Strona 2 z 3

: wt mar 09, 2010 23:32
autor: arturo
Moim zdaniem przez 60km nie wytrze się tak krzywka to po pierwsze, a po drugie ja bym się zapytał jak te "barany" ten rozrząd wymieniali, że wcześniej nic nie zauważyli (skoro twierdzą że to nie ich wina). Prawidłowo przy wymianie paska powinno się zablokować wał rozrządu liniałem a żeby to zrobić to trza zdjąć pokrywę rozrządu. Chyba że wymieniali na "flamaster" jak większość partackich zakładów z mechanikami od "siedmiu boleści".

: śr mar 10, 2010 09:46
autor: Cinek
mogli źle ustawić rozrząd, byś może jeden zawór sie zawiesił. wg mnie pasowałoby zdjąć głowice i sprawdzić, czy czasem sie nie skrzywił.

: śr mar 10, 2010 09:50
autor: 21Golfista21
właśnie, właśnie jak wymieniali na flamaster to powinieneś widzieć ślady na pasku czy na kołach, a jeśli nie na flamaster to musieli zdejmować pokrywę wałka rozrządu i blokować wałek.

: śr mar 10, 2010 23:27
autor: Ron2n
Cinek pisze:mogli źle ustawić rozrząd, byś może jeden zawór sie zawiesił. wg mnie pasowałoby zdjąć głowice i sprawdzić, czy czasem sie nie skrzywił.
Czy to mozliwe aby jeden zawor wyskoczyl? Slyszalem ze to sie zdarza ale jest to rzadkoscia. Mechanicy z tego zakladu w ktorym wymienialem rozrzad powiedzieli ze to mozliwe.
21Golfista21 pisze:właśnie, właśnie jak wymieniali na flamaster to powinieneś widzieć ślady na pasku czy na kołach, a jeśli nie na flamaster to musieli zdejmować pokrywę wałka rozrządu i blokować wałek.
Nie mam pojecia jaka metoda znaczyli przy wymianie, jak tylko bede przy aucie zobacze to.

Powiedzcie mi czy to mozliwe aby zawor wyskoczyl?

: śr mar 10, 2010 23:33
autor: Michał_1977
Ron2n pisze:Powiedzcie mi czy to mozliwe aby zawor wyskoczyl?
W/g mnie niemożliwe,ponieważ zabezpieczenie jest osadzone w talerzyku z zatoczeniem i cały czas dociskane przez sprężyny...
Nie spotkałem się do tej pory (ani nie słyszałem) o takim przypadku.

: czw mar 11, 2010 00:01
autor: Michał_1977
maciek88 pisze:spytaj dlaczego to wyjęli
maciek88, oni tej szklanki nie wyjęli,tylko wałek ją "schrupał" i to właśnie w tym problem...

: czw mar 11, 2010 10:41
autor: edzio
Ron2n pisze:Czy to mozliwe aby jeden zawor wyskoczyl? Slyszalem ze to sie zdarza ale jest to rzadkoscia. Mechanicy z tego zakladu w ktorym wymienialem rozrzad powiedzieli ze to mozliwe.
Tak jest to możliwe,gdy np.pęknie sprężyna zaworowa lub rozwali się popychacz .

: czw mar 11, 2010 10:46
autor: Michał_1977
edzio pisze:Tak jest to możliwe,gdy np.pęknie sprężyna zaworowa lub rozwali się popychacz .
edzio, ale tam są po 2 sprężyny,właśnie w przypadku uszkodzenia jednej z nich nic nie powinno się stać,bo druga trzyma....

: czw mar 11, 2010 11:46
autor: Ron2n
Michaś_1977 pisze:edzio, ale tam są po 2 sprężyny,właśnie w przypadku uszkodzenia jednej z nich nic nie powinno się stać,bo druga trzyma....
Rozumiem przez to ze powodem takiego stanu nie moglbyc zawor, ktory wyskoczyl.

: czw mar 11, 2010 13:44
autor: ciachotdi
Prawidłowo przy wymianie paska powinno się zablokować wał rozrządu liniałem a żeby to zrobić to trza zdjąć pokrywę rozrządu. Chyba że wymieniali na "flamaster" jak większość partackich zakładów z mechanikami od "siedmiu boleści".


Dokładnie tak !!!!

: czw mar 11, 2010 15:03
autor: woojas25
moim zdaniem wszystkie powinny pójść na spacer a nie tylko jedna , jeżeli chodzi oczywiscie o kolizje z tłokami

: czw mar 11, 2010 16:47
autor: Michał_1977
woojas25 pisze:moim zdaniem wszystkie powinny pójść na spacer a nie tylko jedna , jeżeli chodzi oczywiscie o kolizje z tłokami
Niekoniecznie...
Sąsiad robił oszczędności i sam wymienił rozrząd,przy czym śrubę koła pasowego przykręcił na sylikonie :panna: ...i długo nie pojeździł...ścięło klina koła pasowego,doszło do kolizji tłoków z zaworami i silnik staną.Później podobno jeszcze odpalił,ale kulał,tłukł się i nagle zgasł.
Głowicę już ja mu zdejmowałem i było tak samo jak tu-szklanki jednego baniaka rozwalone,a zawory pogięte wszystkie :P

Ja to widzę tak-rozrząd się przestawia,tłoki zaczynają walić w zawory,a w końcu rozrząd jest już na tyle przestawiony,że silnik wyhamowuje na zaworach danego cylindra i to właśnie one są najbardziej pogięte oraz uszkodzone szklanki... :bajer:

: czw mar 11, 2010 18:59
autor: 21Golfista21
Ron2n pisze:
Cinek pisze:mogli źle ustawić rozrząd, byś może jeden zawór sie zawiesił. wg mnie pasowałoby zdjąć głowice i sprawdzić, czy czasem sie nie skrzywił.
Czy to mozliwe aby jeden zawor wyskoczyl? Slyszalem ze to sie zdarza ale jest to rzadkoscia. Mechanicy z tego zakladu w ktorym wymienialem rozrzad powiedzieli ze to mozliwe.
21Golfista21 pisze:właśnie, właśnie jak wymieniali na flamaster to powinieneś widzieć ślady na pasku czy na kołach, a jeśli nie na flamaster to musieli zdejmować pokrywę wałka rozrządu i blokować wałek.
Nie mam pojecia jaka metoda znaczyli przy wymianie, jak tylko bede przy aucie zobacze to.

Powiedzcie mi czy to mozliwe aby zawor wyskoczyl?
tak możliwe jest żeby zawór wyskoczył, sam przerabiałem taki temat!!!!!!