarza i żadnych błędów.

Co proponujecie sprawdzić?

Czy to może przypadłość wszystkich 1.9 5-biegowych że różnica między 3 a 4 biegiem jest tak wyraźnie odczuwalna.

: wt maja 18, 2010 09:10
autor: radmen2
na poczatek wymienie przewody, moze to cos da. moge tez zrobic dynamiczne logi tylko powiedzcie w jaki sposob je sie robi?

: wt maja 18, 2010 23:38
autor: tjwasiak
kubik78 pisze:(...) mam ALE z programem.

na 1,2,3 biegu śmiga jak wyścigówka, 4 i 5 to straszna zamuła. Tak duża że czasami wyprzedzanie osobówki jadącej 110kmh jest zbyt trudne.
No tak, 3 bieg się kończy, a na 4 tym słabo jedzie. Ciekawe co tam w tym programie narzeźbione. Proponuję zrobić log dynamiczny (003, 008 i 011) na 4 biegu i wszystko będzie jasne.

Nie jest to zjawisko normalne, ja mam wrażenie że 1 i 2 są za krótkie, na 3 ładnie jedzie, ale ani na 4, ani na 5 problemów nie ma.

: śr maja 19, 2010 16:40
autor: radmen2
zrobilem dzis dynamiczne logi, od 1 do 5 biegu, prosilbym o analize logow.
Link do tematu w diagnostyce http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531

: czw maja 20, 2010 08:50
autor: tjwasiak
Mi to wygląda na problem z N75 jeśli tak przeładowuje, no chyba że gruszka jest uszkodzona w turbosprężarce - pominięcie N75 pomoże to sprawdzić.

: czw maja 20, 2010 10:03
autor: munior
tjwasiak pisze:Mi to wygląda na problem z N75 jeśli tak przeładowuje, no chyba że gruszka jest uszkodzona w turbosprężarce - pominięcie N75 pomoże to sprawdzić.
Dokładnie ,jak zrobić bajpas odpowiedziałem ci tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4046531#4046531 a w zasadzie napisałem to samo co inni

: czw maja 20, 2010 10:14
autor: tjwasiak
Ale co ciekawe, taki poziom doładowania nie powinien prowadzić do żadnych błędów przy tym sterowniku!!!

Jeden z moich 1Ztów miał ten sam sterownik silnika i powerboxa. Ładował 1,25 bara praktycznie cały czas przy mocniejszym wciskaniu gazu... Problemem było to, że lepiej jechał od 120, niż do 120, ale żadnych błędów nie było, poziom wysterowania N75 "w normie". Obecnie, po przesiadce na 16bit wirus wymaga niższe doładowanie, auto jeździ dużo lepiej w całym zakresie obrotów...

: czw maja 27, 2010 18:06
autor: radmen2
no wiec przewody wymienione i brak poprawy. wychodzi na zawor N75.

: czw maja 27, 2010 18:11
autor: pepsik1
spróbuj jeszcze się z kimś podmienić zaworami, i wtedy na stówę będziesz miał pewność że na pewno to to

: czw maja 27, 2010 18:14
autor: radmen2
niestety nie mam z kim sie podmienic, chyba ze pasowalby od toledo '99 110 KM. jesli nie zaworek to co jeszcze?

[ Dodano: 03 Cze 2010 12:04 ]
zmostkowalem przewody razem i po przejechaniu sie stwierdzilem ze chodzi jak trzeba, wyszlo na wine zaworka. Sprobowalem go przeczyscic, po rozkreceniu okazalo sie ze sprezynka jest polamana i posiada ok. 2/3 oryginalnej dlugosci, zlozylem wszystko z powrotem niestety nic to nie dalo.
Ps. przy zmianie przewodow podcisnienia zdlajem przewod idacy od turbiny do intercoolera. Zauwazylem tam dosc sporo oleju. Chyba to nie jest normalne..

[ Dodano: 20 Cze 2010 11:01 ]
no i w koncu zaworek wymieniony a autko smiga jaka ta lala, na kazdym biegu dochodzi do 4-4,5 tys obrotow. dzieki za pomoc.