Grzejacy sie 1.6td 1V po deptaniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » sob maja 08, 2010 15:18

Michaś_1977 pisze: Nie ma co porównywać fabrycznej roboty do dziur zrobionych wiertłem na własne życzenie :bajer:
dziura jest dziura, jak dobrze samemu wywiercona to raczej nie różni się od fabrycznej roboty, no chyba że całkowita druciarnia to oczywiście sie zgodze ;)

[ Dodano: 08 Maj 2010 15:22 ]
a co do chłodnicy to sie nie wypowiadam bo u mnie jest tak samo duża jak u kolegi grandi ;D rzadko sie zdarza żeby ponad połowe mi skoczyła temp, no raz jak go pałowałem 180km/h po A4 to skoczyła do 3/4 więc odpuściłem ;)



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob maja 08, 2010 18:21

a czy temperatura może za szybko wzrastać jak turbo za słabo pompuje? powiedzmy (0,5-6bara) ?



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » sob maja 08, 2010 18:47

przecież turbo nie pompuje na zasadzie 01 (ON/OFF) takze przez wiekszosc czasu jak jedziesz to takie ciśnienie ładuje więc czemu miały sie grzać z tego powodu ;) ?



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob maja 08, 2010 18:53

no tak , ale np. przy podniesionej dawce bez podnoszenia turbiny silnik się szybciej grzeje. więc czy po podniesieniu dodatkowo turbiny silnik będzie się mniej grzał niż na samej dawce?

mianowicie mam ten sam problem. po wymianie uszczelki pod głowicą silnik się bardziej grzeje jak depnę. turbo narazie ustwione na serię (dmucha max 0,6) ale pompę mam rozregulowaną i nie wiem czy grzanie silnika może mieć z nią też coś wspólnego.
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 19:00 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » sob maja 08, 2010 18:59

Jak dawkę podkręciłeś na pompie to musisz podkręcić turbo bo tak jak mówisz będzie się szybciej grzał a jak podkręcisz to więcej powietrza będzie dostawał co za tym idzie będzie lepsze chłodzenie.


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob maja 08, 2010 19:04

tak podejrzewałem, więc turbo za słabo dmucha do tej mojej nieszczęśnie rozregulowanej pompki przez niekompetentnego mechanika. przed wymianą uszczelki pod głowicą wszystko leciało super, dawka była idealnie ustawiona oraz turbo, poza tym, że wywalało płyn nic się nie działo. więc pompa tak czy siak musi wylądować u pompiarza do ori ustawienia..
Ostatnio zmieniony sob maja 08, 2010 19:05 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » sob maja 08, 2010 19:06

No daj do wyregulowania chyba, że chcesz większą moc no to podkręć jeszcze turbo ;]


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob maja 08, 2010 19:10

chcę aby auto jedziło jak seria narazie :) a potem znów zostanie przymodzone jak przed remontem :) ale turbinę podkręcę do 0,9 aby sprawdzić czy się bedzie mniej grzał bo teraz jest porażka.. a jak dam za małą dawkę to znowu ma muła jak cholera, nic nie kopci ale pod górkę ma problem wjechac.



Awatar użytkownika
koVWal
Golf Uzależnia
Golf Uzależnia
Posty: 497
Rejestracja: czw sty 28, 2010 12:22
Lokalizacja: Teresin/ Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: koVWal » sob maja 08, 2010 19:12

Jak dasz za małą dawkę... Ile kręciłeś śrubą?


Moje MK2 ;)
viewtopic.php?t=304644
Moje byłe MK3 TDI GTI 20 JAHRE----> viewtopic.php?f=88&t=363229

Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » sob maja 08, 2010 19:19

ja miałem srubę przed remontem głowicy o max 1,4 obrotu. trochę przykopcił na przygazówce, dawka była ustawiona super. po podniesienu turbiny na 1,1 nic nie kopcił nawet przy pedale w ziemi na każdym biegu, tylko na dole trochę zanim się T2 obudziła. leciał super a teraz to nie potrafię już ustawić jak było bo mi "znawca" mechanik rozkręcił tą srubę we wszystkie strony świata po parę obrotów w tą i spowrotem. o innych śrubach już nie wspomnę ( regulacji na przyspieszaczu i regulacji na biegu jałowym) teraz to bieda 160 osiągnąć..



Awatar użytkownika
xxxGlaDxxx
...
...
Posty: 1200
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: xxxGlaDxxx » ndz maja 09, 2010 11:56

no to rzeczywiście bieda jak SB-ek do 160 sie ledwo rozpedza ;) aczkolwiek gdzie ty masz drogi zeby sie tyle rozpędzic !? swoja droga, znajdz kogos kompetentnego i niech ci tą pompe doprowadzi do porządku jak powinno być i będzie po sprawie.



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » ndz maja 09, 2010 12:39

BENITO pisze:grandi, Nie miały takiej samej. W SB jest największa chłodnica jaką wsadzali do MK2, chyba nawet G60 ma taką samą. Jeśli masz taką samą jak w SB to znaczy że była rzeźba.
wez pod uwage ze ktos juz mogl ja wczesniej zamienic :) np ja tak mam i mam ta na ostatni wpust w pasie przednim



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Post autor: człek » ndz maja 09, 2010 12:44

pompy nie podmienił bo była przez poprzedniego własiciela wymieniana i ma napisy markerem z boku.

ale coś jest nie tak ze on tak słabo leci.

jak jest pompa rozregulowana to może być silnik słabszy? mimo tego ze dawka jest powiedzmy wyższa (teraz mi to ciężko ustalić czy jest odpowiednia ale lekko kopci na czarno przy depnięciu, turbo dmucha 0,6 bo tak ustawiłem narazie)

czy kąt wtrysku ma się jakoś do mocy także?

tak leciał wcześniej więc chyba coś jest nie tak..
film
Ostatnio zmieniony ndz maja 09, 2010 12:46 przez człek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz maja 09, 2010 17:40

czy kąt wtrysku ma się jakoś do mocy także?
jakoś się ma; na późnym kącie lepiej się wkręca na obroty, ale może gorzej zapalać na zimno, i temp podczas butowania wyższa,
na wczesnym jest lepsza reakcja na gaz, i doł obrotów jest lepszy,


Co do obniżenia temp silnika, wie ktoś może czy są 'zimniejsze" termostaty np ok 80 st? ew od jakiegoś innego silnika??


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości