Post
autor: Naparstek » pn maja 10, 2010 10:33
Może pompa oleju szfankuje, może zacina się w niej zawór przelewowy i podaje za duże ciśnienie, skoro sprężanie jest i kanały drożne
Po przejrzeniu książki napraw Golfa MK4 nasunęła mi się jeszcze jedna myśl. Jest tam napisane : "...ważnym elementem podzespołu filtra oleju jest zawór odcinający. Przy nie pracującym silniku, gdy nie ma ciśnienia zawór jest otwarty.Zamyka się kiedy ciśnienie oleju osiągnie określoną wartość... Poprawność działania zaworu odcinającego i ciśnienie oleju można sprawdzić za pomocą przyrządu V.A.G. 1342 (ciśnieniomierz) i 1527B (lampka kontrolna z diodą). W tym celu wymontuj zawór odcinający i zamontuj go w ciśnieniomierzu, który umieść w miejsce zaworu w korpusie obudowy filtru oleju. Na biegu jałowym dioda powinna się zaświecić przy ciśnieniu oleju właściwym dla danego silnika (1,6/ 1,8/ 2,0 i 2,3 od 0,12 do 0,16 MPa). Przy prędkości 2000 obr/min wartość ciśnienia powinna wynosić min 0,2 MPa. Mniejsze ciśnienie świadczy o uszkodzeniu zaworu odcinającego albo pompy oleju lub o zużyciu łożysk wału korbowego. Przy wyższej prędkości obrotowej wartość ciśnienia oleju nie powinna przekroczyć 0,7 MPa. Jeżeli jest większa, należy wymienić zawór regulacji ciśnienia oleju..."
Ostatnio zmieniony pn maja 10, 2010 22:39 przez
Naparstek, łącznie zmieniany 1 raz.