jakie najlepsze turbo do 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:08

karolp85, moim zdaniem nie mogli montowac turbin o innych parametrach do tych samych silnikow...
bo wtedy oznaczenia musza byc inne.
1z to jest 1z, on ma wytyczony sprzet co seryjnie byl w srodku...
jak pisalem wyzej inna turbnia to inne osiagi, np:
1.9 ( 1Z ) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (AHU) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 202 Nm / 1900 obr.
1.9 (ALE) TDI 4 / 8 1896 cm³ 66 kW (90 KM) 210 Nm / 1900 obr.
niby to samo ale jakas roznia jest (Nm) i zmienili oznaczenie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » wt lut 16, 2010 00:09

PinkFloyd pisze:śle czytałeś poczytaj jeszcze raz :grin:
dał bym sobie ja*a uciąć że tak właśnie wyczytałem, i nawet konsultowałem to z inżynierem od mechaniki pojazdowej który chociażby jechał na samych 3,0 na polibudzie to powinien takie rzeczy wiedzieć


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:10

jaaano, to jeszcze napisz koszt zabawy turba, wtryskow i operacji do 150 km :D
tak z ciekawosci zapytam, bo sam 1z jezdze ;p


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 16, 2010 00:11

karolp85 pisze:
PinkFloyd pisze:śle czytałeś poczytaj jeszcze raz :grin:
dał bym sobie ja*a uciąć że tak właśnie wyczytałem, i nawet konsultowałem to z inżynierem od mechaniki pojazdowej który chociażby jechał na samych 3,0 na polibudzie to powinien takie rzeczy wiedzieć
to weź go lepiej nie słuchaj :jezor:

Turbawka od ASZ ok 800-900, wtryski 216 ok 1000zł , sterowanie podcisnieniowe - przekładka z rozbitka ok 200-300zł , program zależy kto robi od 800zł , wymiana kompa jak 8 bitowy ok 300-500zł, po tym nowi IC + orurowanie z 400zł, i sprzegło z 600zł+ robocizna
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 00:14 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » wt lut 16, 2010 00:15

jaaano,

mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.

czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze

brynol,

ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba :pub:


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:17

to ok 5,5k do 6k najmniej.
a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?

[ Dodano: 15 Lut 2010 23:18 ]
Obrazek
gdzie to wogole widac w srodku jaki komp?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 16, 2010 00:18

karolp85 pisze:jaaano,

mi wystarczy i 130 koni żeby tylko był to setup "bezawaryjny" i nie wyżyłowany do granic możliwości.

czytałem tematy o modzeniu 1Z chodziło mi bardziej o kwestie jakie turbo będzie optymalne czyli np. od ARL-a niema sensu bo za duże od AFN można ale od np. AWX najlepsze

brynol,

ECU czy komputer (tak?) mam 16 bitowy w metalowej obudowie więc chyba dobry, i tego już zmieniać chyba nie trzeba :pub:
AWX to z passata i Audi a tam kolektor jest dzielony, wiec najlepiej z ASZ + zmiana na sterowanie podciśnieniowe bo nie bedzie to chodzić + przeprogramowanie ecu no i wtryski bo w 1Z mało wydajne



Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » wt lut 16, 2010 00:20

brynol pisze:a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?
to już wyczytałem kilku krotnie i to juz raczej pewne info

mi po kalkulacji podanej przez PinkFloyd, wyszło granicach 3500 zł (bez FMIC i kompa ) więc już troszkę


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:20

i po wydaniu ok 6k moc wzrosnie do ok 150km? a jak jest z zywotnoscia?

[ Dodano: 15 Lut 2010 23:20 ]
a no i spalanie? xD


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
karolp85
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob maja 24, 2008 19:55
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: karolp85 » wt lut 16, 2010 00:23

brynol pisze:a jak jest z zywotnoscia?
o to nie pytaj, bo tak samo można zapytać jak długo Ci koń pożyje :) a no tak długo jak długo będziesz o niego dbał :) trzeba pamiętać że skłądamy to na używanych częściach które mogą pożyć 5 lat lub tydzień...


wszystko wraca do normy...czyli do serii ;D koniec modzenia, zaczyna się czas jezdzenia :)

brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:25

no wiem o tym, tylko sie zastanawiam na tym ze po takie operacji, ze wlozymy w auto ok 4k zl jak bedzie z kondycja silnika, przy normalnym uzytkowaniu, czy mocno sie skroci ;/
nie wymagam od nikogo podania info dokladnych kiedy sie cos posypie,
bo wiadomo ze to dosc spora ingerencja w silnik i jestem ciekaw jak on to przyjmie


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 16, 2010 00:27

brynol pisze:to ok 5,5k do 6k najmniej.
a jak komp w metalowej obudownie to pewne ze 16 bitow?

[ Dodano: 15 Lut 2010 23:18 ]
[url=http://img709.imageshack.us/img709/9562 ... 134.th.jpg]Obrazek[/URL]
gdzie to wogole widac w srodku jaki komp?
Tak wygląda 16 bitowy- obudowa http://img41.imageshack.us/i/028906021bf.jpg/

[ Dodano: Pon 15 Lut, 2010 ]
Co do trwałosci slinka nie powinno byc problemu gorzej z turbawką jak długo pochodzi i z elementami przenieisenia napędu- to szybciej sie podda przy mocnym butowaniu przy małych predkościach,a spalanie zalezy tylko od życzenia kierowcy, w mieście ok 7,5-8l przy dynamicznej jeździe
Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 00:31 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.



brynol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 949
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 22:45
Lokalizacja: Orzesze
Kontakt:

Post autor: brynol » wt lut 16, 2010 00:30

PinkFloyd, to mam taki sam, tzn tylko numer inny (028 906 021 GG
)

[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/313741.html][img]http://images.spritmonitor.de/313741.png[/img][/url]

Mój Mk3 :P
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246130

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 16, 2010 00:34

brynol pisze:PinkFloyd, to mam taki sam, tzn tylko numer inny (028 906 021 GG
)

[ Dodano: 15 Lut 2010 23:31 ]
PinkFloyd, no czyli generalnie jak chce sie jezdzic dlugu i w miare tanio to chyba nie warto az tak kombinowac z moca.
a podniesienie do ok 120 km napewno bedzie to juz spore odczucie no i koszty mniejsze i chyba zywotnosc troszke dluzsza sprzetu
no właśnie a róznica z 90 do 120KM znaczna i od razu banan na twarzy ale pamietaj apetyt rośnie w miarę jedzenia :food:
Ja już rozglądam się za 2.0TSI tam po programie mozna wyciągnąc ok 270KM :hmm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości