Strona 2 z 2

: pt lut 19, 2010 01:11
autor: Pi
Tam jest silnik BLT.

Co do 503.01 - owszem, piszą, że to olej do dużych pojemnościowo silników, ale dlaczego nikt nie pisze, że to olej do TDI PD? W mojej instrukcji serwisowej (Toledo 2001) również norma 503.01 nie jest wymieniona.

Ciekawostka - Renault w instrukcji serwisowej pisze, że do turbodiesli wręcz nie wolno lać 503.01...

Gdzie jest prawda? :-)

: pt lut 19, 2010 01:12
autor: doggie
Haki, z całym szacunkiem w 2 poście tematu napisałeś "Zalali mu tzw LONG LIVE ... i tyle nic się nie stanie." - kolega Pi, wyraźnie napisał że zalali olejem z normą 503.01 więc jak możesz pisać że nic się nie stanie :bajer:

Re: Ibiza 1.9 TDI - olej

: pt lut 19, 2010 01:13
autor: karlos
Haki widze że nie ogarniasz norm
jeżeli olej spełnia norme 505.00 to spełnia też 503.01 ALE NIE NA ODWRÓT !!!
i nie dyskutuj bo nie masz racji

: pt lut 19, 2010 01:17
autor: doggie
Pi pisze:Tam jest silnik BLT.

Co do 503.01 - owszem, piszą, że to olej do dużych pojemnościowo silników, ale dlaczego nikt nie pisze, że to olej do TDI PD? W mojej instrukcji serwisowej (Toledo 2001) również norma 503.01 nie jest wymieniona.

Ciekawostka - Renault w instrukcji serwisowej pisze, że do turbodiesli wręcz nie wolno lać 503.01...

Gdzie jest prawda? :-)
Pi tu nie ma dyskusji - olej 503.01 nie nadaje się absolutnie do silnika TDI PD, trzeba zmienić olej na taki z normą 505.01 lub gdy ma filtr DPF (w co wątpię) olej 504.00/507.00 - i koniec dyskusji

[ Dodano: Pią 19 Lut, 2010 ]
karlos pisze:
Ok powaliło mi się z dohc
tam są 3 wałki
w DOHC też są tylko dwa wałki z dodatkowymi krzywkami: wałek rozrządu zaworów wylotowych i wałek rozrządu zaworów dolotowych

: pt lut 19, 2010 01:27
autor: Pi
mettenos pisze:Pi tu nie ma dyskusji - olej 503.01 nie nadaje się absolutnie do silnika TDI PD, trzeba zmienić olej na taki z normą 505.01 lub gdy ma filtr DPF (w co wątpię) olej 504.00/507.00 - i koniec dyskusji
Dziękuję bardzo, to chciałem wiedzieć. :-)

: pt lut 19, 2010 01:27
autor: doggie
znaczy mała poprawka - dodatkowe krzywki są tylko na jednym wałku do "napędu" popmpwtryskiwaczy

: pt lut 19, 2010 13:11
autor: AFN140KM
To powinno rozwiać wszelkie wątpliwości:

Volkwagen/Audi

VW 500 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 501 01 - Oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkobieżnego do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.
VW 502 00 - Oleje lekkobieżne do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.
VW 503 00 - Oleje do silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata).
VW 503 01 - Oleje do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT).
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników benzynowych w tym FSI. Oleje niskopopiołowe.
VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.
VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem filtra cząstek stałych DPF bez dodatku do paliwa (czyli DPF suchy). Oleje niskopopiołowe.

PS. Taka podpowiedź. Z tego co się orientuję to w ASO VW upraszczają sprawę i w tym momencie leją tylko i wyłącznie olej z normą 504.00/507.00 do wszystkich silników. Nie wiem jak się odnoszą do tego w ASO SKODA I SEAT.

: pt lut 19, 2010 15:57
autor: doggie
AFN140KM pisze:Z tego co się orientuję to w ASO VW upraszczają sprawę i w tym momencie leją tylko i wyłącznie olej z normą 504.00/507.00 do wszystkich silników. .
nie wszędzie, VW Kulikowski w Gdyni leje na życzenie klienta albo zwykły albo LL