Strona 2 z 10

: sob mar 13, 2010 19:54
autor: Fucker
Fahoo,


No to luzur, mamy następnego delikwenta.



Tak dla informacji czytających ten wątek.
Ja wraz z luzur, walczymy z tym problemem. Wymieniamy się informacjami poprzez PRIV.

Fahoo, moge ci tylko tyle powiedzieć, że nie jest to pompa wtryskowa, bo moja miała tylko 30tyś km nalatane jak ją kupowałem i była kupione w serwisie BOSCHA.

Wtryski to też raczej nie są, bo ja włożyłem z ASV 220/300 bar do mojego 1Z'eta. Tylko , że wtryski były sprawdzane przed włożeniem na maszynie.

Wydaje mi się, że pompa nie wyrabia z dawką paliwa. Kiedyś mi tylko tak robiło, jak silnik był zimny, a teraz już powoli zaczyna robić tak, jak jest ciepły. Sam walczę z tym problemem.

Tu mój wątek. Przy końcu tematu zaczyna się rozmowa, o dziwnym stukaniu przy 1100-1200obr.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: sob mar 13, 2010 21:05
autor: Fahoo
Fucker, u nie tez na początku na wtryskach ori z ahu szarpało z rana a potem nikło po rozgrzaniu teraz napier......czy zimny czy ciepły :blush:
trzeba to rozkminic.......

-ktos podrzucił mi zeby wyjąc n108 bo to on moze sie zacierac i nie przyspiesza kąta tak jak powinien

: sob mar 13, 2010 21:13
autor: luzur
To jest bardzo dobry trop :)

: sob mar 13, 2010 22:14
autor: Fahoo
Fucker, mam identycznie jak ty!!!!!
jota w jote jak by zapowietrzanie i brak ropy w baku-dociskam gaz i problem znika
WTF?

: sob mar 13, 2010 23:06
autor: medman
Może trzeba wgrać oryginalny soft z AFN i na nim robić setup. Nie słyszałem nigdy wcześniej o szarpiących AFN-ach. Sam walczyłem dwa lata z szarpaniem. Na ori sofcie i ecu z 1z-ta nie szarpało. Zaczęło się po chipie na 8 bit-owcu. Obecnie po wgraniu na 16 bitowego ecu, ori softu z afn szarpania nie było. Po chipie też nie ma.

: ndz mar 14, 2010 10:32
autor: Fahoo
tjaaaaa........
a u mnie komp 16 bit soft nie ruszany,na ori wtryschach 195bar tez zarpie i co ty na to?



ps jak zmienic i gdzie kodowanie skrzyni?

: ndz mar 14, 2010 14:18
autor: medman
qrde ale u ciebie soft z AHU ? :rock: :rock: :rock:
Można by było zrobić podmiankę i założyć do ciebie mojego kompa tak z ciekawości sprawdzić czy coś by to dało. :okej:

: ndz mar 14, 2010 23:43
autor: Fahoo
wczoraj myslałem ze jest w miare ok
dzis na zimnym przy dawce zmniejszonej do 3,8-4,0mg/r
1bieg 1200-1400rpm i szarpanie jak na zapowietrzonym ukł wtryskowym
wiec rece mi opadają :panna:

: ndz kwie 25, 2010 19:19
autor: Matras
dopisuje się do grupy panowie :/ u mnie szarpie na 4 i 5 na szczęście nie jest to aż tak uciążliwe... problem pojawił się po wymianie wtrysków z AFN w 1Z.

: wt kwie 27, 2010 10:44
autor: semizas
Panowie, ja mam ten sam problem i powiem co wymieniłem a to i tak nic nie dało.
Od początku, drgania były minimalne, ledwo wyczuwalne, najczesciej na 3 biegu przy stałej predkosci kolo 50 km. z czasem sie nasilały i wystepowały na wyzszych biegach. Wymieniłem pompe wtryskowa, i wtryski, nic to nie dało, teraz gdy samochod jest zimny na 3 czy 4 szarpie prawe cały czas (wyjatek jak wcisne gaz do oporu albo jade na polsprzegle) a jak sie troche nagrzeje zaszarpie od świeta... dostałem informacjie ze to moze cos imobilajzer zakłucac prace pompy, ale to jak nagrzany chodzi rowno to raczej zadna częsc elektroniczna (na chlopski rozum)... cholera mnie bierze z tym szarpaniem, STAWIAM LITROWĄ FLACHE JAK KTOS MI POWIE CO Z NIM JEST NIE TAK ? ! (oczywiscie jak po radach przestanie szarpac)

P.S od filtra powietrza ida mi przewodami bombelki powietrza, moze to jest to ? fakt ze jak podłaczylem go na krotko z butelka przy filtrze (wykluczenie dziurawego przewodu) to miałem tak samo...

: wt kwie 27, 2010 10:46
autor: tjwasiak
Matras pisze:dopisuje się do grupy panowie :/ u mnie szarpie na 4 i 5 na szczęście nie jest to aż tak uciążliwe... problem pojawił się po wymianie wtrysków z AFN w 1Z.
A co siedzi w komputerze? Jeśli seria/mod pod wtryski 1Z to szarpie z powodu zbyt wysokiej dawki na niskich obrotach...

: wt kwie 27, 2010 10:52
autor: semizas
no ale jak silnik sie nagrzeje to prawie nie szarpiea, co ma komputer do temperatury ?
pozatym on potrafi szarpac na wyższych obrotach ?

: wt kwie 27, 2010 10:59
autor: tjwasiak
Co ma komputer do temperatury? Wbrew pozorom całkiem sporo... Chociażby korekcja dawek czy kąta wtrysku zależna od temperatury.

Paliwa jest za dużo w całym zakresie obrotów z tąd szarpania. Przekładanie wtrysków bez poprawnej adaptacji komputera to jak dla mnie "amerykański" tuning... Wystarczy vwvortex poczytać, dla nich jak gaśnie Check to znaczy że coś nie gra :rotfl:

: wt kwie 27, 2010 11:34
autor: Matras
tjwasiak, jest mod pod wtryski 1Z, dawka ustawiona na vagu narazie 3,4 - 3,6 bo skończyła się regulacja.
sugerujesz korektę softu? może to byc powód zwiększonego spalania? zmniejszenie dawki da jakiś efekt czy trzeba pruć mapy w kompie?