Strona 2 z 3
: wt lut 16, 2010 00:08
autor: brynol
karolp85, moim zdaniem nie mogli montowac turbin o innych parametrach do tych samych silnikow...
bo wtedy oznaczenia musza byc inne.
1z to jest 1z, on ma wytyczony sprzet co seryjnie byl w srodku...
jak pisalem wyzej inna turbnia to inne osiagi, np:
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr.
niby to samo ale jakas roznia jest (Nm) i zmienili oznaczenie
: wt lut 16, 2010 00:09
autor: karolp85
PinkFloyd pisze:śle czytałeś poczytaj jeszcze raz
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
dał bym sobie ja*a uciąć że tak właśnie wyczytałem, i nawet konsultowałem to z inżynierem od mechaniki pojazdowej który chociażby jechał na samych 3,0 na polibudzie to powinien takie rzeczy wiedzieć
: wt lut 16, 2010 00:10
autor: brynol
jaaano, to jeszcze napisz koszt zabawy turba, wtryskow i operacji do 150 km
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
tak z ciekawosci zapytam, bo sam 1z jezdze ;p
: wt lut 16, 2010 00:11
autor: PinkFloyd
karolp85 pisze:PinkFloyd pisze:śle czytałeś poczytaj jeszcze raz
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
dał bym sobie ja*a uciąć że tak właśnie wyczytałem, i nawet konsultowałem to z inżynierem od mechaniki pojazdowej który chociażby jechał na samych 3,0 na polibudzie to powinien takie rzeczy wiedzieć
to weź go lepiej nie słuchaj
Turbawka od ASZ ok 800-900, wtryski 216 ok 1000zł , sterowanie podcisnieniowe - przekładka z rozbitka ok 200-300zł , program zależy kto robi od 800zł , wymiana kompa jak 8 bitowy ok 300-500zł, po tym nowi IC + orurowanie z 400zł, i sprzegło z 600zł+ robocizna
: wt lut 16, 2010 00:15
autor: karolp85
jaaano,
mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.
czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze
brynol,
ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: wt lut 16, 2010 00:17
autor: brynol
to ok 5,5k do 6k najmniej.
a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:18 ]
![Obrazek](http://img709.imageshack.us/img709/9562/13022010134.th.jpg)
gdzie to wogole widac w srodku jaki komp?
: wt lut 16, 2010 00:18
autor: PinkFloyd
karolp85 pisze:jaaano,
mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.
czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze
brynol,
ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
AWX to z passata i Audi a tam kolektor jest dzielony, wiec najlepiej z ASZ + zmiana na sterowanie podciśnieniowe bo nie bedzie to chodzić + przeprogramowanie ecu no i wtryski bo w 1Z mało wydajne
: wt lut 16, 2010 00:20
autor: karolp85
brynol pisze:a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
to już wyczytałem kilku krotnie i to juz raczej pewne info
mi po kalkulacji podanej przez
PinkFloyd, wyszło granicach 3500 zł (bez FMIC i kompa ) więc już troszkę
: wt lut 16, 2010 00:20
autor: brynol
i po wydaniu ok 6k moc wzrosnie do ok 150km? a jak jest z zywotnoscia?
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:20 ]
a no i spalanie? xD
: wt lut 16, 2010 00:23
autor: karolp85
brynol pisze:a jak jest z zywotnoscia?
o to nie pytaj, bo tak samo można zapytać jak długo Ci koń pożyje
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
a no tak długo jak długo będziesz o niego dbał
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
trzeba pamiętać że skłądamy to na używanych częściach które mogą pożyć 5 lat lub tydzień...
: wt lut 16, 2010 00:25
autor: brynol
no wiem o tym, tylko sie zastanawiam na tym ze po takie operacji, ze wlozymy w auto ok 4k zl jak bedzie z kondycja silnika, przy normalnym uzytkowaniu, czy mocno sie skroci ;/
nie wymagam od nikogo podania info dokladnych kiedy sie cos posypie,
bo wiadomo ze to dosc spora ingerencja w silnik i jestem ciekaw jak on to przyjmie
: wt lut 16, 2010 00:27
autor: PinkFloyd
Tak wygląda 16 bitowy- obudowa
http://img41.imageshack.us/i/028906021bf.jpg/
[ Dodano: Pon 15 Lut, 2010 ]
Co do trwałosci slinka nie powinno byc problemu gorzej z turbawką jak długo pochodzi i z elementami przenieisenia napędu- to szybciej sie podda przy mocnym butowaniu przy małych predkościach,a spalanie zalezy tylko od życzenia kierowcy, w mieście ok 7,5-8l przy dynamicznej jeździe
: wt lut 16, 2010 00:30
autor: brynol
PinkFloyd, to mam taki sam, tzn tylko numer inny (028 906 021 GG
)
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu
: wt lut 16, 2010 00:34
autor: PinkFloyd
brynol pisze:PinkFloyd, to mam taki sam, tzn tylko numer inny (028 906 021 GG
)
[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu
no właśnie a róznica z 90 do 120KM znaczna i od razu banan na twarzy ale pamietaj apetyt rośnie w miarę jedzenia
Ja już rozglądam się za 2.0TSI tam po programie mozna wyciągnąc ok 270KM
![hmm :hmm:](./images/smilies/hmm.gif)