Strona 2 z 3

: sob lut 13, 2010 07:52
autor: arwam
Wisnia601 pisze:a jesli mówi ze to nie pomoże to najprawdopodobniej jest PĘKNIĘTY BLOK?? bo głowica była planowana. jest taka możliwośc??
zobacz czy nie masz na zewnątrz żadnej nieszczelności, i czy na korku oleju nie masz takiej mazi jak kawa z mlekiem.
i zapytaj mechanika jak dokręcał głowicę.
to raz a dwa sprawdź nagrzewnicę i czy nie masz mokro pod dywanikami po stronie pasażera w szczególności.

dodatkowo wymontuj termostat i wrzuć do garczka z ciepłą wodą i za pomocą termometra zweryfikuj czy przy odpowiedniej temperaturze się włącza


do sprawdzenia są jeszcze kąt wtrysku czy nie jest za wczesny i wtryskiwacze czy nie leją.


co do uszczelki jeśli założyłeś nie metalową to możliwe że powtórnie ją dmuchnęło i w przypadku tradycyjnej uszczelki musi być porządna firma a nie byle co.
może być jeszcze zasyfiona chłodnica lub za mała

: sob lut 13, 2010 08:29
autor: Ł-u-k-a-s-z
jak kolego była planowana głowica i zmieniałktos uszcelke co sie zna :grin: , to ja stawiam ze masz peknieta głowice a sam mówiłeś ze go przegrzałes silniczek a ponoc lubi szczelac głowica :crazy:

temperatura

: sob lut 13, 2010 13:33
autor: superkasztan
Witam

Ja mam takie pytanko, bo piszesz że wspomaganie masz od niedawna,
czy masz koła pasowe z diesla ?? czy może wziąłeś podwójne koło pasowe na wał z benzyny ??
Jeżeli masz koło pasowe z benzyny, to ono ma mniejszą średnice niż dieslowskie, jest całkiem inne przełożenie, benzyna ma wyższe obroty max i mniejsze kółko pasowe.
Więc jak masz koło pasowe z benzyny i gdy dajesz czadu pompa nie osiągnie takich obrotów jak powinna.. silnik się grzeje, a kumplowi nawet przytarło tłoki :]

To takie moje spostrzeżenie
nie wiem czy prawdziwe

Pozdrawiam

: sob lut 13, 2010 15:01
autor: Wisnia601
arwam pisze:to raz a dwa sprawdź nagrzewnicę i czy nie masz mokro pod dywanikami po stronie pasażera w szczególności.
Nagrzewnica jest nowa. bo tamta sie rozszczelniła.
arwam pisze:co do uszczelki jeśli założyłeś nie metalową to możliwe że powtórnie ją dmuchnęło i w przypadku tradycyjnej uszczelki musi być porządna firma a nie byle co.
może być jeszcze zasyfiona chłodnica lub za mała
Chłodnica jest oryginalna od Sb-eka a co do uszczelki jest nowa oryginalna i porzadnej firmy. ale nie matelowa.

[ Dodano: 13 Lut 2010 14:02 ]
Ja mam takie pytanko, bo piszesz że wspomaganie masz od niedawna,
czy masz koła pasowe z diesla ?? czy może wziąłeś podwójne koło pasowe na wał z benzyny ??
wspomaganie było zakładane z tego samego silnika. też z golfa II 1.6TD

[ Dodano: 13 Lut 2010 14:04 ]
PROXII pisze:jak kolego była planowana głowica i zmieniałktos uszcelke co sie zna , to ja stawiam ze masz peknieta głowice a sam mówiłeś ze go przegrzałes silniczek a ponoc lubi szczelac głowica
no troche go przegrzałem. ;/ i mi mechanik mówił ze moze byc taka mozliwosc ze własnie jest głowica peknieta. ale jeszcze w poniedzialek bedziemy czyscic chłodnice.

[ Dodano: 13 Lut 2010 14:07 ]
aha i takie moje dzisiejsze spostrzeżenie.
wracałem z pracy. drora była w miare dobra samochód miał temp ok 80 stopni i zaczełem przyspieszac do 140 i zaczeła powoli rosnac, 150, zaczeła wychodzic poza 90stopni i zwolniłem i tak sie trzymała. bałem sie deptac dalej. i jak podjechałem pod dom to górny wąż gorący, dolny taki letni. i przy zbiorniczku wyruwnawczym cos syczało.

: sob lut 13, 2010 16:10
autor: emssi20
Wisnia601,
co do tego grzania się silnika przy ostrzejszej jeździe to moje podejrzenia są takie, że układ chłodzenia jest za mało wydajny. Ja u siebie zauważyłem, że głowica bardzo szybko się nagrzewa i całe to ciepło dość wolno przechodzi w stronę termostatu, przez co ten za późno się otwiera, co powoduje parowanie płynu ze zbiorniczka i twardość węży. Może to nieoryginalny termostat ma jakieś wady konstrukcyjne albo zapchany jest ten obieg wody do nagrzewnicy. Pompę wody mam nową, więc ta przyczyna odpada.

: sob lut 13, 2010 17:45
autor: BENITO
A mnie się wydaje ze szykuje ci się wymiana termostatu.

: ndz lut 14, 2010 08:59
autor: Ł-u-k-a-s-z
Wisnia601, te obiawy to termostat do :ass:

: ndz lut 14, 2010 12:30
autor: edzio
pęknięta głowica nic innego.

: ndz lut 14, 2010 15:21
autor: abrams
Michaś_1977 pisze:Wisnia601 napisał/a:
a mam jeszcz jedno pytanie bo pompa wody jest napedzana przez pasek alternatora???

I tak i nie :bajer: ...
Otóż jak jest zamontowane wspomaganie kiery,to jest napędzana paskiem od wspomy.
ja ten patent zrobiłem tak ze mi napedza pompe wody pasek od wspomy + pasek od klimy.. a razie awari wspomy można jechać dalej :)

: wt lut 16, 2010 16:08
autor: zwisek
Podepnem sie do tematu. Mam rowniez mkII z silnikime SB i czasem zaraz po odpaleniu zaczyna mi migac kontrolka plynu chlodzacego. Zgasze silnik odpale jeszcze raz i juz nie mija mi tra kontrolka. Co to moze byc ?

: wt lut 16, 2010 17:11
autor: abrams
czujnik płynu chłodniczego ... w zbiorniczku .... mi czasami się tak działo, samo ustało :D może przy robocie z głowica płukanie zbiorniczka pomogło ...

: wt lut 16, 2010 17:27
autor: t0mal
Albo poprostu nie ma płynu :)

: wt lut 16, 2010 18:21
autor: Toshiba
t0mal, to by po drugim odpaleniu też pyłgała :)

: wt lut 16, 2010 18:37
autor: Bartek_R
Toshiba pisze:t0mal, to by po drugim odpaleniu też pyłgała :)
ale po odpaleniu silnika poziom płynu się troszkę podnosi