Strona 2 z 2

: czw maja 06, 2010 11:19
autor: arwam
MaRo1705 pisze:wszystko ladnie pieknie ale jak to sie ma do zywotnosci silnika wieksze dawki nie zawsze sa zdrowsze a moga szkodzic zawory moga po tylku dostac od tego
chyba że będziesz deptał do samego spodu cały czas
w dieslu nie jest tak jak w benzynie że moc regulujesz ilością mieszanki o stałym składzie ( w przybliżeniu)
w Dieslu moc regulujesz za pomocą ilośći paliwa doprowadzonego do cylindra na każdy suw pracy, przy stałej ilości powietrza.
a turbo pompuje Ci tym więcej im więcej paliwa silnika dostaje, chyba że wcześniej zaczyna ECU zbijać ciśnienie.

jeśli nie dymito bym sięnie martwił.
proponowałbym tylko zrobić logi z wypiętym urządzeniem i zrobić to ponownie z wpiętym i porównać w szczególności kąt wtrysku czy nie zostaje przyspieszony.
jeśli nie to ja bym się nie martwił tylko cieszył z tego że pozostałe 900zł które by trzeba było przeznaczyć na program zostało w kieszeni a mocy przybyło.
co jednak nie zmienia faktu że program będzie zawsze lepszy bo kostka oszukuje ECU zmieniając wartości odczytane przez czujniki.
więc powoduje zmianę nastaw w całym zakresie pracy co może się nie korzystnie odbić na sprzęgle i dwumasie.
natomiast robiąc program możesz go dowolnie modelować

: czw maja 06, 2010 21:45
autor: tjwasiak
Kąt wtrysku raczej nie ulegnie zmianie. W diagnostyce pewnie nic nie będzie widać. A skoro polewamy więcej (czyli dłużej mierząc w kątach obrotu wału, to powinniśmy polać wcześniej) - czyli brak zmiany kąta wtrysku nie jest moim zdaniem pozytywnym zjawiskiem.