Brak mocy 3,5 tyś obrotów błąd 17965 - AUY - LOGI

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 16, 2010 11:36

PacekPlacki pisze:Co dalej sprawdzać czy może myśleć odrazu o czyszczeniu turbiny. ???
błąd wskazuje jednoznacznie na zapieczenie zmiennej geometrii ale włącz sobie jeszcze grupę 011 w trybie BS i w tym czasie obserwuj sztangę przy turbo - jeśli będzie się poruszać w zakresie kilku milimetrów lub wcale a ręką nie da jej się podciągnąć do góry w stronę kolektora ssącego to albo sztanga wewnątrz gruchy zablokowana albo zmienna geometria stoi. Możesz jeszcze wtedy zdemontować rury dolotu powietrza z filtra powietrza do turbo i trochę się nagimnastykować aby zdjąć klips, który zabezpiecza sztangę przed zsunięciem się z dźwigni regulującej położenie łopatek zmiennej geometrii (uważaj aby klips nie poleciał na matę wygłuszającą pod silnikiem, wystarczy go tylko od góry energicznie popchnąć z obydwu stron od góry w dół szczypczykami i zeskoczy) a następnie zsuń sztangę z dźwigni i spróbuj najpierw pociągnąć sztangę do siebie (jeśli nie wybije jej do góry od razu sprężyna znajdująca się wewnątrz gruszki) jeśli sztangą nie będziesz mógł poruszać w stronę gruchy i do góry to ona będzie zacięta a jeśli sztanga wewnątrz gruchy będzie chodzić w pełnym zakresie z wyczuwalnym oporem podczas jej wciskania w stronę gruchy to następnie spróbuj ruszyć samą dźwignią regulacji łopatek na turbosprężarce - jeśli będzie stawiać opór to turbo trzeba zdemontować, rozebrać i wyczyścić.


Obrazek

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » wt kwie 20, 2010 21:54

Dziś robiłem próbę na BS - 11 gruszka chodzi ładnie i leciutko leżałem pod samochodem i obserwowałem słychać jak turbo się załącza i wyłącza przy okazji wyczyściłem EGR był tak zalepiony jakby nałożyć na niego błota ale to nie pomogło przeładowanie dalej jest nic się nie zmieniło - nie mam pojęcia co jeszcze zrobić chyba oddam auto do serwisu.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 20, 2010 23:11

sprawdź jeszcze czy nie masz zagiętego, zagniecionego lub zapchanego brudem wężyka łączącego N75 z obudową filtra powietrza (wtedy też będzie błąd przeładowania) ewentualnie wypnij wężyk z króćca przy gruszce siłownika podciśnieniowego turbosprężarki i zrób log dynamiczny 011 - jeśli będzie niedoładowanie to powodem będzie to co napisałem powyżej lub źle podpięte wężyki podciśnienia, jeśli mimo wypięcia wężyka z gruchy nadal będzie przeładowanie to nie pisz, że zmienna geometria pracuje prawidłowo podczas jazdy na obciążeniu bo to nie jest wtedy możliwe.


Obrazek

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » śr kwie 21, 2010 09:50

Ok dziś zrobie tak jak mówłeś z logami bo wężyka do filtra w tym modelu nie ma i nie zauważyłem żeby gdzieś było mniejsce na niego, jeżeli nic z tego nie wyjdzie to wyciągam turbinke do czyszczenie , wczoraj oglądałem na you toubie jak powinna chodzic gruszka i trochę dało mi to do myślenia wydaje mi sie że moja chodzi trochę za ciężko tz. powrót do góry ma tak jakby za wolny nie odbija dynamicznie.
A w węzykach podciśnienia nikt nie grzebał więc raczej nie powinny bić żle popodłączane bo wcześniej auto chodziło dobrze , ja jak zamieniałem zaworki to je znaczyłem który i gdzie.
Ostatnio zmieniony śr kwie 21, 2010 10:59 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 2 razy.



lukasz4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt gru 04, 2009 17:00
Lokalizacja: Nowe Miasto nad Pilicą

Post autor: lukasz4 » śr kwie 21, 2010 10:23

Sztomel pisze:sprawdź jeszcze czy nie masz zagiętego, zagniecionego lub zapchanego brudem wężyka łączącego N75 z obudową filtra powietrza (wtedy też będzie błąd przeładowania) ewentualnie wypnij wężyk z króćca przy gruszce siłownika podciśnieniowego turbosprężarki i zrób log dynamiczny 011 - jeśli będzie niedoładowanie to powodem będzie to co napisałem powyżej lub źle podpięte wężyki podciśnienia, jeśli mimo wypięcia wężyka z gruchy nadal będzie przeładowanie to nie pisz, że zmienna geometria pracuje prawidłowo podczas jazdy na obciążeniu bo to nie jest wtedy możliwe.
Ja miałem taki problem, że przewód łączący zawór n75 z gruchą był przetarty, tzn otulina na nim, grucha chodziła a jednak czasami zdarzało się przeładowanie, ten przewód poprostu zasysało do środka bo ścianka była cienka. Taka pierdoła raz zaciskało ten przewód a raz nie i bądź tu zdrowym.



Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pt kwie 23, 2010 18:58

17965 CD....................

Nie miałem czasu żeby pobawić się z tym problemem dalej ale znalazłem pare minut i nagrałem BS blok 11 zachowanie gruszki i turbiny gdzie wyraźnie słychać moment załączenia i wyłączenia na BS gruszka chodzi ładnie tak mi się wydaje widać na filmiku.
Co mnie zastanawia na zwykłym teście N75 widać jak gruszka chodzi i po każdym ruchu tak jakby słabła wkońcu zatrzymuje się.

FILMIK BS - b11



Czy jest jakaś szansa????
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:16 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 23, 2010 20:17

z ruchu sztangi na filmiku widać, że układ gubi gdzieś podciśnienie, sztanga nie jest wciągana w stronę gruchy do oporu gdyż dźwignia sterująca pierścieniem poruszającym łopatkami nie opiera się nawet na ograniczniku, sztanga w stronę gruchy powinna być wciągana z taką samą prędkością w stronę gruchy jak jest z niej wypychana przez sprężynę wewnątrz gruchy. Odłącz z układu podciśnień sterowanie EGR-em i klapą gaszącą i podłącz wężyk od pompy vacuum bezpośrednio przed zaworek jednokierunkowy przed N75 albo wręcz wepnij ten wężyk bezpośrednio do górnego lewego króćca N75 - wtedy będziesz miał test z podciśnieniem podanym bezpośrednio na N75 i wykluczysz nieszczelności na pozostałych wężykach i tym z akumulatora podciśnienia i wtedy zobacz w jakim zakresie i z jaką szybkością będzie sztanga wciągana w stronę gruchy. Jeśli nadal tak jak na filmiku nie będzie się dźwignia opierać o ogranicznik jej skoku to spróbuj pomóc jej ręką - możliwe, że się mechanicznie przycina. Co mnie zastanawia to fakt, że sztanga odskakuje od gruchy a ciśnienia doładowania nadal zbyt duże więc możliwe, że N75 ma niedrożny króciec ATMO lub wężyk z niego wychodzący jak pisałem wcześniej. Pisałeś, że N75 nie ma wężyka łączącego go z obudową filtra powietrza więc jeśli możesz to wklej jego fotkę jak to u Ciebie wygląda bo to mnie ciekawi.
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:24 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pt kwie 23, 2010 20:23

Dzisż nie dam rady ale jutro pogrzebie i zobacze co się będzie działo, czyli jest szansa że to nie wina zapieczonych kierownic ? bo nie chce mi się zabardzo tego rozbierać tym bardziej że turbo jest razem z kolektorem . :kac:
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:24 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 23, 2010 20:26

kierownice zapiekają się tylko w pozycji maksymalnego doładowania czyli ze sztangą maksymalnie wciągniętą w stronę gruchy a u Ciebie tak nie jest więc przyczyna będzie inna - to jest moje zdanie.


Obrazek

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » pt kwie 23, 2010 20:36

W takim razie jutro kupuje węzyki i wymieniam wszystkie na nowe przydałby mi się jakiś schemat podłączeń dla pewności i wzoru.

Na forum znalazłem coś takiego czy tak to ma wyglądać i u mnie ??
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 20:55 przez PacekPlacki, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt kwie 23, 2010 21:00

Tu masz w miarę przejrzysty schemacik podciśnień :
Obrazek

ale zanim kupisz wężyki podciśnienia to kup sobie krótki odcinek wężyka ogrodowego po 4 zł za mb np. w Praktikerze z wewnętrznym oplotem wzmacniającym o średnicy wewnętrznej 3 mm i podłącz go wg ww. schematu pomiędzy króciec przy trójniku na wężu idącym z pompy vacuum do serwa a króćcem VAC przy N75 i wtedy sprawdź reakcję sztangi. POtem podpinaj ten wężyk włączając kolejno w układ akumulator podciśnienia, potem EGR i na końcu N239 i będziesz wtedy po pogorszonej reakcji sztangi na którym obwodzie podciśnień gubi się podciśnienie. Wymienić profilaktycznie na razie tylko wężyk idący z króćca OUT N75 do gruchy przy turbinie.
Ostatnio zmieniony pt kwie 23, 2010 21:10 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
PacekPlacki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
Lokalizacja: PŁOCK

Post autor: PacekPlacki » wt maja 18, 2010 10:59

Problem rozwiązany czyjnik cisnienia doładowania który jest na rurze do interkulera połączenie ( intercooler , koletor ssący ) VAG go nie pokazywał.


Dzięki za pomoc !!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 233 gości